ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
המלחמה בסמים

המלחמה בסמים – הרעים

שתפו את החברים

המלחמה בסמים – מדי שנה נעצרים כ- 1.5 מיליון אנשים על פשעים לא אלימים שקשורים בקנאביס כחלק מהמלחמה המתמשכת של אמריקה בסמים. המלחמה הזאת עולה למשלמי המסים 50 מילארד דולר בשנה. זאת למרות שקנאביס חוקי ברמה מסויימת בחצי מהמדינות בארה״ב…

המלחמה בסמים – מדי שנה נעצרים כ- 1.5 מיליון אנשים על פשעים לא אלימים שקשורים בקנאביס כחלק מהמלחמה המתמשכת של אמריקה בסמים. המלחמה הזאת עולה למשלמי המסים 50 מילארד דולר בשנה. זאת למרות שקנאביס חוקי ברמה מסויימת בחצי מהמדינות בארה״ב ויותר אנשים מבינים את סגולותיו של הצמח.

 

הפרק השלישי של weediquette מציג את המלחמה בסמים שהנחיל הנשיא ניקסון בתקופת כהונתו הי שם ב-1971. נפגוש בקורבנות המלחמה ונצטרף גם לצד הלוחם, לצוותי הימ״מ המבצעים חיפוש ומעצר של העוסקים במלאכת הקנאביס.

 

ברנרד נובל מלואיזיאנה הוא עוד קורבן של המלחמה הזאת. הוא נידון ל- 13 שנים בכלא על אחזקה של שני ג׳וינטים. בחלק ממדינות ארה״ב צריך שתי עבירות כדי שבשלישית תקבלו מאסר מינימום של 13 שנים (three strikes law). ובכן העבירות הקודמות שלו היו גם הן לא אלימות: אחזקה של קוקאין ומריחואנה לשימוש עצמי. החוק הזה אומץ על ידי 27 מדינות בארה״ב והממשל הפדרלי. האם החוק הזה עוזר בפשעים אלימים? על זה ניתן להתווכח.

 

אך החוק הזה הביא גם למאסרים רבים של כאלה שביצעו פשעים לא אלימים שכוללים עבירות כגון אחזקת מריחואנה כמו ברנרד נובל וישלמו על זה מחיר כבד כל חייהם.שני שופטים שונים במקרה של נובל לא רצו לדון אותו ל- 13 שנים בכלא על אחזקת שני ג׳וינטים והוא קיבל מאסר של  5 שנים.

 

ליאון קנזורו, התובע המחוזי של ניו אורלינס, היה זה שהחזיר את המקרה של נובל לבית המשפט 4 פעמים עד שהגיע לשופט ש״הסכים״ לתת לו 13 שנים מאסר. זאת אחרי שנובל כבר ריצה כמעט חצי מהזמן שקיבל מלכתחילה. למה הוא עשה את זה? מה המניע שלו? ואיך הוא יכול לשנות את גזר הדין שכבר ניתן לברנרד נובל? כנראה שהכל נובע ממניעים פוליטיים. על מנת להבחר שוב, קנזורו מראה שהוא שם אנשים מאחורי סורג וכל זמן שמריחואנה – לא חוקית, זה עושה את העבודה שלו הרבה יותר קלה. אה ויש גם את העניין האפרו אמריקאי כמובן. אם לא ניחשתם עד עכשיו, ברנרד נובל שחור.

 

לואיזינה היא המדינה עם הכי הרבה אסירים בארה״ב, רבים מהמקרים קשורים לקנאביס, רוב רובם המוחץ של הנאשמים הם אפרו-אמריקאים. מספר האפרו אמריקאים שנעצרים על אחזקת מריחואנה הוא פי 4 יותר מלבנים. האסירים הללו ברובם מוחזקים במה שנקרא כלא קהילתי, שמוריד באופן דרסטי את העלויות כיוון שבתי כלא קהילתיים מבוססים על אחזקה של אסירים לפני המשפט שלהם ולכן לא ניתנים השירותים שיש בבתי כלא אחרים כמו חינוך, טיפול רפואי, כושר וגם איכות המזון.
אין מה להשוות את מה שקורה בארה״ב ובלואיזינה בפרט למה שקורה פה למזלינו. אבל ידוע שאלו הסובלים מענישה הם מיעוט ובעיקר מהפריפריה. גם די ברור שמדיניות הסמים וקנאביס בארץ ובעולם קשורה למניעים פוליטיים וכוחניים והגיע הזמן לעצור את זה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות