ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מכשיר אידוי קנאביס

מהי הטמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס?

שתפו את החברים

טמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס , היום כולם יודעים שאידוי זו הדרך הכי בריאה לצרוך קנאביס. מה שפחות ידוע, זה התפקיד החשוב של טמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס בחוויה שהמשתמש יקבל. חימום קנאביס לטמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס יבטיח שהקנבינואידים והטרפנים (שאחראים על הצבע,…

טמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס , היום כולם יודעים שאידוי זו הדרך הכי בריאה לצרוך קנאביס. מה שפחות ידוע, זה התפקיד החשוב של טמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס בחוויה שהמשתמש יקבל. חימום קנאביס לטמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס יבטיח שהקנבינואידים והטרפנים (שאחראים על הצבע, הריח והטעם) יתאדו ביעילות, מה שיוביל לאפקטים הטובים ביותר גם רפואית וגם פסיכואקטיבית. 

על פי ד”ר איין מיטשל, רופא חירום מוסמך, ופרופסור באוניברסיטת בריטיש קולומביה בקנדה – טמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס היא בין 175 ל-200 מעלות צלזיוס. אך הוא מסייג ואומר שמחקר מהזמן האחרון שבחן את יכולת המיצוי של מכשירי אידוי מסוגים שונים דווקא ציין את 210 מעלות צלזיוס כנקודה בה מקבלים את רוב ההשפעה.

“טמפרטורה של 210 מעלות היא האיזון הטוב ביותר בין אידוי יעיל של הטרפנים והקנבינואידים לבין חוויית אידוי נעימה וחלקה ולכן היא טמפרטורה המומלצת לאידוי קנאביס”

אומר דוקטור ‘ארנו הייזקמפ’, שעומד בראש צוות מחקר על קנאביס רפואי בחברת בדרוקאן בהולנד.

אידוי קנאביס 2

טמפרטורה נמוכה מול טמפרטורה גבוהה

אם משתמש במאדה קנאביס בטמפרטורה שמתחת ל-180 מעלות, הוא יקבל בעיקר טרפנים משום שהקנבינואידים עצמם לא מתאדים בטמפרטורות כל כך נמוכות, על פי ד”ר הייזקמפ. אבל טמפרטורות נמוכות יכולות להיות טובות יותר למי שמעוניים בהשפעה פחות אינטנסיבית ויותר “מעוררת”. טמפרטורות גבוהות מאדות יותר קנבינואידים, כך מראים מחקרים מהולנד.

טמפרטורת אידוי טרפנים וקנבינואידים3

באחד הניסויים, מכשיר וולקנו שולחני הצליח למצות רק 24% מהקנבינואידים בטמפרטורה של 170 מעלות צלזיוס. אבל כשכיוונו אותו מחדש ל-230 מעלות, אחוזי המיצוי קפצו ל-77%. על פי ד”ר מיטשל, זו נקודת המקסימום של מיצוי הקנבינואידים, אך סביר להניח שיותר בריא לצרכנים לשאוף אדים בטמפרטורה מעט נמוכה יותר. צריך גם להיזהר לא לשאוף אדים בטמפרטורה גבוהה יותר, משום שהאוויר החם יכול להפוך לקשה לנשימה ואף לגרום לקנבינואידים להישרף לחלוטין. “וכשזה קורה, נוצרים אותם חומרים כימיים רעילים בדיוק כמו בזמן עישון”, מסביר ד”ר הייזקאמפ. 

אידוי CBD ו-THC

למרות שיש צרכנים שינסו “לשחק” עם הטמפרטורה כדי לקבל יותר כמות גדולה יותר של THC או של CBD, אבל האפקט שנוצר בדרך הזאת שולי עד לא קיים. ההפרשים בין טמפרטורת הרתיחה של שני הקנבינואידים היא רק 10 מעלות צלזיוס ולרוב מכשירי האידוי אין יכולת דיוק כל כך גבוהה. אם אתם מנסים להפריד את ה-THC וה-CBD, עדיף שתנסו פשוט להשיג זן אחר מאשר לנסות לעשות את זה בעזרת שינוי הטמפרטורה,  מומלץ לשמור על טמפרטורה של כ-210 מעלות כדי להרגיש את שני הקנבינואידים.

אידוי פרחי קנאביס לחים יותר

למרות שטווחי טמפרטורות מסוימים מומלצים למי שמתחילים באידוי, שיקולים אחרים יכולים להשפיע על הטמפרטורה המומלצת לאידוי. למשל, ד”ר הייזקמפ מצביע על הלחות של הפרחים שאותם מאדים כשיקול כזה. “אחרי הכול, כשאתם מחממים קנאביס במכשיר אידוי, הדבר הראשון שיגיע לטמפרטורת אידוי אלו שאריות המים בצמח”.

סוג מכשיר האידוי

שיקול נוסף הוא סוג מכשיר האידוי שבו משתמשים, על פי ד”ר הייזקמפ, מכשירים שולחניים כמו הוולקנו נוטים להיות יותר יעילים משום שהחום מועבר בצורה ישירה יותר. החיסרון העיקרי הוא שהם ממשיכים לאדות קנאביס גם כשהמשתמש לא שואף ישירות. ד”ר מיטשל מוסיף שמכשירים שמבוססים על הולכה חשמלית כמו מקטרות אידוי למיניהן אין את הבעיה הזאת, אך הן נוטות לטמפרטורה פחות אחידה.

אידוי קנאביס

לא משנה באיזה מכשיר אתם משתמשים, אנחנו ממליצים על אידוי קנאביס על פני עישון כדרך צריכת קנאביס טובה ובריאה. אידוי נעים!

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Skippet |

    מאמר מצויין.
    אני מאדה על 220 מעלות, אנסה להורידל- 210.

    דבר אחד חסר לי במאמר:
    כמה זמן כדאי להפעיל את מכשיר האידוי על מנת למצות את מירב הקנבינואידים?

  2. Adiel |

    מה עם הכלורופיל המוניק בפרח כיתד נפתרים מרעלן A מהTHC-A

שינוי גודל גופנים
ניגודיות