ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

אז כמה אתם מוכנים לשלם? על קנאביס ושוק מוצרי היוקרה

שתפו את החברים

שוק מוצרי היוקרה העולמי ממשיך לגדול. על פי הערכות, שוויו של שוק מוצרי היוקרה לצריכה אישית נאמד במעל ל- 250 מיליארד יורו. אפשר לומר ששריקת הפתיחה של שוק מוצרי היוקרה בתחום הקנאביס נשרקה כאשר הגיע שינוי תרבותי משמעותי והבנה מודרנית של צרכני הקנאביס החדשים.

הנה לכם טרנד שאף אחד לא חשב שיגיע (לא באמת) – מוצרי יוקרה בתחום הקנאביס. לא מורכב להניח שאיפה שיש כסף ימצאו דרכים טובות ויעילות לבזבז אותו. אבל התופעה של מוצרי יוקרה בתחום הקנאביס היא ממש לא טרנד זמני. עוד ועוד חברות מחפשות דרכים למתג ולהעלות את ערך המותג והיוקרה סביב המוצרים הנמכרים. מבאנגים באלפי דולרים דרך ג’וינטים מגולגלים באוירת סיגרי טבק יוקרתייים, דרך ממתקי קנאביס שלא היו מביישים את גודייבה או לינדט ועד חברות הממותגות באופן מלא בקצה ציר היוקרה ועושות לקנאביס ומוצריו מה שהרמס ולואי ויטון עשו בעולם האופנה. 

קצת על מוצרי יוקרה והשוק הגלובלי

שוק מוצרי היוקרה העולמי ממשיך לגדול. על פי הערכות, שוויו של שוק מוצרי היוקרה לצריכה אישית נאמד במעל ל- 250 מיליארד יורו. התשובה לשאלה ‘מה הם מוצרי יוקרה?’ היא בעייתית, כיוון שההגדרה של מוצר כמוצר יוקרה היא סובייקטיבית בבסיסה. חלק משמעותי בהגדרת מוצר היוקרה תלויה במותג העומד מאחוריו. חוקרים בתחום הפסיכולוגיה מצאו שלמוצרי יוקרה יש היבטים פסיכולוגיים, חברתיים וסמליים גבוהים יותר, בזמן שלמוצרים שאינם מוגדרים כמוצרי יוקרה יש היבטים שימושיים גבוהים יותר. ההגדרה של מוצר יוקרה ככזה, נובעת בחלקה הגדול מהמשמעות שיש למוצר לצרכן הרוכש אותו. המונח: סיפוק חושי, מהווה חלק חשוב בשיטות שיווק של חברות רבות ומתייחס לסיפוק הרגשי שיש לצרכן מרכישת מוצר. לאחרונה, מחקרים שונים מראים שאחת מהתחושות העיקריות שמאפיינות את סיפוק זה היא תחושת המעמד הסובייקטיבית. צריכה רהבתנית היא כמו משחק: המנצח הוא זה שמקבל את התחושה הסמלית והסובייקטיבית של מעמד גבוה יותר. יש צורך בבידול מוצרי היוקרה השונים ממוצרי הצריכה הרגילים על מנת שיוכלו לשמש בצורה זו. לכן, המותג הוא חלק בלתי נפרד וחשוב בצריכת מוצר היוקרה, שכן הוא מאפשר לייחד את המוצר ולהבדיל אותו ממוצרי צריכה דומים בשוק אשר אינם מוגדרים כמוצרי יוקרה. 

לידת שוק מוצרי הקנאביס היוקרתיים

אפשר לומר ששריקת הפתיחה של שוק מוצרי היוקרה בתחום הקנאביס נשרקה כאשר הגיע שינוי תרבותי משמעותי והבנה מודרנית של צרכני הקנאביס החדשים. בעבר, הסטיגמה סביב צרכן הקנאביס הממוצע הייתה של אדם בגילאי ה-20 הצעירים, בלי הרבה כסף ועם מאנצ’ פיצה רצחני, בקיצור… סטונר כמו בסרטים. כמובן שהשינוי החוקי והליגליזציה, תחילה בקולורדו וקליפורניה ובהמשך גם בקנדה, פתחה את עולם הקנאביס והנגישה אותו לקהל מגוון. השינוי החוקי הביא עימו שינוי תרבותי ולאט לאט הסטיגמה סביב עישון הקנאביס השתנתה. בני ובנות גיל הזהב, קרייריסטים וקרייריסטיות, אמהות ואבות מסורים, ספקנים חשדניים, ועוד שלל טיפוסים התחילו לראות בקנאביס כלגיטימי ומשם הדרך של הקנאביס למיינסטרים הייתה מהירה. התפיסה המסורתית של צרכן הקנאביס הטיפוסי השתנתה ומתוכה צמח שוק מוצרי היוקרה לקאנביס. 

מה המשמעות של מוצרי יוקרה בתחום הקנאביס? 

אז מה בסופו של דבר הופך מוצר קנאביס, או אקססוריז שונים לקנאביס למוצרי יוקרה? שאלה טובה… ניתן להשוות את שוק היוקרה בתחום הקנאביס לשוק היוקרה בתחום האלכוהול. כאשר אתה רוכש מוצר יוקרה, אתה מצפה לחוויה מסוימת ואת החוויה הזו החברות שמייצרות מוצרי יוקרה בתחום למדו להשאיל מחברות האלכוהול ומוצרי היוקרה מתחום האופנה. המוצרים עשויים מאיכות חומרים גבוהה מאוד, ארוזים במארז שלא היה מבייש אם הייתם נותנים אותו כמתנה, מספקים מידע מדויק ואף מלמדים על סוג המוצר, החומרים והרקע כחלק מהנגשת המוצר ולבסוף, נמכרים בחנויות שמספקות חווית קנייה ברמה היוקרתית ביותר שניתן. התפיסה שרווחת בהרבה מחברות היוקרה בתחום היא שקנאביס גורם להרגשה טובה מאוד בפנים, ההשלמה שלו כחלק ממוצר יוקרה מביאה את ההרגשה הטובה הפנימית לבחוץ ומאפשרת לאדם הרוכש את המוצר להרגיש פרסוניזציה כחלק מתהליך הרכישה. המטרה היא שהמוצר יספק לרוכש תחושות נלוות מעבר לסתם רכישת הקנאביס וזה בדיוק מה שקורה. 

מותגי העל של שוק הקנאביס-יוקרה

כמובן שיש כעת יותר מותגי יוקרה בתחום משניתן לסקור בכתבה אחת, אבל הנה טעימה של החברות המוכרות והחזקות ביותר בתחום נכון לימים אלו. 

Beboe

אין ספק שאת הכתר של מותג היוקרה האולטימטיבי בתחום הקנאביס חטפה ללא רחמים חברת BeBoe שכבר קיבלה את הכינוי ‘הרמס’ של הקנאביס. על דבר אחד אי אפשר להתווכח בהקשר של Beboe, המוצרים שלהם פשוט מהממים. דמיינו את חווית הרכישה הכי יוקרתית שאתם יכולים לדמיין, זו החוויה שתקבלו ב-Beboe. כל מוצר מגיע ארוז באריזה שהדבר האחרון שיתחשק לכם זה לזרוק אותה לפח 🙂 כל מוצר של החברה מגיע עם פירוט מעמיק של אופי החוויה שהמוצר מספק, אופי התחושה הממסטלת ואפילו פירוט מעמיק ומדויק של החומרים הפעילים העיקריים. הכל במטרה אחת, שתדעו מה זה אומר בדיוק להנות ממוצרים של Beboe. בין המוצרים תוכלו למצוא קרמים, סוכריות וגולת הכותרת, עטי האידוי של Beboe שמגיעים בתצורת זהב אדום יפהפיה, מבטיחים לכם, אתם תרצו ללכת עם המוצרים של Beboe ולהשוויץ בהם לכל עבר. 


מקור: Beboe.com

לואל סמוקס

בזמן שהחוויה של Beboe היא חוויה יוקרתית על גבול הפאר, החוויה שמתקבלת מהמוצרים של חברת לואל סמוקס היא שונה מעט. לואל סמוקס מייצרים ג’וינטים ארוזים שמגיעים בחבילת סיגריות ושלל מוצרים שמתמקדים בעיקר בחוויה הטבעית של הקנאביס. לואל מתחייבים לספק בג’וינטים ומוצרים הארוזים שלהם איכות מהרמה הגבוהה ביותר שרק ניתן. תחושת המותג של לואל מזכירה אווירה של מבשלת וויסקי איכותית, מוצרים שעשויים מחומרים טבעיים ומכוונים לתת חווית צריכה ייחודית. כמו במקרה של Beboe וכנראה כחלק מהדרישה של הצרכנים בשוק לחוויה ברמה הגבוהה ביותר, גם לואל מספקים מידע מפורט מאוד על אריזת המוצרים, הכל על מנת שהחוויה ללקוח תיהיה כמה שיותר מוצלחת מדויקת ויוקרתית. 


מקור: LowellSmokes.com

לורד ג’ונס

את המיתוג והעיצוב של חברת לורד ג’ונס קשה לפספס. החברה שמתהדרת בעיצוב צבעוני ויוקרתי התחילה את פעילותה כאשר יצרה אדיבלס בצורת – גומי לעיסה שמזכיר בסגנון ההגשה חבילת שוקולדים יוקרתית או בונבוניירות.  על ייצור האדיבלס של החברה אמון שף קינוחים שמתמחה בסוכריות, לא שטעמנו אבל השמועות אומרות שהגומי של לורד ג’ונס שווה טעימה עם THC או בלי THC 🙂 החברה מייצרת מוצרים נוספים מלבד הגומי ואף פתחה חנות רשמית (דיספנסרי) של החברה כחלק מבית מלון יוקרתי בקליפורניה. גם במקרה של לורד ג’ונס, חווית הרכישה מאפשרת ללקוח חוויה יוקרתית, מדויקת ומיידעת. 


מקור: Lordjones.com

Tetra

למרות שאינה מותג בפני עצמה, חנות האונליין Tetra אחראית לא פחות לחווית יוקרה ולקידום תחום מוצרי היוקרה לקאנביס. החנות מתמחה במוצרי עישון יוקרתיים ממגוון חברות לרבות מוצרי וינטג’, מוצרים בעבודת יד ממעצבים נבחרים ומוצרי עישון שמגיעים גם למאות דולרים. מחפשים מאפרה מחומר מיוחד בעיצוב מיוחד? מצית בעבודת יד? מקטרת שנופחה בעבודת יד קפדנית? את כל הנ”ל ועוד תוכלו למצוא כאן. 

בארניס

את רשת חנויות הכלבו היוקרתיות בארניס סביר להניח שאתם מכירים, אבל בארניס כמו בארניס, הבינה ששוק היוקרה התרחב לתחום הקנאביס. לאור זאת, החליטה בארניס לפתוח בחנות שלה בניו יורק קומה שתוקדש למוצרי יוקרה מתחום הקנאביס. בארניס שפועלת בשיתוף פעולה משמעותי עם חברת Beboe פועלת לפתוח קומה שתתמקד רק בחווית יוקרה הסובבת סביב מוצרי הקנאביס. מה שחשוב לזכור אבל, לבארניס אין אישור דיספנסרי ולכן היא לא יכולה למכור קנאביס. בחנות תוכלו למצוא אקססוריז קנאביס שונים ולקרוא ולהזמין בחנות עצמה בעזרת האתר את המוצרים השונים של חברת Beboe. ניתן להניח שזו רק ההתחלה ובהמשך תתרחב בארניס ותעמיק את פעילותה בתחום הקנאביס-יוקרה. 


The High End – החנות בתוך חנות שבבוטיק בארניס בניו יורק; מקור: Forbes

אין ספק שההתפתחות של התחום ובפרט שוק יוקרה הם תולדה של התפתחות תרבותית כלפי הקנאביס, נקווה שגם כאן בישראל נזכה יום אחד לראות מעבר לחברות גידול קנאביס, חברות שמתמחות בייצור מוצרים ברמה הכי גבוהה, שמספקים ללקוח חווית רכישה והנאה יוקרתית כיאה למוצרי יוקרה. 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות