ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה מלאה

השקעות וקנאביס – לגליזציה מלאה של קנאביס בארה”ב?

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 15.4%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 7.8% והדאו ג’ונס ירד ב- 9.9%.   הפרחים שעל הענף קרן הריט המשקיעה בחוות קנאביס, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) פרסמה השבוע…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 15.4%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 7.8% והדאו ג’ונס ירד ב- 9.9%.

 

הפרחים שעל הענף

  • קרן הריט המשקיעה בחוות קנאביס, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון האחרון של 2019. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 18 מ’ דולר, גידול של כ- 34% ביחס לרבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי של החברה עמד על כ- 10 מ’ דולר, אף הוא גדל בכ- 35% ביחס לרבעון הקודם. החברה חילקה דיבידנד של דולר למנייה. IIPR עוסקת ברכישה של חוות קנאביס והשכרתן מחדש לתקופה ממושכת לבעלים הקודמים. במהלך הרבעון האחרון של השנה היא ביצעה 20 עסקאות מסוג זה, כך שנכון להיום היא מחזיקה ב- 51 נכסים ב- 15 מדינות בארה”ב.
  • גם חברת GW (סימול: GWPH) פרסמה השבוע דוחות כספיים. החברה היא המפתחת של תרופת האפידיאולקס, התרופה הראשונה מבוססת קנאביס שקיבלה אישור FDA, ומיועדת לתסמונות מסויימות של אפילפסיה בילדים. הכנסותיה לרבעון הרביעי עמדו על כ- 109 מ’ דולר, ובסה”כ מכירות האפידיאולקס השנה הגיעו ל- 311 מ’ דולר. החברה תשיק את התרופה גם באנגליה עוד ברבעון הנוכחי, והיא צופה השקה של התרופה בהמשך השנה גם בצרפת, ספרד ואיטליה. החברה הפסידה ברבעון כ- 25 מ’ דולר, אך בקופת המזומנים שלה יש עדיין כ- 537 מ’ דולר.
  • חברת קרסקו האמריקנית (סימול: CN) הודיעה השבוע על התרחבות בניו יורק. החברה פתחה ארבעה דיספנסרים לקנאביס רפואי במדינה, וכן שירות של משלוח הקנאביס הרפואי עד הבית. בכך, מחזקת קרסקו את אחיזתה בשוק הניו יורקי לקראת אפשרות של לגליזציה מלאה במדינה.
  • בשוק הישראלי, ראש הממשלה פרסם הודעה כי החליט על מחיקת הרישום הפלילי לעבירות קודמות הקשורות לשימוש אישי בקנאביס. כמו כן, לאחר הבחירות תוקם ועדה בראשות שר המשפטים, אמיר אוחנה, ושר האוצר המיועד, ניר ברקת, לבחינת לגליזציה מלאה במודל הקנדי. יחד עם זאת, רוב מניות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע ירידות בשל המגמה השלילית בשווקים. פנאקסיה ירדה בכ- 4%, שיח ירדה בכ- 5%, פארמוקן ירדה בכ- 6%, יוניבו ירדה בכ- 10%, אינטרקיור ירדה בכ- 13%.

 

שורש הענף

המירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית בארה”ב מספק השבוע כותרות הקשורות ללגליזציה מלאה של קנאביס בארה”ב.

ראשון התומכים השבוע היה ברני סנדרס, שהודיע כי יאשר לגליזציה מלאה ביומו הראשון כנשיא ארה”ב, אם ייבחר. לגליזציה אשר תיכנס לתוקף לכל היותר תוך 50 ימים. סנדרס הוא המועמד המוביל בסקרים כיום לראשות המפלגה הדמוקרטית, עם 29% אחוזי תמיכה, ובהובלתו נושא הלגליזציה הפך השבוע לנושא מרכזי בקמפיין.

בעימות שנערך השבוע בין המתמודדים הדמוקרטים, הם התבקשו להתייחס לתוכניתו של סנדרס. חלקם אף השמיעו עמדות פרו-לגליזציה נחרצות אף יותר. למשל, המועמד אמי קלובושר אמר כי יפעל גם למחיקת הרשעות קודמות הנוגעות לאחזקת קנאביס.

מבין כל מועמדי המפלגה הדמוקרטית, רק שניים מתנגדים ללגליזציה מלאה: מושל ניו יורק לשעבר, בלומברג, וסגן הנשיא לשעבר ג’ו ביידן, התומך ברפורמה מתונה הכוללת אי הפללה ומחיקת רישומים פליליים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות