ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בישראל

לגליזציה בישראל – האם ישראל מתקדמת ללגליזציה?

שתפו את החברים

לגליזציה בישראל – מיום ליום נראה שישראל עושה את צעדיה הראשונים והמהוססים לכיוון לגליזציה, אתמול התקיימה בכיכר רבין “עצרת/הפגנה/חגיגה” לניצחון החלקי במאבק מול גלעד ארדן. על הבמה נאמו חברי הכנסת שתמכו במאבק עוד בתחילתו, ולפני שנהיה כל כך פופולרי –…

לגליזציה בישראל – מיום ליום נראה שישראל עושה את צעדיה הראשונים והמהוססים לכיוון לגליזציה, אתמול התקיימה בכיכר רבין “עצרת/הפגנה/חגיגה” לניצחון החלקי במאבק מול גלעד ארדן.

על הבמה נאמו חברי הכנסת שתמכו במאבק עוד בתחילתו, ולפני שנהיה כל כך פופולרי – “שרן השכל“, ו”תמר זנדברג” – שעמלו בשנה האחרונה לשכנע את הציבור וחברי הכנסת לתמוך במאבק שלהם להפסקת ההפללה של צרכני הקנאביס בישראל. כמות האנשים שהגיעו אתמול לכיכר רבין הוכיחה שלאנשים בארץ אכפת מאד מהמעמד החוקי שלהם כצרכנים ומלגליזציה בישראל והם הציפו את הכיכר בריח מתוק של קנאביס.

היה מרשים לראות את תל אביב מאחדת לרגע את כל קצוות האוכלוסיה, דתיים, חילונים, ערבים ויהודים, למען מטרה אחת, שאין לה השפעות פוליטיות כאלו ואחרות, אלא בעיקר חופש וחירות הפרט. היה נראה שמאז מחאת הקוטג’ ב-2011 שום דבר לא הצליח להוציא את הישראלי מהבית, גם לא יוקר הדיור.

בנוסף נאמו גם יוזמי הקמפיין “הגיע הזמן ארדן”, גיא לרר ו”הצינור”, אורן ליבוביץ’, ויו”ר התאחדות הסטודנטים רם שפע. ח”כ שרן השכל שמחה על ההחלטה של ארדן לעצור את הפסקת ההפללה, ודרשה לבטל את כל הרישומים הפליליים רטרואקטיבית. “כל עוד אני בכנסת אמשיך לדחוף את הנושא”. האירוע הסתיים ללא אירועים מיוחדים, ונראה שגם המשטרה הייתה מאד סבלנית כלפי הציבור שהגיע.

העצרת הזו מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הודיע ארדן על מדיניות ה”אי הפללה” של משטרת ישראל, שתיכנס לתוקפה בחודשים הקרובים. מהלך זה בא בהפתעה מכיוון שכל ההערכות המוקדמות על אי הפללה בארץ דיברו על 2020 ולא מוקדם מכך.

היום דנה וועדת השרים בהצעת החוק של חבר הכנסת יואב קיש על אפשרות של ייצוא קנאביס רפואי לחו”ל. בסיכום שאליו הגיעו חבר הכנסת קיש, השר גלעד ארדן, ושר האוצר כחלון, והוחלט שההצעה תקודם ותאושר בקריאה טרומית. בלשכתו של שר הבריאות ליצמן עדיין לא הודיעו על תמיכתם בהצעה, וכנראה יודיעו היום על המלצותיהם.

שלב הבא לגליזציה בישראל?

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות