ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - הירידה שלפני הלגליזציה

השקעות קנאביס בשוק ההון – הירידה שלפני הלגליזציה

שתפו את החברים

השקעות קנאביס – מדד הקנאביס נמצא בירידה מתונה ומתרחק לאט לאט מהשיא, אבל הפעילות בשוק רק הולכת ומתרחבת, עם עלייה במרבית המניות הרלוונטיות. הלגליזציה במדינת ניו מקסיקו מתקרבת, מה שצפוי לגרור עליות במדדים בשבועות הקרובים.  הענף בכללותו מדד הקנאביס North…

השקעות קנאביס – מדד הקנאביס נמצא בירידה מתונה ומתרחק לאט לאט מהשיא, אבל הפעילות בשוק רק הולכת ומתרחבת, עם עלייה במרבית המניות הרלוונטיות. הלגליזציה במדינת ניו מקסיקו מתקרבת, מה שצפוי לגרור עליות במדדים בשבועות הקרובים. 

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע מימושים, וירד בכ- 3.6%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 3%, והדאו ג’ונס ירד אף הוא בכ- 2.5%.

מתחילת השנה עלה המדד בכ-39.3%. נקודת השיא אליה הגיע המדד נרשמה באמצע אוקטובר 2018, יומיים לפי כניסתה לתוקף של הלגליזציה המלאה בקנדה. אם נשווה את המדד היום לנקודת השיא של אמצע אוקטובר, נגלה כי הוא עדיין נמוך מהשיא בכ- 27.3%.

הפרחים שעל הענף

חברת המחקר ‘קואן’ (Cowen) פרסמה השבוע עדכון להמלצות שלה בענף הקנאביס. את המקום הראשון ברשימת המומלצות של קואן תפסה חברת אורורה (סימול: ACB), במקום חברת קנופי (סימול: CGC). לדבריהם, אורורה יציבה יותר בגלל הפריסה הבינלאומית שלה, והיא צפויה להציג רווחיות כבר ברבעון הבא. מניית אורורה עלתה השבוע בכ- 6.9%.

השבוע הושלמה העסקה בה השקיעה ‘אלטריה’ בחברת ‘קרונוס’ (סימול: CRON) סכום של 1.8 מיליארד דולר. אלטריה, יצרנית הסיגריות מרלבורו, תקבל תמורת סכום זה 45% ממניותיה של חברת קרונוס. אלטריה, שסובלת כמו כל חברות הטבק מירידה במספר המעשנים, מקווה להשיג בעסקה דריסת רגל משמעותית בשוק הקנאביס וליצור סינרגיה בין הפעילויות. מאז הודיעה קרונוס על העסקה, בתחילת דצמבר, עלתה מנייתה בכ- 113%.

השקעות קנאביס בשוק ההון - הירידה שלפני הלגליזציה
המניות עולות אבל המדד הכללי הירידה מתונה

חברת ‘אורגניגרם’ (סימול OGI.V) חתמה השבוע על הסכמי הפצה במחוז קוויבק, ובכך הפכה לחברה שיכולה להפיץ את מוצריה בכל עשרת המחוזות של קנדה.

בגזרת הישראליות, השבוע הודיעה חברת ‘ואיטסטון’ כי לא תמשש את הכנסת פעילות הקנאביס לחברה. מאז השיא אליו הגיע מניית החברה בדצמבר האחרון, ירד שווייה בכ- 34%.

חברת ‘הרודיום’, המתכננת למזג את פעילות מפעל העיבוד פנאקסיה, פרסמה השבוע דוחות כספיים של חברת פנאקסיה. מהדוחות עולה כי הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2018 עמדו על כשני מיליון, והיא הפסידה כחמישה מיליון ₪. בסך הכל מועסקים בחברה 58 אנשים.

בנוסף, פרסמה הרודיום הערכת שווי חיצונית לפעילות פנאקסיה. על פי ההערכה, שווייה של פנאקסיה בתרחיש האופטימי לטווח הארוך יעמוד על כ- 578 מיליון ₪, קרי, כ- 6 ₪ למניה. לאור זאת, ירדה השבוע המניה בכ- 25.6%.

שורש הענף

המירוץ ללגליזציה המלאה בארה”ב לא פוסק. אחרי שבשבועות האחרונים הכריזו מושלי ניו יורק וניו ג’רזי כי עוד בשנת 2019 יאשרו לגליזציה מלאה במדינותיהם, השבוע אישר הסנט של ניו מקסיקו לגליזציה מלאה במדינה. 

גידול קנאביס ביתי
קנאביס – השקעה חמה, וחכמה

הלגליזציה המלאה תכלול מתן רישיונות ייצור ומכירה במדינה, וכן חנינה לכל מי שהורשעו בעבירות הקשורות לאחזקת קנאביס. ניו מקסיקו מונה כשני מיליון תושבים, והיא תהיה המדינה ה- 12 בארה”ב שתאפשר לאזרחיה לצרוך קנאביס לצרכי פנאי באופן חוקי.

שבוע מוצלח לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות