ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - שבוע של זינוק בעלייה

השקעות קנאביס בשוק ההון – שבוע של זינוק בעלייה

שתפו את החברים

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי ממשיך לעלות השבוע בכמה אחוזים נוספים, למרות ירידה יחסית של שאר המדדים בבורסות העולמיות, אבל השיא של טרום הלגליזציה בקנדה כבר מאחורינו. חברת הקנאביס הגדולה בעולם מצרפת את מרת’ה סטיוארט לשורותיה, במה שככל הנראה יהפוך לחד…

מדד הקנאביס הצפון אמריקאי ממשיך לעלות השבוע בכמה אחוזים נוספים, למרות ירידה יחסית של שאר המדדים בבורסות העולמיות, אבל השיא של טרום הלגליזציה בקנדה כבר מאחורינו. חברת הקנאביס הגדולה בעולם מצרפת את מרת’ה סטיוארט לשורותיה, במה שככל הנראה יהפוך לחד המותגים החזקים בשוק הירוק העולמי.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) ממשיך לדהור, ורשם השבוע עלייה נוספת של כ- 2.7%. להשוואה, בשער הנאסד”ק לא חל השבוע שינוי, ואילו והדאו ג’ונס רשם ירידה קלה של כ- 0.6%.  

מתחילת השנה עלה המדד בכ- 46.6%. נקודת השיא אליה הגיע המדד נרשמה באמצע אוקטובר 2018, יומיים לפי כניסתה לתוקף של הלגליזציה המלאה בקנדה. אם נשווה את המדד היום לנקודת השיא של אמצע אוקטובר, נגלה כי הוא עדיין נמוך מהשיא בכ- 17.3%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘קנופי’ (סימול: CGC) היא החברה הגדולה בענף הקנאביס העולמי, הן בהיבט שווי שוק והן בהיבט היקף הייצור. עם חתימת רפורמת ההמפ בארה”ב בתחילת השנה, הודיעה קנופי כי היא תשקיע 150 מיליון דולר בהקמת חוות המפ בניו יורק, המיועדות לייצור שמני CBD, כלומר שמנים המכילים את הרכיבים הבריאותיים אך אינם מכילים את הרכיב הפסיכואקטיבי THC.

בהמשך הודיע מנכ”ל החברה כי ‘קנופי’ בוחנת השקעה בהקמת חוות המפ נוספות בסכום כולל של עד חצי מיליארד דולר. השבוע הודיעה קנופי כי היא תשיק בארה”ב מותג המפ ביחד עם מרתה סיוטארט, הכוהנת הגדולה של סגנון החיים ומשק הבית בארה”ב. בכך מקווה קנופי לחדור היישר ללב המיינסטרים עם מותג ההמפ שלה. המותג יכלול ליין של מוצרי מזון, מוצרי בריאות ומוצרים לבעלי חיים. מניית החברה עלתה השבוע בכ- 8%.

השקעות קנאביס בשוק ההון - שבוע של זינוק בעלייה
המדד בעלייה, והשיא החדש ככל הנראה מתקרב

– מניית חברת התרופות GW (סימול: GWPH) פרסמה השבוע דוחות כספיים. הדוחות מייצגים את תחילת המכירות של התרופה Epidiolex בארה”ב, התרופה היחידה מבוססת קנאביס שעברה אישור FDA. הכנסות החברה ברבעון עמדו על 6.6 מ’ דולר, וההפסד הנקי 71.9 מ’ $, מעל תחזיות האנליסטים. ברבעון הבא תפרסם GW תוצאות המחקר על טרשת, ותתחיל מחקר גם על תסמונת רט. מנייתה עלתה השבוע בכ- 16%.

– חברת הקנאביס הקנדית ‘The Green Organic Dutchman’ (סימול: TO) סיפקה השבוע עדכון על עסקיה בג’מייקה. על פי העדכון, פיילוט הגידול בג’מייקה, בו גידלו במדינה כשני טון קנאביס, רשם הצלחה, והחברה תרחיב את הגידול במדינה ל- 14 טון כבר במהלך החודשים הקרובים. כמו כן, החברה הגישה בקשה לתקן GMP למפעל שלה בג’מייקה. אם אכן תקבל אותו תוכל לייצא תוצרת מג’מייקה לאירופה. מניית החברה עלתה השבוע בכ- 18%.

– מניית ‘אינטרקיור’ הישראלית התמודדה השבוע עם פרסומים לפיהם היו אי דיוקים ברוד שואו שמקיימת החברה בארה”ב, לקראת הנפקה בנאסד”ק. מנייתה ירדה השבוע בכ- 23%. מגמת הירידה אפיינה גם את שאר המניות הישראליות. הרודיום ירדה השבוע בכ- 30%, מדיקל בכ- 9% וטוגדר בכ- 12%.

שורש הענף

הסנאט של מדינת ורמונט בארה”ב אישר השבוע חקיקה המאפשרת מכירת מוצרי קנאביס לצרכי פנאי במדינה. בכך תהפוך ורמונט למדינה ה- 11 בארה”ב שיש בה לגליזציה מלאה. ורמונט היא מדינה קטנה, בת כ- 600 אלף תושבים. מבין החברות הציבוריות, היחידה שיש לה פעילות במדינה היא iAnthus  (סימול: IAN.CN) שיש לה במדינה מתקן ייצור קטן, דיספנסרי אחד, ודיספנסרי נוסף שייפתח עד סוף השנה.

השקעות קנאביס בשוק ההון - שבוע של זינוק בעלייה
גם השנה – תעשיית הקנאביס ממשיכה להתרחב ולהתחזק כלכלית

כזכור, גם מושלי ניו יורק וניו ג’רזי הצהירו פומבית כי עוד בשנת 2019 ינהיגו לגליזציה מלאה. כלומר, רק בגין שלוש מדינות אלה יגדל השנה מספר התושבים שיוכלו לצרוך קנאביס לצרכי פנאי בארה”ב בכ- 31 מיליון איש, כמעט כמו השוק הקנדי כולו, והעתיד בתחום זה נראה ורוד מתמיד.

שבוע מוצלח לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות