ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה וסקס

לגליזציה מובילה לסקס – מחקר חדש

שתפו את החברים

עוד בשורה של הקנאביס למין האנושי: תגבור החשק המיני ועוצמת האורגזמות וכפועל יוצא, הגדלת הילודה. מחקר חדש מגלה התעוררות של תשוקות רדומות, במדינות בהן חוקי לצרוך קנאביס, אפילו רק רפואי. לגליזציה וסקס – אומרים לנו שאנשים עושים היום פחות סקס. אולי…

עוד בשורה של הקנאביס למין האנושי: תגבור החשק המיני ועוצמת האורגזמות וכפועל יוצא, הגדלת הילודה. מחקר חדש מגלה התעוררות של תשוקות רדומות, במדינות בהן חוקי לצרוך קנאביס, אפילו רק רפואי.

לגליזציה וסקס – אומרים לנו שאנשים עושים היום פחות סקס. אולי ההיצע האדיר של פרטנרים אפשריים באפליקציות וברשתות החברתיות הפך את העסק לפחות מרגש ואטרקטיבי, אולי הפחדים שהוטמעו בנו ממחלות. 

במקביל, עם או בלי קשר, צץ טרנד ה”אל הורות”, שנראה הרבה באירופה וביפן. אנשים מחליטים שלא להביא ילדים לעולם, אם בגלל התובענות של הסיפור, העול הכלכלי, הפגיעה בזוגיות או בקריירה, או מסיבות אקולוגיות כמו משאבי כדור הארץ המתכלים.

את שתי התופעות, אפשר להגדיר כמדאיגות. מחסור בסקס, לא עושה טוב לאף אחד. לא להביא ילדים, זה אולי נוח לזוג קרייריסטי, אבל התוצאה עלולה להיות עולם שמאוכלס בקשישים בלבד.

 

פרח התאווה

יש מצב שמה שיפתור את שתי הבעיות האלה, הוא הקנאביס. מחקרים כבר הראו שהוא משפר את חיי המין וכל מי שניסה, יתמוך בממצאים. עכשיו נחקר הקשר בין לגליזציה של קנאביס (אפילו רק רפואי) במדינות ארה”ב, לבין ההתנהגות המינית של תושביהן.

המחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת לכלכלה רפואית, מצא ששינוי חוקי הקנאביס, הביא לעלייה בפעילות המינית באותן מדינות. במקביל התגלה אפקט נוסף, ירידה בזהירות שמביאה ליותר הריונות ולידות.

כדי לגבש את מסקנותיו, ניתח צוות החוקרים, מאוניברסיטת קונטיקט והאוניברסיטה של ג’ורג’יה, מאגר נתונים גדול, שכלל שאלות מפורטות על פעילות מינית ועל שימוש בחומר אצל אנשים צעירים.

הנתונים הראו עלייה של 4.3% בדחף של הנשאלים לעשות סקס פעם אחת או יותר בחודש האחרון, מאז שהקנאביס הרפואי נכנס לחוק ועלייה במספר האקטים המיניים.

 

ענף הוויברטורים חוקר

בעוד שהמחקר הזה מבקש להצביע על שינויים התנהגותיים בתחום הפעילות המינית במדינות הלגליזציה, מחקרים קודמים (אחד ושתיים) כבר הראו קשר ברור בין צריכת קנאביס לחיי מין עשירים ומלאים יותר, עם דחף גבוה יותר והנאה רבה יותר, אצל גברים ונשים, ביחד ולחוד. נמצא שקיימת חלוקת תפקידים בסוגיה, בין הקנבינואידים. בעוד שה-CBD   עוזר להגיע לאורגזמה מהר יותר, ה-THC מייצר חוויה מינית חזקה ומספקת יותר.

בין השאר, מדגים זאת סקר שערכה יצרנית ויברטורים אמריקאית בקרב 432 נשאלים שעשו סקס (בין השאר, בסיוע מוצרי החברה), בהשפעת מוצרי קנאביס שונים, בעישון, אידוי, אכילה ומריחה. לפני שנרד לפרטים, נאמר שמבין מוצרי הקנאביס השונים, נמצא שההשפעה המשמעותית ביותר על ההנאה המינית, באה מאכילי THC.

 

מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר

איך זה עובד? ובכן, הקנאביס מאריך קודם כל את משך האקט המיני. המשתתפים דיווחו שסקס בלי קנאביס, נמשך עם פרטנר כ-34.6 דקות, ובשירות עצמי כ-19.2 דקות.

בהשפעת הקנאביס, הסקס עם פרטנר נמשך זמן רב יותר, לפחות אצל 73% מהמשתתפים. נמצא אגב שזוגות נשואים מבלים יותר זמן בעינוג הדדי בהשפעת קנאביס, מאשר רווקים. 64% מהנשאלים, דיווחו שהקנאביס מביא אותם לבלות יותר זמן באוננות.

 

הגמר הגדול

כמחצית מהנשאלים סיפרו, שהם חוו יותר אורגזמות בהשפעת הצמח מאשר בלעדיו, אם זה באוננות או בסקס עם אדם אחר. 71% ממשתתפי הסקר סיפרו שלא רק שיש יותר אורגזמות תחת השפעה, אלא שקל יותר להגיע אליהן בזמן סקס עם שותף. 63% מהנשאלים אמרו, שגם לבד קל יותר.

מה שעוד מושפע מהקנאביס, הוא משך האורגזמה והוא עולה תחת השפעה, ב-14%-46%. האורך הממוצע של אורגזמת קנאביס הוא 33.6 שניות והיא כמובן נותנת, לדברי הנשאלים, יותר סיפוק מההתנסות המינית.

 

כאילו אין מחר

ובחזרה למחקר החדש, המצביע גם על תופעת לוואי של העלייה במיניות. מכיוון שתשוקה מגיעה פעמים רבות עם שיקול דעת נמוך, מתברר שהיא מביאה לשימוש נמוך יותר באמצעי מניעה.

ההשפעה העצבית של הקנאביס יכולה, לדברי החוקרים, לשנות את היחס לנטילת סיכונים מיניים, כמו כניסה להריון. זהו ההסבר שלהם לכך, שבמדינות הלגליזציה (גם בהינתן האפשרות לבצע הפלה), נראית עלייה של 2% במספר הלידות. 

הממצאים, המראים עלייה בילודה בעקבות שימוש בקנאביס, סותרים לדברי החוקרים, מחקרים שטענו לירידה בפוריות אצל משתמשי קנאביס. “מצאנו”, סיכמו, “שגורמים התנהגותיים, יכולים ‘לכפר’ על שינויים פיזיולוגיים אפשריים שגורם הקנאביס, שאולי פוגעים בפוריות”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות