ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
איי מריאנה - לגליזציה בקרוב

טריטוריה אמריקאית אישרה הצעת חוק ללגליזציה

שתפו את החברים

איי מריאנה, קבוצת איים באוקיינוס השקט שנחשבים לטריטוריה אמריקאית בעלת מעמד דומה לזה של מדינה, אישרו בבית הנבחרים הצעת חוק ללגליזציה ברוב מוחץ. הצעת החוק החדשה עברה כעת לאישור של חברי הסנאט, שכבר תמכו כולם במהלך דומה לפני שנתיים, והיא…

איי מריאנה, קבוצת איים באוקיינוס השקט שנחשבים לטריטוריה אמריקאית בעלת מעמד דומה לזה של מדינה, אישרו בבית הנבחרים הצעת חוק ללגליזציה ברוב מוחץ. הצעת החוק החדשה עברה כעת לאישור של חברי הסנאט, שכבר תמכו כולם במהלך דומה לפני שנתיים, והיא עשויה להיות מוכנה בזמן כדי לעלות למשאל העם בבחירות הקרובות. 

הסיבוב הבא של התרחבות שוק הקנאביס החוקי בארה”ב יתרחש כמעט בוודאות בבחירות אמצע הקדנציה שייערכו בחודש נובמבר הקרוב, במהלכן כבר 4 מדינות מתכוננות לאשר הצעת חוק ללגליזציה דרך משאל עם.

אחרי שבשבוע שעבר הסתבר כי גם מדינת ניו יורק מצטרפת למירוץ הלגליזציה באופן מפתיע, לאחר שמושל המדינה הקים ועדה ממשלתית שתנסח את הצעת החוק לקראת אישור בתהליך בזק, כעת מצטרפת עוד מדינה אמריקאית, או יותר נכון טריטוריה אמריקאית, לרשימה.

איי מריאנה מתקדמים ללגליזציה – הצעת החוק אושרה בסנאט

איי מריאנה (CNMI) הם קבוצה של איים באוקיינוס השקט בהם מתגוררים כ-52 אלף בני אדם, והשלטון המקומי שלהם מתקיים בשיתוף פעולה מלא (איחוד פוליטי) עם הממשל הפדרלי בארה”ב, כך שיחדיו הם מקבלים מעמד של טריטוריה אמריקאית, שדומה למעמדן של מדינות ארה”ב הרגילות, ומעניק להם ריבונות מקומית ומושבים בבית הנבחרים ובסנאט.

בישיבה שנערכה אמש (ד’), 18 מתוך 20 נציגי בית הנבחרים של איי מריאנה אישרו הצעת חוק חדשה ללגליזציה, אותה ניסחו בעצמם בשבועות האחרונים בהתבסס על מספר מודלים של לגליזציה שכבר קיימים במדינות שונות בארה”ב.

הצעת החוק מתירה שימוש חופשי בקנאביס למטרות פנאי עבור כל אדם שמלאו לו 21 שנים, כאשר כמות הקנאביס המותרת להחזקה תחת הגדרה של שימוש עצמי היא 28 גרם בשטח ציבורי או 448 גרם בבית, זאת בנוסף לגידול ביתי של עד 6 צמחים בוגרים ו-24 צמחים צעירים (בשלב הצמיחה בלבד).

איי מריאנה - לגליזציה בקרוב
הלגליזציה מתקרבת לאיי מריאנה

מכיוון שלפני שלושה חודשים נציגי הסנאט של איי מריאנה ניסחו ואישרו בעצמם הצעת חוק דומה ללגליזציה, שנעצרה מטעמים פוליטיים ולבסוף בוטלה לאחר שהוגשה הצעת החוק החדשה, סביר להניח שהם יצביעו בעדה באופן כמעט מיידי וללא שינויים, מה שיחד עם חתימת מושל האיים יכול להביא לאישור ההצעה אפילו ללא משאל העם.

“האזרחים של איי מריאנה מבינים כבר מזמן שהאיסור על מריחואנה הוא מהלך מוטעה שגורם לנזקים, והמנהיגים שלנו נמצאים בקשר הדוק עם נציגי הציבור בנושא הזה”, מסר לורנס דופונשיל, נציג ארגון Sensible CNMI שתומך ומקדם את הצעת החוק החדשה, בראיון שנערך עמו לאחר אישורה בבית הנבחרים. “חברי בית הנבחרים הראו לנו שהם מייצגים את הציבור ואת תמיכתו בחוק נאמנה, והם מכבדים את ההחלטה של העם בנושא”.

מאפס למאה בקפיצה אחת

מלבד העובדה שמדובר בעוד “מדינה” אמריקאית שמצטרפת במפתיע לגל הירוק הבא, ואפילו יש שיאמרו שהפכה לאחת מהמובילות ברשימה, ישנו עוד מאפיין אחד שמייחד מאד את הלגליזציה המתקרבת באיי מריאנה.

באיים הללו לא קיים שום חוק חיובי בנוגע לקנאביס – לא בפן הרפואי, לא אי הפללה ולא שום חוק שאפילו מאזכר מיסוי או מכירות חוקיות של קנאביס – ועד השנה האחרונה אף אחד מנציגי הציבור לא העלה לדיון את הנושא של הקמת שוק קנאביס חוקי.

אם הצעת החוק החדשה אכן תאושר, איי מריאנה יהיו המקום הראשון בו לגליזציה מלאה של קנאביס התרחשה בין לילה, ממצב של איסור ואכיפה מלאה ובלי שלבי ביניים בדרך ללגליזציה.

עדכון (25.9): הצעת החוק אושרה באופן סופי על ידי מושל המדינה, ונכנסה לתוקף מיידי. מזל טוב לאיי מריאנה, המדינה ה-10 בארה”ב שחוגגת לגליזציה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות