ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

למה קנאביס עם שמן קוקוס יוצר שילוב כל כך אפקטיבי?

שתפו את החברים

שמן קוקוס מועשר בקנאביס הולך וצובר פופולריות בכל מתכון של בישול עם קנאביס. אבל האם הוא יותר אפקטיבי מסתם חמאה? ולמה שמן קוקוס הוא השומן הכי טוב לספיגת קנאביס?  מסתבר ששמן קוקוס מועשר בקנאביס יכול לשמש כתרופה של ממש. התרכובות…

שמן קוקוס מועשר בקנאביס הולך וצובר פופולריות בכל מתכון של בישול עם קנאביס. אבל האם הוא יותר אפקטיבי מסתם חמאה? ולמה שמן קוקוס הוא השומן הכי טוב לספיגת קנאביס?  מסתבר ששמן קוקוס מועשר בקנאביס יכול לשמש כתרופה של ממש.

התרכובות הפעילות בקנאביס הן מסיסות בשומן. למה הכוונה? הן מתפרקות דווקא בשומן ולא במים. המשמעות היא שכדי להשיג את התועלת מהקנבינואידים, תצטרכו לצרוך אותם עם קצת שומן. שמן קוקוס הוא השמן הכי טוב לספיגת תוספים תזונתיים, וזה נכון לא רק לקנאביס, אלא לכל תוסף תזונה אחר כמו ויטמין E, או קרוטין. למעשה, אם תרכשו תוספי תזונה, לצרוך אותם יחד עם מאכלים שומניים יכול להגביר את כמות הערכים התזונתיים שבאמת תספגו.

כשמשלבים קנבינואידים עם שומן, השומן הרווי שקיים בשמן הקוקוס “תופס” את הקנבינואידים, ועוזר לקנבינואידים לעבור דרך מערכת העיכול שלכם, שם הם יפורקו ויישלחו לגוף שלכם.

שמן קוקוס עם קנאביס

שמן קוקוס מכיל מעל 90% שומן רווי, הרבה יותר משמן זית למשל (15%). ומאחר שקנאביס מתמוסס בשומן, ככל שהשמן יותר איכותי, כך המיצוי יהיה יעיל יותר. טוהר השומן בשמן הקוקוס נותן לקנבינואידים כמו THC ו-CBD הרבה חומר לעבוד איתו. המשמעות היא ששמן קוקוס “מועשר” ייתן לכם השפעה אפקטיבית יותר.

מדע בקטנה

יש סוגים רבים של שומן, ובשמן קוקוס יש שפע של שומן רווי באיכות ייחודית. ספציפית, שמן קוקוס מלא בחומצות שומניות בינוניות (MCFA), ושמנים אחרים, כמו קנולה או שמן חמניות, עשויים בעיקר מחומצות שומניות ארוכות (LCFA). הגוף יכול לפרק את ה-MCFA בשמן קוקוס הרבה יותר בקלות מאשר את ה-LCFA.

למעשה, כדי לפרק LFCA הגוף צריך אנזימים מיוחדים, בזמן ש-MCFA מתפרק בקלות בעזרת הכבד. המשמעות היא שהגוף שלכם יכול לשרוף את השומנים הללו ולהשתמש בהם באופן מיידי. עיבוד באמצעות הכבד יוצר השפעה פסיכואקטיבית חזקה הרבה יותר.

כשצורכים קנאביס באכילה או בבליעה, כמויות גדולות בהרבה של THC מגיעות בצורתן הפסיכואקטיבית למוח – מה שהופך את החוויה של אכילת קנאביס לחזקה הרבה יותר מעישון או אידוי.

שמן הקוקוס גם יכול לעזור לירידה במשקל דווקא – הוא יעניק לכם בוסט של אנרגיה וכופה על הגוף שלכם להוציא אנרגיה, ולשרוף את השומנים שהכנסתם זה עתה. כשמשתמשים בשמן קנולה, למשל, הגוף לרוב יבחר ‘לאכסן’ את השומן וכך הוא תורם להשמנה.

יש עוד כמה סיבון לבחור בשמן קוקוס כשאתם מבשלים עם קנאביס, לא רק שהוא מסייע במטבוליזם הטבעי של הגוף, יש לו עוד יתרונות רפואיים ספציפיים, כמו:

חומצה לאורית

שמן קוקוס וקנאביס

חומצה לאורית היא חומצה שומנית בינונית בעלת תכונות הפוגעות במיקרובים (חיידקים ושאר מזיקים מיקרוסקופיים), והיא יכולה לשמש להגנה נגד זיהומים, ואף לעזור לשמור על רמות כולסטרול מאוזנות, מה שהופך אותו לשומן ידידותי ללב.

חומצה קפרילית

שמן קנאביס וקוקוס

חומצה קפרילית היא סוג אחר של MCFA עם תכונות אנטי-מיקרוביות. ספציפית, חומצה אקרילית יעילה מאוד נגד פטריות מסוגים שונים. מחקרים רבים מצאו שהשומן הזה הוא קוטל פטריות טבעי, מה שהופך אותו לבריא מאוד לצריכה דרך מערכת העיכול.

ויטמין E

ויטמין e

שמן קוקוס מכיל כמויות קטנות של ויטמין E, שהוא נוגד חמצון עם תכונות מצוינות לעור ולשיער. אמנם שמן קוקוס אינו המקור מספר אחת לויטמין E, אך הוא עוזר ומקל על הגוף לספוג אותו.

רוצים לדעת איך מכינים שמן קוקוס עם קנאביס? הנה מתכון שיסביר לכם בדיוק איך עושים זאת

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אורית |

    האם יש יתרונות לשמן קנאביס על בסיס שמן קוקוס, על פני שמן ריק סימפסון? או עדיף שמן ריק סימפסון לריפוי מסרטן?

    1. ג'וני סלומון |

      צריך להכין שמן RSO לפי המדריך, ואז לערבב עם שמן קוקוס לדילול

שינוי גודל גופנים
ניגודיות