ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
הפללה עצמית

הפללה עצמית – איך להימנע ממנה

שתפו את החברים

רוב צרכני הקנביס רואים עצמם כאזרחים נורמטיביים שאינם מזיקים לעצמם ולחברה. אולם, כידוע מדובר בסם אסור לפי פקודת הסמים המסוכנים וצריכתו מהווה עבירה על החוק. הפער בין האיסור בחוק לבין תפיסת השימוש בקנביס כלגיטימי ומקובל, עלול לגרום למצב של הפללה…

רוב צרכני הקנביס רואים עצמם כאזרחים נורמטיביים שאינם מזיקים לעצמם ולחברה. אולם, כידוע מדובר בסם אסור לפי פקודת הסמים המסוכנים וצריכתו מהווה עבירה על החוק. הפער בין האיסור בחוק לבין תפיסת השימוש בקנביס כלגיטימי ומקובל, עלול לגרום למצב של הפללה עצמית – מצב בו אתם בעצם נותנים למשטרה את ההוכחות שהם צריכים כדי לסבך אתכם.

הנה כמה הנחיות בסיסיות למשתמש הנורמטיבי בקנביס,  להימנע מהפללה עצמית במפגשים לא רצויים עם המשטרה

צריך לזכור כי מטרתו של השוטר שעומד מולך, היא למצוא קנביס או כל חומר מפליל אחר ולשם כך הוא ינסה לגרום לך לחשוש ולהיכנס ללחץ. חשוב להיצמד לכללים האלו:

יש להתנהג עם שוטרים בנימוס ובקור רוח ולזכור שכל התנהגות חריגה וכל אמירה מיותרת עלולה לסבך את המצב המשפטי. התנהגות רגועה תגדיל משמעותית את הסיכוי להמשיך בדרכך ללא סיבוכים מיותרים.

סביר להניח שתתבקש/י להסכים לחיפוש עליך, בכליך וברכבך ותישאל/י שאלות, מתוך תקווה לקבל תשובות מפלילות.

ראשית, יש להבהיר לשוטר כי הינך אזרח/ית נורמטיבי/ת שומר/ת חוק ולשאול האם הינך חופשי/ה ללכת.

אם השוטר מסרב, מדובר למעשה ב”עיכוב” המחייב את השוטר בהקראת זכויות ואם לא יעשה כן, יכולה להיות לכך משמעות במקרה שיוגש כתב אישום ויערך משפט.

יש להודיע לשוטר באופן מפורש כי הינך מסרב/ת לביצוע חיפוש וכי הינך מבקש/ת להתייעץ עם עורך דין ולשמור על זכות השתיקה.

שוטר רשאי לערוך חיפוש רק אם יש לו חשד סביר לביצוע עבירה או שיש בידיו צו חיפוש. חיפוש שאינו חוקי עשוי להוות עילה לביטול אישום. לפיכך, אין הגיון בהסכמה לחיפוש ומומלץ לסרב לבקשת חיפוש. זה מאוד חשוב- להסכים לחיפוש לא יעזור לכם בכלום.

מרגע שביקשתם לשמור על זכות השתיקה ולהתייעץ עם עורך דין, אסור לחקור אתכם ללא נוכחות עורך דין.

מותר ומומלץ לתעד כל מפגש עם המשטרה באמצעות וידאו. תיעוד כזה יכול להועיל במסגרת הליך משפטי. פשוט תוציאו את הנייד, שימו על וידאו ותתחילו לצלם.

שילחו מאמר זה לחבריכם, כדי שגם הם ידעו כיצד להתנהג במקרה הצורך.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי וכל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות