ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גזר דין: ענישה מקלה על סחר בכמות גדולה

מכר 275 גרם לשוטר סמוי – השופטת הסתפקה בשל”צ

שתפו את החברים

צעיר בן 25 נעצר והובא לחקירה לאחר שניסה למכור 275 גרם של קנאביס לשוטר סמוי. המדינה סרבה להקל על הנאשם ודרשה שירצה עונש מאסר, אך השופטת קבעה שעקב חיים קשים ורצון עז לחזור למוטב, היא תספק בעונש קל בלבד של…

צעיר בן 25 נעצר והובא לחקירה לאחר שניסה למכור 275 גרם של קנאביס לשוטר סמוי. המדינה סרבה להקל על הנאשם ודרשה שירצה עונש מאסר, אך השופטת קבעה שעקב חיים קשים ורצון עז לחזור למוטב, היא תספק בעונש קל בלבד של 350 שעות עבודה לתועלת הציבור.

צעיר בן 25 מדרום הארץ שנתפס ונעצר על ידי המשטרה לאחר שהוכח כי מכר קנאביס במשקל 275 גרם לשוטר סמוי תמורת 12,000 ש”ח במזומן, הצליח להיחלץ בעור שיניו מעונש מאסר.

במהלך ערב אחד, הנאשם צלצל לסוכן הסמוי ושאל אותו האם הוא צריך סמים. לאחר שהסוכן ענה שכן, ושהוא מעוניין בכמות של 275 גרם של קנאביס, נקבע כי הסוכן ישלח לנאשם את הכסף עם מונית ולאחר מכן הנאשם יגיע לביתו של הסוכן עם הסמים.

סחר בקנאביס
גם מכירת 275 גרם קנאביס זה כבר לא עילה למאסר

לאחר שקיבל את הכסף, הנאשם הגיע לביתו של הסוכן עם שקית צהובה שהכילה בתוכה 275 גרם של קנאביס, והשאיר אותה במקום לפני שפנה לחזור אל ביתו.

מביתו של הסוכן חזר הנאשם אל ביתו, וכאשר הגיע למקום וספר את הכסף שהרוויח מהעסקה הקלילה, פשטה המשטרה על ביתו ועצרה אותו במקום.

המדינה דורשת: רק עונש מאסר ארוך

עם תפיסתו, הובא הנאשם לחקירה אשר במהלכה הודה בכל מעשיו והביע חרטה, ולאחריה נשלח לתסקיר של שירותי המבחן לפני ההחלטה על גזר דינו.

מתסקירי המבחן עולה כי מדובר בצעיר אשר הנו בן יחיד לשני הורים נרקומנים, כאשר אמו נפטרה כאשר היה בן 11 ואביו נמצא בהליך שיקומי על רקע ההתמכרויות.

שירותי המבחן תארו את חייו של הנאשם כקשים ומורכבים מאוד, וכתוצאה מכך הוא מצא עצמו נגרר ומסתבך עם חברה עבריינית.

ענישה מקלה -גזר דין
המדינה מסרבת להקל עם מגדלי קנאביס ביתיים ודורשת ענישה מחמירה

עוד עולה מתסקיר המבחן כי לנאשם ישנו עבר פלילי עשיר בעבירות הכוללות אלימות ועבירות רכוש. למרות עברו הפלילי והרקע הבעייתי של הנאשם, בבדיקות השתן נמצא כי הוא נקי לחלוטין מסמים ומשתתף באופן אקטיבי בהליך השיקומי שלו ומראה נכונות לשפר את חייו ולחזור למוטב.

לאחר קבלת תוצאות תסקיר המבחן, טענה המדינה כי אין להקל עם הנאשם ויש לקחת בחשבון את העובדה כי הנאשם פגע בערכים מוגנים של הגנה על שלום הציבור ובעבירה זו סיכן במודע אנשים רבים למטרות רווח, ולכן דרשה המדינה לגזור על הנאשם עונש הנע בין 10 ל-24 חודשי מאסר בפועל.

השופטת קבעה: עונש חמור יפגע במאמצי השיקום

למרות התעקשות המדינה שלא להקל עם הנאשם ולגזור עליו עונש מאסר בפועל, סנגורו של הנאשם ציין בפני השופטת את המלצת שירותי המבחן, לפיה יש להתחשב בכך שהוא נמצא נקי מסמים, לוקח חלק בהליך השיקומי ולא מפספס אף מפגש ומראה נכונות לחזור למוטב.

נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת עינת רון, קיבלה את המלצת שירותי המבחן ואת דבריו של הסנגור, והסכימה כי עונש חמור אכן עלול לפגוע במאמציו האדירים של הנאשם לחזור למוטב.

שעות עבודה לתועלת הציבור
צרכני קנאביס לא עבריינים

לסיכום, מסרה השופטת כי “הטלת עונש על הנאשם שעניינו השמתו מאחורי סורג ובריח, משמעותו החזרת הנאשם לאותה חברה שולית ממנה התרחק”, ולכן קבעה להתחשב בנאשם ולגזור עליו עונש קל בלבד של 350 שעות עבודה לתועלת הציבור.

בצירוף לעונש זה, במטרה להדגיש את חומרת העבירה בכל נושא שקשור לצריכת סמים, החליטה השופטת להוסיף לשעות השירות גם עונש של 10 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי על סך 2,500 ש”ח.  

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות