ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
איי מריאנה - לגליזציה בקרוב

ארה”ב: איי מריאנה חוקקו לגליזציה מלאה, ונפתחים לתיירים

שתפו את החברים

הצעת החוק ללגליזציה של קנאביס באיי מריאנה, שהנם טריטוריה אמריקאית שנחשבת לחלק ממדינות ארה”ב, אושרה סופית על ידי מושל המדינה ונכנסה לתוקף חוקי מיידי, בצעד שהופך את הטריטוריה ל-10 ביבשת שעוברת ללגליזציה מלאה. “היום, העם שלנו עושה היסטוריה, דרך לגליזציה מלאה…

הצעת החוק ללגליזציה של קנאביס באיי מריאנה, שהנם טריטוריה אמריקאית שנחשבת לחלק ממדינות ארה”ב, אושרה סופית על ידי מושל המדינה ונכנסה לתוקף חוקי מיידי, בצעד שהופך את הטריטוריה ל-10 ביבשת שעוברת ללגליזציה מלאה. “היום, העם שלנו עושה היסטוריה, דרך לגליזציה מלאה של קנאביס למטרות פנאי, מטרות רפואיות ושימושים מסחריים”, מסר מושל הטריטוריה לתקשורת.

איי מריאנה (CNMI) הם קבוצה של איים באוקיינוס השקט בהם מתגוררים כ-55 אלף בני אדם, אשר השלטון המקומי שלהם מתקיים בשיתוף פעולה מלא (איחוד פוליטי) עם הממשל הפדרלי בארה”ב, מה שמקנה להם מעמד של טריטוריה אמריקאית שדומה לזה של מדינה רגילה.

בחודש שעבר הכריזו נציגי הסנאט של איי מריאנה על כוונתם לחוקק לגליזציה מלאה של קנאביס, ממטרות כלכליות ותיירותיות והן ממניעים של חופש הפרט, והכרזתם לוותה במהרה בניסוח ואישור הצעת חוק, שעברה בתוך פחות משבוע לאישור חברי בית הנבחרים.

הצעת החוק (H.B. 20-178) מתירה שימוש חופשי בקנאביס למטרות פנאי עבור כל אדם שמלאו לו 21 שנים, כאשר כמות הקנאביס המותרת להחזקה תחת הגדרה של שימוש עצמי היא 28 גרם בשטח ציבורי או 448 גרם בבית, זאת בנוסף לגידול ביתי של עד 6 צמחים בוגרים ו-12 צמחים צעירים (בשלב הצמיחה בלבד).

ארה"ב: איי מריאנה חוקקו לגליזציה מלאה, ונפתחים לתיירים

במסגרת החוק החדש, מטופלים בעלי אישור מרופא על כך שהשימוש שלהם בקנאביס נעשה למטרות רפואיות, יורשו להחזיק עד פי 2 יותר קנאביס וכן לגדל כמות גדולה יותר של צמחים (12 ו-24 בהתאם) בביתם הפרטי.

לאחר שההצעה אושרה ברוב מוחץ גם על ידי בית הנבחרים, ביום ו’ האחרון (21.9) מושל הטריטוריה ראלף טורס (Ralph DLG. Torres) חתם עליה במהלך טקס רשמי, והקנה לה תוקף חוקי מלא.

“היום, העם שלנו עושה היסטוריה, דרך לגליזציה מלאה של קנאביס למטרות פנאי, מטרות רפואיות ושימושים מסחריים”, מסר טורס בהכרזה לכלי התקשורת במהלך החתימה על ההצעה.

התיירים מחכים להסתער – אבל נדרשות הכנות

השילוב של הלגליזציה החדשה עם המיקום והנוף הציורי והייחודי של איי מריאנה, גרם לכך שהם הפכו בין לילה ליעד מבוקש ביותר ברשימה של כל תייר קנאביס השואף לחקור קצת ירוק מעבר לים.

למרות העובדה שמקומיים רבים כבר החלו ככל הנראה לגדל בביתם את הכמות המקסימלית המותרת, רשויות המדינה ובעיקר גופי השלטון שאחראים על נושא התיירות, הודיעו כי יידרש להם זמן לעמוד בכל ההכנות הנדרשות ליישום הלגליזציה.

לפי הדברים שפורסמו בתקשורת בארה”ב, מדובר בתהליך של כ-30 ימים עד למינוי של וועדה מדינית לנושא הלגליזציה שתכתיב את מתווה השוק והרגולציה שלו, ועוד כ-180 ימים נוספים עד שכל מטרות הוועדה יושגו, והשוק יוכל להיפתח באופן רשמי למכירות חוקיות.

דרום אפריקה - צריכת קנאביס היא כבר לא עבירה
אחרי דרום אפריקה – גם איי מריאנה חוגגים חופש

במסגרת הרגולציה המדינית, הרשויות יתחילו בקרוב להנפיק 6 סוגים של רישיונות קנאביס לעסקים, ביניהם חוות גידול, מוכרים סיטונאים, חנויות קנאביס לצרכן וייתכן שגם בתי קפה שיתירו צריכת קנאביס במודל “קופישופ” כמו זה הקיים באמסטרדם.

במסגרת החתימה על הצעת החוק, התחייב המושל כי פתיחת מכירות הקנאביס החוקיות בחנויות לא תידחה ולא תתעכב משום סיבה שהיא, והתהליך הרגולטורי שדרוש ליישומן יסתיים במהרה וללא מכשולים בירוקרטיים.

“אנו גאים במושל שלנו ובנציגי החקיקה שפעלו כולם כדי לסיים כעת את מדיניות איסור הקנאביס הכושלת של העשורים האחרונים, ולאמץ מערכת רגולטורית הגיונית ופרקטית יותר”, מסר לורנס דופונשיל, נציג ארגון Sensible CNMI שתומך ומקדם את הצעת החוק החדשה, “אנו מצפים בקוצר רוח לעבוד בשיתוף פעולה עם המחוקיים ועם וועדת הלגליזציה החדשה כדי לקדם את הנושא בצורה בטוחה ויעילה, שתהיה טובה לעם כולו”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות