ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ללקק את האצבעות - 5 זני קנאביס מצוינים להכנת מאכלים ושמן

ללקק את האצבעות – 5 זני קנאביס מצוינים להכנת מאכלים ושמן

שתפו את החברים

צריכת קנאביס בתצורה של מאכלים (Edibles) או בתצורת שמן היא אפקטיבית ועוצמתית, ובמקרים רבים עדיפה על פני עישון, לא רק מבחינה בריאותית, בעיקר בקרב צרכנים שעושים בקנאביס שימוש למטרות רפואיות. הנה 5 זני קנאביס שאופטימליים להכנת מאכלים או שמן, כדי…

צריכת קנאביס בתצורה של מאכלים (Edibles) או בתצורת שמן היא אפקטיבית ועוצמתית, ובמקרים רבים עדיפה על פני עישון, לא רק מבחינה בריאותית, בעיקר בקרב צרכנים שעושים בקנאביס שימוש למטרות רפואיות. הנה 5 זני קנאביס שאופטימליים להכנת מאכלים או שמן, כדי שתוכלו לצרוך את הוויד שלכם קצת אחרת.

וויד אפשר לצרוך בלא מעט דרכים. מעבר לג’וינט והבאנג הקלאסיים והמוכרים היטב בקרב קהל צרכני הוויד בישראל, ולצד מכשירי האידוי והבאקט שתפסו תאוצה בישראל בשנים האחרונות, ישנו שוק שלם שעדיין לא ממש עשה “עלייה” לארץ הקודש: מאכלי קנאביס, המוכרים גם בקיצור אדיבלס (אכילים).

בישול עם קנאביס והכנת מגוון מאכלים כאלו, המכילים שמן קנאביס או תצורה אחרת של בסיס קנאביס לבישול (חמאה למשל), זה דבר שממש לא מסובך לעשות. מה שכן מסבך (שלא בצדק) את צרכני הפנאי הוא חוסר הניסיון והביטחון עם שיטת הצריכה הזו, אך את זה ניתן לפתור בקלות.

ללקק את האצבעות - 5 זני קנאביס מצוינים להכנת מאכלים ושמן
מאכלי קנאביס – שיטת צריכה שכדאי לכם לנסות

בשורה התחתונה, כל מה שצריך לדעת כדי לעשות את זה נכון זה איך להימנע מטעויות של מתחילים, ואיך לבחור את החומר הנכון לבשל איתו. השאלה הראשונה תיפתר בעזרת קצת ניסוי וטעייה, אבל את החלק של בחירת חומר הגלם כדאי לקחת ברצינות לא פחות, ומעבר לבחירה “לפי העין והאף” של מראה חיצוני וריח, כדי לדעת לבחור גם את הזן הנכון.

הנה חמישה זני קנאביס שנחשבים לאופטימליים ונפוצים בשוק מאכלי הקנאביס בארה”ב, ומתאימים במיוחד להכנת שמן ואדיבלס:

1. סופר למון הייז (Super Lemon Haze) – מלך העוגיות

למרות שישנו זן קנאביס יפורסם בשם ‘Girlscout Cookies‘ שאולי נשמע יותר מתאים למשימה, המלך האמיתי של שוק העוגיות בארה”ב – במטבח הביתי והמסחרי כאחד – הוא הזן סופר למון הייז, זן עטור פרסים שנחשב לאחד מזני הקנאביס הטובים ביותר לבישול בשל ריחו וטעמו החזקים.

סופר למון הייז Super Lemon Haze
סופר למון הייז – מלך הבראוניז הממסטלות

סופר למון הייז (Super Lemon Haze) הוא זן היברידי המאופיין בתכונות של סאטיבה דומיננטית. הוא נוצר מהכלאה של למון סקאנק וסופר סילבר הייז, ולכן יש לו מה שנקרא “שורשים טובים” וגנטיקה משובחת, ולא רק אחוזי THC גבוהים במיוחד. בקיצור, אם אתם בקטע של עוגיות חזקות או שמן רב עוצמה, זה הזן בשבילכם.

2. אורנג’ קוש (Orange Kush) – לשמן מרגיע במיוחד

הזן אורנג’ קוש (Orange Kush) הוא הכלאה ייחודית בין הזנים ‘אורנג’ באד’ ו’אוג’י קוש’ של חברת ‘Green Devil Genetics’, שהפך לאחד הזנים הפופולריים ביותר באמסטרדם והשתלט גם על קהל התיירים הישראלי שחובב הרבה מאד ריח וטעם בפרחים שלו.

אורנג' קוש orange kush
אורנג’ קוש – להירגע כמו באמסטרדם

הייחוד של זן זה על פני זנים אחרים בעת הכנת שמן או בישול מאכלים, היא ההשפעה המרגיעה במיוחד שיש לו למרות רמת THC לא נמוכה בכלל. מדובר בהשפעה מפיגת מתחים ומרפת שרירים שייחודית אפילו בנוף של זני האינדיקה המרגיעים, בעיקר בגלל רמה חריגה של הטפרן ‘מירצין’ שאחראי על השפעת ה”דאון” המרגיעה והמעייפת שיש לזני קנאביס מסוימים.

3. בלו דרים (Blue Dream) – לשנת לילה טוב

נכון, לא תמיד מאכלי קנאביס או שמן הם בהכרח משהו שרוצים לצרוך לפני השינה, אבל במקרה של שימוש רפואי לשעות הלילה או סתם של צרכני פנאי שאוהבים להבנות מהוויד וגם ללכת לישון ביחד איתו, ‘בלו דרים’ (Blue Dream) בדיוק הזן האופטימלי שכדאי לכם לנסות.

בלו דרים blue-dream
בלו דרים – לא ממש כחול, אבל דרימי

זהו זן עשיר במיוחד ב-THC (עד 26% אצל מגדלים מסוימים) שנוצר בהכלאה בין שני זנים “טהורים” – בלוברי (BlueBerry) והייז (Haze) – והנו בעל השפעה מיוחדת, אופורית ומשרת תחושת “מעופפות” עם כבדות עדינה ולא מעיקה שסוחפת בעדינות אל תוך עולם החלומות. לכן זהו זן מצוין לחולים הסובלים מכאבים, שידוע גם כמועיל לטיפול בדיכאון, חרדה ובחילות שאר ובעיות הדורשות טיפול בכמות THC גבוהה. 

4. איי-קיי 47 (AK-47ׂ) – יורה צחוק לכל הכיוונים

לפני שנתחיל לדבר על הזן הזה, כדאי לומר עליו מילה של אזהרה. השם המפורסם שלו גרם להרבה מאד סוחרים למכור זנים שונים במעטה של הדבר האמיתי, ולכן לא פשוט למצוא היום ‘איי-קיי 47’ ממקור אמין. אם כן מצאתם, ומדובר בגרסה “החדשה” של הזן (סאטיבה) תתכוננו למידה לא מבוטלת של צרורות של צחוק שיצאו לכם ללא בקרה – השפעה נחמדה במיוחד אם המאכלים או השמן מיועדים לחגיגה.

איי-קיי 47 - הדבר האמיתי לחגוג איתו (קאנה - זני קנאביס)
איי-קיי 47 – הדבר האמיתי לחגיגה

הדבר נובע משילוב ייחודי בין רמת THC גבוהה יחסית (18-20% בממוצע) ורמת טרפנים גבוהה במיוחד, שאמנם אינה מקנה לזן זה הרבה טעם אך במקום זאת הרבה מאד ריח. הוא נוצר משילוב גנטי של זן לא מוכר בשם ‘קולומביאן מקסיקן טאי’ ושל זן המקור ‘אפגן’, וההשפעה שלו אינה מוכרת לרוב בקרב קהל הצרכנים הישראלי שמורגל בעיקר לחיקויים.

5. וויט ווידו (White Widowׂ) – חביב הקהל שמתאים לכולם

עוד זן שבהצלחה לכם למצוא גרסה “מקורית” שלו בלי זיופים, אבל אם אתם שואפים להכין מאכלי קנאביס לאנשים אחרים שאינם מנוסים בתחום או שאתם בעצמכם צרכנים מתחילים שלא רגילים למאכלים, מומלץ ללכת עם זן קלאסי אחד שאינו חזק במיוחד ומתאים לכולם: וויט ווידו (White Widow) שלעיתים נקרא ‘האלמנה הלבנה’.

ללקק את האצבעות - 5 זני קנאביס מצוינים להכנת מאכלים ושמן
וויט ווידו – האלמנה שכולם אוהבים

זן זה אינו מכיל הרבה THC כמו שאר הזנים האחרים שאופטימליים לבישול והכנת שמן, אך הוא עשיר מאד בטרפנים בדיוק כמוהם ומתאים גם הוא למיצוי. היתרון שלו על פני הזנים האחרים ברשימה, מלבד העובדה שהוא מתאים גם למתחילים, היא ההשפעה האופורית הקלילה שלו שאינה מפריעה לתפקוד יומי ואפילו מוסיפה לכל חגיגה.

יש לכם זנים אהובים נוספים שטובים לבישול או הכנת שמן? ספרו לנו עליהם כאן בתגובות או בעמוד הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רחמים לא ידע |

    כתבה סבבה סה”כ אבל קצת מצחיק שבתור וויט וידו שמתם תמונה של
    טופ שרוף מעודף קרינה . אלי לוזון של הטופים .

שינוי גודל גופנים
ניגודיות