ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קולורדו: אחיות בבתי הספר יורשו לספק לתלמידים קנאביס רפואי

שתפו את החברים

הצעת חוק חדשה בקולורדו תאפשר לתלמידים מכיתות א’ עד י”ב, לקבל תמציות קנאביס רפואי לטיפול בכאבים ומחלות שונות, גם בשטחי בית הספר. אבל לפני שממהרים לשמוח, החוק מתייחס לילדים ובני נוער אשר מחזיקים ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי. אך למרות זאת,…

הצעת חוק חדשה בקולורדו תאפשר לתלמידים מכיתות א’ עד י”ב, לקבל תמציות קנאביס רפואי לטיפול בכאבים ומחלות שונות, גם בשטחי בית הספר. אבל לפני שממהרים לשמוח, החוק מתייחס לילדים ובני נוער אשר מחזיקים ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי. אך למרות זאת, מדובר בהצעת חוק חסרת תקדים שתאפשר גם לילדים הלוקים בסרטן או באפילפסיה לשהות בבטחה בבית ספרם.

קולורדו ידועה בתור החלוצה של ארה”ב לענייני קנאביס, כשהחליטה לחוקק בשנת 2012 את מדיניות הלגליזציה לצרכי פנאי. בעקבות החופש והנגישות של הצמח במדינה, לא מעט משפחות של ילדים מטופלי קנאביס החליטו לעבור להתגורר בקולורדו.

כבר היום גורמים רפואיים בכירים בבתי הספר מורשים לתת קנאביס בצורת שמן או תמצית (לא בצורת עישון) לתלמידים שזקוקים לכך. אך הצעת החוק המדוברת תרחיב את אותן זכויות ותאפשר גם לאחיות בבתי הספר לטפל בילדים החולים בעזרת קנאביס.

מתמסטלים בבית הספר? – קצת על הרקע של הצעת החוק

הצעת החוק שהועלתה מטעם המפלגה הדמוקרטית (Colorado Democratic Party), כבר הוצגה בפני בית הנבחרים של מדינת קולורדו. אם הצעת החוק תעבור, זה יפטור את האחיות והצוות הרפואי מהסכנות שבתביעה פלילית עקב החזקת קנאביס רפואי (שמיועד לתלמידים מטופלים) בשטחי בית הספר. כמו כן, החוק מתייחס לכל מה שנחשב רכוש המוסד הלימודי, לרבות אוטובוסים, טיולים שנתיים ואירועים מטעם בית הספר.

החוק יקל על הבירוקרטיה ועל הפרוצדורה הארוכה שהילדים צריכים לעבור בדרך לקבלת הצמח, וכמובן שתאפשר גם להורים לשלוח אותם לבית הספר בראש שקט ובידיעה שהתרופה שלהם זמינה להם בכל עת.

יחד עם זאת, זה לא אומר שבכל משרד אחיות יהיה מעכשיו סטאש של קנאביס רפואי מתחת לשולחן. על פי תנאי הצעת החוק, לאחר שהגורם הרפואי המספק את הקנאביס או אחות בית הספר סיימו את הטיפול בחולה, הם מחויבים להיפטר מכל שרידי הקנאביס שנותרו.

החוק הירוק – דוגמאות למקרים בהם ילדים שינו את החוק

בית הספר הראשון שנגע בעניין וחוקק כללים בנושא הקנאביס היה בית הספר ‘לארק’ (Larc School), בית ספר לחינוך מיוחד בניו ג’רזי.

בית הספר אישר שימוש בקנאביס בשנת 2015, לאחר שאביה של ג’ני בארבור (Genny Barbour), נערה בת 16 החולה באפילפסיה הגיש נגדם תביעה. על אף שהוא הפסיד בתביעה, מועצת בית הספר הסכימה לבסוף והפעילה לראשונה מדיניות שתאפשר לתלמידים מטופלים לצרוך קנאביס רפואי במהלך שעות הלימודים.

בחודש ינואר האחרון, משפחתה של אשלי סורין, תלמידה בת 11 מאילינוי (Illinois) תבעה את בית הספר ‘מחוז שאומבורג 54’ (District Schaumburg 54) בתקווה לאפשר לבתם להשתמש במשחה ובשמן קנאביס גם בתחומי בית הספר.

אשלי מאובחנת עם לוקמיה לימפוציטית חריפה (Acute Lymphoblastic Leukemia) ונעזרת בקנאביס לטיפול בהתקפים שלה. למרות שהחוק במדינת אילינוי אוסר על כל שימוש במריחואנה רפואית בשטח בית הספר, השופט קבע כי לא תהיינה שום השלכות משפטיות על צוות בית הספר, על מנת לאפשר לאשלי להמשיך ליטול את התרופה שלה.

אז אם זה כל כך עוזר, למה בעצם לא לאשר?

בחלק מהמקרים, הסיבה לנוקשות של בתי ספר היא העובדה שהקנאביס נמצא ברשימת הסמים המסוכנים (Schedule 1 Drugs), דבר המקשה על בתי הספר לאפשר מריחואנה רפואית מפאת החשש לסכן את המימון הממשלתי שהם מקבלים מהמדינה.

עם זאת, בשנת 2016 האסיפה הכללית של קולורדו העבירה הצעת חוק המכונה ‘חוק ג’ק’ (Jack’s Law). החוק אפשר למטופלי קנאביס רפואי המחזיקים ברישיון, לצרוך אותו בשטח בית הספר. מדינת דלאוור (Delaware) העבירה גם היא חוק דומה בשנת 2016.

בהמשך הצטרפו גם מדינות נוספות כגון: מיין, וושינגטון וניו ג’רזי, ואפשרו לתלמידים מטופלים לצרוך מריחואנה רפואית על פי ההנחיות גם בבית הספר.

כפי שמטופלי קנאביס בגירים מורשים להשתמש בתרופה שלהם גם בשעות העבודה על מנת להקל על הכאב ולשמור על ריכוז ופרודוקטיביות, כך גם הילדים המטופלים לא צריכים סתם לסבול מכאבים.

הצעת החוק תרחיב את החוקים הנוכחיים בנוגע לקנאביס רפואי במדינה, תשפר אותם על מנת למנוע בירוקרטיות וכאבי ראש מיותרים וזאת על מנת לאפשר לתלמידים לצרוך את מוצרי הקנאביס שלהם בסביבה בטוחה ומפוקחת יותר.

“האסיפה הכללית קובעת ומצהירה כי פעולה זו הכרחית לשימור שלום הציבור, בריאותו ובטיחותו”, מסכמת הצעת החוק.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות