ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אנאנדמיד

הגן בגוף שגורם לנו אושר – למה אנשים מתמסטלים באופן טבעי?

שתפו את החברים

אנאנדמיד – כולנו מכירים את החבר או החברה האלו שתמיד נראים רגועים, חסרי כל חרדות ומחשבות מטרידות, ונראה כאילו אין להם בעיות בחיים. אתם בטח שואלים את עצמכם, איך אפשר להיות כל כך רגועים?! לפעמים אפילו נראה כאילו הם “מסטולים”…

אנאנדמיד – כולנו מכירים את החבר או החברה האלו שתמיד נראים רגועים, חסרי כל חרדות ומחשבות מטרידות, ונראה כאילו אין להם בעיות בחיים.

אתם בטח שואלים את עצמכם, איך אפשר להיות כל כך רגועים?! לפעמים אפילו נראה כאילו הם “מסטולים” טבעיים. לאחרונה התגלה בעקבות מחקר עדכני אחר קולטנים עצביים במוח, כי 20% מהאמריקאים והאירופאים נולדים עם מוטציה גנטית מיוחדת, אנאנדמיד .

 

בדרך כלל ההקשר למילה מוטציה היא שלילית , אך לא במקרה של האנשים שנושאים את מוטציית גן האושר. אנשים אלו מסוגלים להפיק באופן טבעי רמות גבוהות של “אַנַאנדַאמיד”, שהוא מוליך בין עצבי במוח שמקשר בין היתר גם את קולטני ה-THC במוח למרכיבים הפסיכואקטיבים בקנאביס.

שמו של האנאנדמיד שאותו גילה פרופסור רפאל משולם והצוות שלו בשנת 1992 באוניברסיטה העברית בירושלים, מגיע מהמילה “אננדה” , שפירושה אושר עילאי בהינדית.

לאנאנדמיד תפקידים חשובים רבים. לא רק שהוא אחרי על יצירה של של מצב נפשי מורם ותחושת שמחה ואושר, הוא גם מיוצר במוח באותו אזור אשר אחראי על הזכרון, המוטיבציה , וגם על עיבוד של מחשבות ושליטה בתזוזה, כמו כן הוא גם משחק תפקיד חשוב בכאב, תיאבון ופוריות.

המדענים טוענים שלאנשים עם הגן הזה יש סיכוי קטן יותר לפתח פוסט טראומה, מה שמהווה את אחת הסיבות העיקריות שמטפלים בהלומי קרב בעזרת קנאביס.

המגרעה של 20% מהאוכלוסיה שנושאת את הגן הזה , היא שכאשר שאר האנשים נהנים מעישון קנאביס האנשים אשר נושאים את גן האושר ירגישו לפעמים פחות שמחים לאחר שיעשנו קנאביס, אבל אולי בעצם אין עם זה בעיה שהרי הם כבר מסטולים באופן טבעי לא?

אתם בטח שואלים את עצמכם, רגע אז לי אין אנאנדמיד? ובכן יש לכם פשוט אבל בכמות שונה, ואל דאגה גם אפשר לשפר את המצב. אם ברצונכם להעלות את רמות האנאנדמיד במוח, יש כמה דברים שאפשר לעשות:

שוקולד מריר –  שהוא גם אחד המאכלים האהובים ביותר על כולנו, מכיל קקאו אשר גורם גם להעלאת רמות האנאנדמיד במוח.

ספורט  –  ספורט באופן קבוע יכניס את הגוף למצב של זרימה ויגדיל את כמות האנאנדמיד במוח.

 

מאכלים נוספים:  

תה, סלרי, ופטרוזליה, גם הם יעשו אתכם שמחים יותר.
כמובן שאתם יכולים גם פשוט לעשן קנאביס!

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות