ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

עיניים אדומות – מדוע זה קורה כשאנחנו מעשנים?

שתפו את החברים

  חוץ מהחיוך המטופש סימפטום פיזיולוגי נוסף שמעיד על עישון גראס אלו הן עיניים אדומות.  ובכן מה גורם לאדמומיות הזאת? אם חשבתם שעיניים אדומות זה סימן רע, אתם טועים. אותו סימפטום מקושר לסיבה שקנאביס מומלץ לאלו שסובלים מגלאוקומה. יש שטוענים…

 

חוץ מהחיוך המטופש סימפטום פיזיולוגי נוסף שמעיד על עישון גראס אלו הן עיניים אדומות.  ובכן מה גורם לאדמומיות הזאת?

אם חשבתם שעיניים אדומות זה סימן רע, אתם טועים. אותו סימפטום מקושר לסיבה שקנאביס מומלץ לאלו שסובלים מגלאוקומה.

יש שטוענים שמדובר באלרגיה, מחקרים מראים שיש אנשים שאלרגים לקנאביס. גם כאלה שמעשנים טבק יכולים לחוות אדמומיות בעיניים לעיתים, ולכן האופציה שמדובר ברגישות לעשן היא בהחלט סבירה.

maxresdefault

על אף שהרעיון הזה אולי הגיוני, זה עדיין לא מסביר את הסיבה לאדמומיות גם כאשר אנחנו אוכלים קאנביס. צורכים שמשתמשים בקנאביס דרך שמנים, אוכל או תמיסה חווים אדמויות. אז מסתבר שאי אפשר באמת לברוח מזה.

ההסבר ההגיוני לכך טמון כנראה במרכיב המופרסם ביותר בקאנביס – THC. אחת הפעולות ש THC אחראי עליו זה להוריד את לחץ הדם, ע״י הרחבת כלי הדם והנימים,  ובכך מעודד את זרימת הדם בעיניים וגורם לאודם בעיניים.

large

זאת בדיוק הסיבה שזה טוב לחולי גלאוקומה על אף שזה לא לגמרי מרפא, זה עוזר לאלו שסובלים לחיות עם הסימפטומים בלי הפחד מהתעוורות. קנאביס מקל על הלחץ שנגרם בעיניים כתוצאה מגלאוקומה ע״י הרחבת הנימים וזאת בדיוק הסיבה לעיניים אדומות. אז עיניים אדומות הן לא סימן למשהו רע שמתחולל. זה סימן לכך שקנאביס אחראי על פעילות רפואית במערכת שלכם.  ובכל זאת הסטיגמה שמקושרת לעיניים אדומות היא סטלנות.  אז איך להמנע מכך שכל העולם יידע שעישנתם ג׳וינט ממש לפני רגע?

באופן כללי אם לא עשנתם את עצמכם לשכחה, אז האדמומיות תשכח לאחר כשעתיים. תמיד אפשר לחכות קצת. אלטרנטיבה נוספת זה טיפות עיניים. אפשרות נוספת היא לפנות למזון שמכווץ את נימי הדם כמו שוקולד וקפאין. שוקולד בכל מקרה עובד מצויין עם המנצ׳יז.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. הנרי |

    היה נחמד לשמוע הסבר גם על החיוך המטופש.
    העישון משכיב את האגו לישון. אדם בלי אגו הופך לתינוק מבוייש.
    זה מקור החיוך הזה.
    תענוג, לא?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות