ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

בקרוב בקנדה: ‘טלגראס’ בחסות הממשלה

שתפו את החברים

שלטונות מחוז אונטריו שבקנדה, הודיעו כי כל הקנאביס שיימכר בשוק החופשי במחוז יהיה מיוצר על ידי חברה ממשלתית אחת. המונופול הממשלתי החדש צפוי להתחיל לפעול כבר עם כניסת הלגליזציה לתוקף, ביולי 2018, עם צפי לפריסת 150 חנויות פיזיות עד שנת…

שלטונות מחוז אונטריו שבקנדה, הודיעו כי כל הקנאביס שיימכר בשוק החופשי במחוז יהיה מיוצר על ידי חברה ממשלתית אחת. המונופול הממשלתי החדש צפוי להתחיל לפעול כבר עם כניסת הלגליזציה לתוקף, ביולי 2018, עם צפי לפריסת 150 חנויות פיזיות עד שנת 2020 והפעלת “קניון קנאביס” אינטרנטי ושירותי משלוחים עד הבית דרך אפליקציה בסגנון ‘טלגראס’.

לוקחים את הלגליזציה בידיים: רשויות השלטון של מחוז אונטריו שבקנדה, הכריזו בסוף השבוע (ו’) כי הן עומדות להפוך לספקיות הקנאביס היחידות בשוק המקומי. בצעד חריג שטרם נעשה כמותו בשווקי הקנאביס החוקי מסביב לעולם, עומד הסחר בקנאביס באונטריו להתבצע כולו דרך חברה בבעלות ממשלתית.

חברת הקנאביס הלאומית של המחוז נקראת ‘Ontario Cannabis Retail Corporation’, והיא הוקמה במסגרת חקיקה שעברה בדצמבר האחרון, כחלק מהוועד המדיני לפיקוח על אלכוהול (LCBO). כעת, חברת OCRC מקבלת לידיה מונופול בלעדי על כל תעשיית הקנאביס המחוזית, והיא צפויה להפוך לחברת הקנאביס המסחרית הגדולה ביותר בעולם.

‘טלגראס’ ממשלתי – קניון אינטרנטי ושירות משלוחים

תוכנית הפעולה (Bill 174) לפתיחתו של שוק הקנאביס החוקי במחוז אונטריו, הייתה הראשונה מבין התוכניות המחוזיות שהוגשה לממשל הפדרלי, עוד בחודש נובמבר של השנה שעברה. בעוד מחוזות רבים במדינה טרם הגיעו להסכמה בינם לבין עצמם לגבי נוסח התקנות וההגבלות השונות לגבי עסקי הקנאביס החוקי, באונטריו הולכים על כל הקופה.

תוכנית הפעולה של הרשויות קובעת כי כבר בעת פתיחת המכירות החוקיות, ב-1 ליולי 2018, יפעלו במחוז כמה עשרות חנויות קנאביס פיזיות (Dispensaries) שיציעו ללקוחות מגוון רחב של זנים ומוצרי קנאביס שונים. עד שנת 2020, כך פורט בתוכנית, יפעלו במחוז לכל הפחות 150 חנויות קנאביס מטעם החברה הלאומית.

‘טלגראס’ ממשלתי או מונופול קפיטליסטי?

לצד החנויות הפיזיות, גולת הכותרת של חברת הקנאביס הממשלתית היא “קניון קנאביס” אינטרנטי שיכיל חנויות רבות ושירותי משלוחים עד הבית בכל שעות היממה, דרך אפליקציה בסגנון שירות ‘טלגראס’. האפליקציה תפותח גם היא על ידי חברה ממשלתית, והיא צפויה לעלות לאוויר כבר ביום המכירות הראשון.

עוד קובעת התוכנית כי מי שאינו מעוניין לקנות את הקנאביס שלו מהמונופול הממשלתי החדש, יוכל לגדל אותו בעצמו. החוק המחוזי לגבי גידול קובע כי כל אדם מעל גיל 19 יוכל לגדל בשטח ביתו (או בשטח פרטי מושכר) עד 4 צמחי קנאביס בוגרים לשימוש עצמי, אך במקביל גם קובע עונשי מאסר חמורים (מינימום שנתיים) למי שייתפס מוכר קנאביס לאדם אחר.

חברת OCRC טרם הוקמה בפועל, לפחות על הנייר ועל פי מידע החשוף לציבור, אך לפי הערכות היא צפויה להחל בפעילות היומית השוטפת שלה החל מכניסתה לתוקף של הלגליזציה הפדרלית בקנדה. לפי מודל פעילותה, רווחיה של החברה ישמשו במלואם לקידום חינוך לשימוש אחראי בקנאביס, וכן להגדלת תקציבי כוחות האכיפה.

קניון קנאביס אינטרנטי – בקרוב בחסות הממשלה

לדבריהם של פעילי קנאביס ותומכי לגליזציה במחוז, מדובר במהלך דמוי השתלטות עוינת מצד הממשל כנגד תעשיית הקנאביס החוקי, אך השלטונות באונטריו טוענים כי מודל זה של לגליזציה יאפשר את האכיפה הטובה ביותר למניעת שימוש לרעה (Abuse) ושימוש בקרב קטינים. אם המכירות ומנגנוני הפיקוח נמצאים ישירות בידו של הממשל, כך נמסר בהודעה לתקשורת שליוותה את פרסום התוכנית, הזליגה לשוק השחור תהיה מינימלית עד לא קיימת.

ומה עם חנויות הקנאביס שכבר קיימות במחוז? אלו שטרם נסגרו במבצעים המשטרתיים הרבים שהתרחשו בשנה האחרונה, או עקב הקנסות הכבדים בסך מאות אלפי הדולרים שהוטלו בחודש שעבר, כנראה יאלצו בכל זאת לסגור את דלתותיהן לאלתר ולפנות דרך למכונת הקנאביס החדשה והמשומנת של הממשלה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות