ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

איי ברמודה: הסנאט אישר אי הפללה של קנאביס לשימוש עצמי

שתפו את החברים

הסנאט של מושבת איי ברמודה אישר הצעת חוק חדשה שתסיר את האיום הפלילי משימוש עצמי והחזקה של קנאביס – עד כמות של 7 גרם. הצעת החוק נוסחה על ידי אחד משרי הממשלה וזכתה לתמיכה גורפת מבית הנבחרים, וכעת היא נמצאת…

הסנאט של מושבת איי ברמודה אישר הצעת חוק חדשה שתסיר את האיום הפלילי משימוש עצמי והחזקה של קנאביס – עד כמות של 7 גרם. הצעת החוק נוסחה על ידי אחד משרי הממשלה וזכתה לתמיכה גורפת מבית הנבחרים, וכעת היא נמצאת כעת בשלב האישור האחרון שלה שצפוי להסתיים בתחילת 2018. “אנו שואפים לקדם חינוך לשימוש אחראי ולהכרה של נזקי הסמים לחברה ובכך להגן על הציבור כולו,” מסר ראש מפלגת השלטון.

הסנאט של איי ברמודה, השוכנת באוקיינוס האטלנטי, אישר השבוע הצעת חוק לאי הפללה של קנאביס לשימוש עצמי, איי ברמודה היא מושבה בריטית אוטונומית מהקטנות בעולם, עם כ-70 אלף תושבים בלבד.

הצעת החוק נוסחה על ידי אסיפת בית הנבחרים (House) של המדינה ועלתה לשולחן הממשלה בשבוע שעבר, לאחר שעברה בקריאה ראשונה בפני בית הנבחרים עצמו בתחילת החודש. לאחר האישור הראשוני עלתה ההצעה לדיון ואישור סופי בפני חברי הסנאט, שהתקבל באופן רשמי בסוף השבוע.

אי הפללה – התרת שימוש והחזקה של עד 7 גרם

הצעת החוק החדשה, אותה ניסח וקידם השר לפיתוח חברתי זיין דה-סילווה (Zane DeSilva), היא למעשה הצעה לתיקון בנוסח של פקודת הסמים המסוכנים (Misuse drug act) המקומית, שבדומה לזו הקיימת בישראל אוסרת גם היא כל שימוש בצמח הקנאביס ותוצריו השונים.

לפי התיקון החדש שאושר כעת (Amendment Act 2017), שימוש עצמי והחזקה של עד 7 גרם קנאביס הופכות להיות עבירות זוטרות שאינן בעלות תוקף פלילי, ובגינן לא יכול להיפתח מול אדם כל הליך פלילי, כולל עיכוב זמני או מעצר לצורך חקירה. עם זאת שימוש בקנאביס נותר דבר שבאופן עקרוני הוא אינו חוקי, ולכן במקרה שבו ייתפס אדם עם פחות מ-7 גרם קנאביס יהיה השוטר התופס רשאי להחרים את הקנאביס לפני שישחרר את אותו אדם לדרכו, כפי שהודגש בסעיף 3-25A בתיקון החדש.

קנאביס, ברמודה
אי הפללה בברמודה – עד 7 גרם של קנאביס יוגדרו כשימוש עצמי

הגבלה נוספת לתיקון החדש, שנועדה להגן על חוקת המדינה מפני אלו שינסו לנצל את אי ההפללה החדשה לצרכי סחר, היא סמכות התביעה שנשארת בידיו של התובע הציבורי הראשי במדינה. בכל מקרה שבו למשטרה יהיו ראיות שקושרות חשוד הנתפס עם קנאביס לעבירות סחר, גם אם נתפס עם כמות המוגדרת לשימוש עצמי, התובע הראשי יוכל להגיש נגדו כתב אישום מורחב שיכלול גם את הקנאביס שנתפס בתור עבירה נוספת.

“מה שאנו עושים זה לא לקדם שימוש בסמים, לא בקרב האוכלוסייה הבוגרת ובטח שלא בקרב צעירים,” מסר ראש מפלגת השלטון PLP בראיון לתקשורת המקומית. “אנו שואפים לקדם חינוך לשימוש אחראי ולהכרה של נזקי הסמים לחברה ובכך להגן על הציבור כולו.”

בחודש מאי האחרון נערך באיי ברמודה קמפיין ראשון בנושא אי ההפללה, במהלכו עלתה הצעה דומה להמלצתו של בית הנבחרים. למרות שקיבלה אישור ראשוני, אותה הצעה לא זכתה להגיע לשולחן הממשלה בשל הבחירות הכלליות לשלטון שנערכו פחות מחודש לאחר מכן, ולכן ניסח השר דה-סילווה הצעה נוספת משלו וקידם אותה באופן עצמאי עד לקבלת אישור מלא.

לאחר אישור הסנאט נשלחה כעת ההצעה לאישור אחרון של היועץ המשפטי לממשלה, שכבר הביע תמיכה במודל שהיא מקדמת (חסכון משאבים למערכת המשפט), ולאחר מכן לחתימתו של המושל שהתפוך אותה לחוק רשמי ותקף באופן מיידי – כל זאת צפוי לקרות עד תחילת 2018 לכל המאוחר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות