ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
וופורייזר קנאביס

איך לבחור מאייד (וופורייזר) נייד?

שתפו את החברים

שוק המאיידים מכיל מבחר עצום ומבלבל. גם כשמתמקדים במאיידים ניידים עדיין צריך לבחור בין אפשרויות רבות. כך תדעו איזה וופורייזר הכי נכון בשבילכם שוק המאיידים, המכשירים המוכרים יותר כ”וופורייזר” או וופורייזר קנאביס, מתפתח במהירות ומציע אין ספור דגמים במפרטים שונים,…

שוק המאיידים מכיל מבחר עצום ומבלבל. גם כשמתמקדים במאיידים ניידים עדיין צריך לבחור בין אפשרויות רבות. כך תדעו איזה וופורייזר הכי נכון בשבילכם

שוק המאיידים, המכשירים המוכרים יותר כ”וופורייזר” או וופורייזר קנאביס, מתפתח במהירות ומציע אין ספור דגמים במפרטים שונים, עיצובים שונים ורמות שונות. ישנם גם הבדלים בשיטות האידוי (תא חימום במגע ישיר לעומת הולכת חום), סוגי המאדים (מאדה שולחני לעומת מאדה נייד) ומאיידים שמיועדים לחומרים שונים (תפרחת לעומת שמן/תמציות). הטווח רחב ובמדריך זה נתמקד במאייד שמתאים לרוב המשתמשים: המאייד הנייד, המסוגל לאדות תפרחת.

מאיידים ניידים

המאייד הנייד הוא כלי קומפקטי ולרוב פשוט לשימוש, המאפשר להשתמש בו גם בבית וגם כשנמצאים בתנועה (בניגוד למאייד השולחני).

אפילו כשמתמקדים רק בתחום המאיידים הניידים מגלים שהוא רחב לכשלעצמו ומכיל את כל הטווח, ממוצרים בסיסיים שיעלו לא יותר ממאתיים ש”ח ועד מוצרי פרימיום יוקרתיים שמחיריהם עוברים את האלף ש”ח. דוגמה בולטת היא סדרת מאיידי PAX. לצד המותג “דה וינצ’י” הפך גם מותג זה לשם נרדף למאיידי פרימיום ניידים, כשהדגם האחרון (והישן מעט) שלו הוא ה-PAX 3, אותו ניתן להשיג בארץ בקצת פחות מאלף ש”ח. דוגמה הפוכה, כזו לוופורייזר בסיסי וזול, תהיה ה-Nitro: מאייד בצורת סיגריה העולה פחות ממאתיים ש”ח.

למאיידי הכמו-סיגריות, המכונים גם “מאיידי עט” בשל צורתן, יש יתרון נוסף מעבר לניידות: הם נתפסים כסיגריה אלקטרונית, מה שלא מושך תשומת לב לאלו המשתמשים בהם בציבור. אמנם רובם גם עובדים בדומה לסיגריה אלקטרונית – כלומר משתמשים במיצוי נוזלי ייעודי, אך חלקם יכולים גם לאדות תפרחת, כך שהם מאפשרים את אותו השימוש שייתן כל מאייד נייד אחר. 

המחיר חשוב, אך אינו הכל

ישנם עוד פרמטרים עליהם יש להסתכל כשמחפשים לקנות מאייד נייד. המחיר חשוב, כמובן, אך אינו הכל. “זול זה יקר”, אמרו חכמים, וזה בוודאי נכון למוצרים טכנולוגיים – שהמאייד הוא אחד מהם. האיכות, נוחות השימוש ואפילו המראה חשובים גם כן במאייד, אם כי כל משתמש נותן לכל פרמטר חשיבות שונה.

על חשיבות האיכות קשה להתווכח. כל צרכן שקונה כל מוצר מעוניין שהוא יתפקד היטב ולא יתקלקל במהרה. נתון זה תקף במיוחד במאיידים, שכן מלבד התסכול בהוצאת כסף על מוצר שאינו טוב מספיק – שימוש במאייד חלש משמע חוסר מיצוי של החומר המוכנס אליו. החומר הזה, אתם בוודאי יודעים, עולה לא מעט. המשמעות היא שמוצר בעייתי שלא ממקסם את החומר בתהליך האידוי למעשה יבזבז לכם כסף בכל סשן עישון ואף ייאלץ אתכם להשתמש ביותר חומר לשם השגת האפקט הרצוי. לכן, לפני שקונים מאייד מומלץ לבדוק ביקורות באינטרנט ולראות אילו מוצרים מקבלים תשבחות על איכותם ואילו לא.

סינון האדים חשוב גם כן. כל מי שהתנסה במאיידים שונים ידע לספר על ההבדל בין שאכטה שנכנסת לגרון בצורה חלקה לבין כזו מחוספסת הגורמת לעתים לתחושה לא נעימה בגרון, צריבה ושיעולים. גם כאן מומלץ לבדוק את ההתייחסות לנושא בביקורות שניתן למצוא ברשת.

קלות השימוש היא פונקציה חשובה גם כן. מי רוצה היום להתעסק עם מכשירים מסובכים הדורשים שימוש מורכב? המאיידים המודרניים הם יותר ויותר אינטואיטיביים ולמעשה נראים ומתנהגים כמו גאדג’ט. חלקם נראים כמו סוללה ניידת לסמארטפון, אחרים כמו נגן מוזיקה דיגיטלי. כמו רוב הגאדג’טים של ימינו, הם כוללים סוללה נטענת המתמלאת בעזרת חיבור USB. יש ביניהם כאלו (כמו ה-PAX 3) הניתנים לשליטה דרך אפליקציה תומכת, בה ניתן להגדיר את טמפרטורת האידוי – מה שהופך את ההתמצאות לאפילו יותר פשוטה.

שיטות אידוי שונות

לשיטת האידוי גם כן יש חשיבות. רבים מהמשתמשים מרגישים שיש לה השפעה משמעותית על הטעם ועל מידת מיצוי החומר. בשיטת תא חימום עם הולכה חשמלית הקנאביס בא במגע ישיר עם סליל חימום. המכשיר לרוב יגיע מהר לטמפרטורת האידוי שנקבעה לו, אך יש המתלוננים על מיצוי חומר לא אחיד, מכיוון שלא כל החומר שהוכנס למחסנית בא במגע עם גוף החימום ולכן לא כולו מגיע לטמפרטורת האידוי. עם זאת, אין זה אומר שמכשירים בשיטת תא חימום אינם ברמה גבוהה. למעשה, PAX ודה וינצ’י אותם הזכרנו עובדים כך.

לעומת זאת, וופורייזר קנאביס בשיטת תא חימום בזרימת אוויר (הולכת חום) פועל על חימום האוויר. מה שקורה בו זה שהאוויר החם עובר דרך התפרחת בזמן השאיפה, תא המילוי מתקרר מהר יותר והחומר אינו ממשיך להתחמם כשהמשתמש לא שואף מהמכשיר. מכשירים שעובדים בשיטה זו אפשר למצוא במותגים “סטורז אנד ביקל”, “וולקנו”, “פלנטי”, “מייטי” ו-ViPi Pocket.

האחרון הוא גם דוגמה מצוינת למכשיר שנותן את ה-Value for Money במלואו. למרות שמאיידים בשיטת תא חימום בזרימת אוויר הם לרוב יקרים יותר, ה-ViPi Pocket עולה פחות מ-500 ש”ח. בתמורה הוא מספק מוצר פרימיום שהוא קל לתפעול, אינטואיטיבי לשימוש ובעל חוויה חלקה ונקייה בכל המובנים. המסך הדיגיטלי שלו נותן שורה של אינדיקציות חשובות: הטמפרטורה שנקבעה, הטמפרטורה בה פועל באותו רגע המכשיר, יתרת הסוללה והזמן שנותר לסשן (הנסגר אוטומטית לאחר ארבע דקות). חוויית השאיפה חלקה למדי: הפילטר עובד היטב והשאיפה אינה שורפת בגרון או חונקת. סוללת המכשיר חזקה ומספיקה לכמה וכמה סשנים ללא צורך בטעינה נוספת. מבחינת הנראות הוא מזכיר מצת זיפו ובהחלט עובר כמוצר פרימיום, בזכות בנייתו מפלסטיק קשיח המעבירה רושם אלגנטי.

לסיכום: לכל וופורייזר קנאביס יש את הפלוסים ואת המינוסים שלו ולכל משתמש יש את מה שיותר חשוב לו ומה שפחות. החליטו מהו סדר העדיפויות שלכם, עשו סקר שוק על מכשירים הכוללים את מה שאתם מחפשים ו… שתהיה לכם שאכטה נעימה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אספן מאדים רנדומלי |

    אשמח לסיקור ההבדלים בין ViPi Pocket לבין POTV ONE או ריבראנדים אחרים של הFury

    וכדאי להזכיר גם את הFury Edge החדש, ב$150 מדרגת המחיר הקטנה מעלה גם את האיכות 🙂

שינוי גודל גופנים
ניגודיות