ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס וזוגיות

קנאביס וזוגיות – ג’וינט לשניים

שתפו את החברים

אותו ראש, זה כנראה התנאי החשוב ביותר לזוגיות מוצלחת וארוכת שנים. ראש טוב, על אחת כמה וכמה. מחקרים מראים שסטלה משותפת, משפרת את היחסים הזוגיים ומונעת אלימות במשפחה   קנאביס וזוגיות – בטח לא יפתיע אתכם לשמוע שעישון וויד בצוותא,…

אותו ראש, זה כנראה התנאי החשוב ביותר לזוגיות מוצלחת וארוכת שנים. ראש טוב, על אחת כמה וכמה. מחקרים מראים שסטלה משותפת, משפרת את היחסים הזוגיים ומונעת אלימות במשפחה

 

קנאביס וזוגיות – בטח לא יפתיע אתכם לשמוע שעישון וויד בצוותא, תורם לתקשורת זורמת ופתוחה, לקבלה והכלה של הזולת, להתייחסות רגועה ומבודחת לחיים וכמובן לסקס משודרג. כל אלה, הם הדשן שזוגיות זקוקה לו כדי לצמוח ולפרוח.

בני זוג שמעשנים ואולי גם מגדלים קנאביס ביחד, מרוויחים תחביב משותף והזדמנות לזמן איכות ובכלל, אם שניכם מחבבים את הצמח, סימן שהתברכתם במנטליות דומה, העדפות משותפות לבילוי הזמן הפנוי ועולם ערכים חופף.

 

לא מוצאים על מה לריב

סקר שערכה יצרנית מוצרי ה-CBD, American Marijuana, מראה שמה שכבר ידעתם, נכון. זוגות שמעשנים ביחד נהנים מסקס טוב יותר, חווים אינטימיות גדולה יותר וגם מסכימים על יותר סוגיות ומתווכחים הרבה פחות.

בסקר השתתפו 1,000 נשאלים, כולם חיים בזוגיות, שבה לפחות אחד מבני הזוג משתמש בקנאביס בקביעות. מהנתונים עולה שחיי המין של זוגות מעשנים, הם התוססים ביותר, עם ממוצע של 9.7 אקטים מיניים בחודש. בקרב זוגות שרק אחד מהם משתמש, המספר יורד ל-7.9.

עם או בלי קשר לסקס המספק, מתברר שזוגות סטלנים נוטים פחות להיקלע לאי הסכמות ועימותים. 36.2% מהזוגות דיווחו, שהם רבים כשרק אחד מהם מתמסטל. כששני הצדדים תופסים ראש, שיעור המריבות צונח ל-9.6%.

 

נשים נהנות יותר

מאפיינים המשתנים בין שני המינים בהקשר לקנאביס, עולים גם הם מהסקר. בגדול, לגברים יש יותר ניסיון. הסיכוי שהגבר השתמש בחומר בעבר, גבוה יותר ב-18%, מהסיכוי שהאישה עשתה זאת לפניו.

נשים אמנם מגיעות פעמים רבות לשימוש בקנאביס בעקבות בן הזוג, אבל כשהן כבר מתחילות, הן מיישרות קו. בני שני המינים שמעשנים קבוע, משתמשים בערך באותה כמות של וויד ושניהם מעשנים לאורך 3.6-3.8 ימים בשבוע בממוצע.

כמחצית מהזוגות (48.8%), סיפרו שהם מעשנים לפני שהם עושים סקס, הזמן הממוצע בין העישון לסקס אצל שני המינים, עומד על 23 דקות.

מה שכן, גברים מאמינים יותר בקנאביס כמשפר מיניות. 52.9% מהגברים נעזרים בצמח לתגבור החשק וההנאה מסקס, לעומת רק 43.8% מהנשים. לשאלה האם את/ה חושב/ת ששימוש בקנאביס אצל שני הצדדים משפר את החוויה המינית, ענו 56.2% מהגברים בהסכמה, לעומת 44% מהנשים.

כשני שלישים מהנשאלים, ענו שהם מעשנים בערך אותה כמות כמו הפרטנר שלהם,  זה לא אומר, שרמת ה”היי” שווה. למרות ששיעורן בקרב מעשני הקנאביס נמוך משל הגברים, נמצא שנשים נוטות להיות מושפעות מהחומרים הפעילים בצמח בצורה חזקה יותר, בשל תכולת ההורמון הנשי (אסטרוגן) בגופן. מכיוון שכך, לנשים יש גם יותר סיכוי לפתח תלות בחומר.

 

בן זוג סאחי

ההשפעה המיטיבה של שימוש בקנאביס על הזוגיות נראית, כמו שהבנתם, יותר אצל זוגות שחולקים את התחביב. עישון קבוע אצל אחד מהצדדים בלבד, עלול להביא גם לתוצאה ההפוכה, חיכוכים על רקע התלות, ההתנהגות, הריח, העשן, ההוצאה הכספית, הסיכון או מה שלא יהיה.

בן זוג סאחי, יכול לא להיות ממש באותו ראש וזהו מתכון אפשרי לאי הבנות ופיצוצים. כדאי להקפיד במקרה כזה על חלל עישון מבודד, על זמני בילוי משותף בלי עישונים, על הרבה מקלחות ועל התחשבות באופן כללי. העצה הכי טובה היא כנראה, לבחור מלכתחילה בבן הזוג המתאים.

 

קנאביס מוריד אלימות במשפחה

ענייני שלום בית הופכים קריטיים יותר, כשלאחד מבני הזוג יש בעיה של אלימות. מחקר שנערך באוניברסיטת ייל ופורסם ב-2014, מצא שהקנאביס יעיל גם במקרי קיצון שכאלה: ככל שבני זוג צורכים יותר, קטן הסיכון למריבות אלימות במשפחה.

במחקר השתתפו 634 גברים ונשים שנישאו בין השנים 1996 ו-1999 במדינת ניו יורק. אחרי ראיון ראשוני, החוקרים עקבו אחר הזוגות לאורך תשע שנים באמצעות שאלונים, כדי לבדוק את ההשפעה של שימוש בוויד על התנהגות אלימה ביניהם (משני הצדדים, אגב).  

המחקר הגדיר אירועים אלימים, כאקטים של תקיפה פיזית, כמו סטירות, מכות, בעיטות, או חניקות. הנשאלים התבקשו לפרט, האם אקט כזה התבצע על ידם או כלפיהם בשנה האחרונה. במקביל, הם נשאלו על תדירות ואופני השימוש שלהם בקנאביס ובחומרים אחרים במקביל, לרבות אלכוהול.  

המחקר העלה, שבעוד ששימוש קבוע באלכוהול ידוע כמעודד אלימות בבית ובכלל, אצל משתמשי הקנאביס, ההשפעה הפוכה. האלימות פוחתת אצל זוגות שלפחות אחד מהם (הגבר בדרך כלל) צורך קנאביס ובעיקר אצל כאלה ששניהם צורכים.

במה הקנאביס שונה מחומרים משני תודעה אחרים? החוקרים משערים שההשפעות המרגיעות ונוגדות החרדה של הצמח, מורידות את הנטייה לקונפליקטים ואלימות. מחקרים נוספים הראו, ששימוש קבוע בקנאביס נוטה להקהות תגובות רגשיות ומכאן יכולתו להוריד תגובתיות אלימה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. קופר מישל |

    אשמח להכיר בן זוג מעשן רפואי אשכנזי איש נורמטיבי גרוש או אלמן בסיבות הגליאים 45 55 למעניין לפנות לאיימל שלי michel14kup@gmail.com

שינוי גודל גופנים
ניגודיות