ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס בשתן – כיצד להיערך לקראת בדיקת שתן? המדריך המלא

שתפו את החברים

בדיקת שתן לגילוי שרידי סמים היא אחת הבעיות המוכרות של צרכני קנאביס בישראל, שמטרידה לא רק חיילים בשירות חובה אלא גם מבוגרים הנתקלים בה לעיתים בעת ראיונות למקומות עבודה, ולעיתים גם בני נוער במסגרות שונות או בשלבי הגיוס. מכורח הנסיבות…

בדיקת שתן לגילוי שרידי סמים היא אחת הבעיות המוכרות של צרכני קנאביס בישראל, שמטרידה לא רק חיילים בשירות חובה אלא גם מבוגרים הנתקלים בה לעיתים בעת ראיונות למקומות עבודה, ולעיתים גם בני נוער במסגרות שונות או בשלבי הגיוס. מכורח הנסיבות ובחשש האיום הפלילי, האדם הממוצע יעדיף ככל הנראה לעבור בדיקה זו בתוצאה שלילית, אבל איך עושים זאת? להלן המדריך המלא שיעזור לכם להיערך כראוי לפני בדיקת שתן:

צרכני קנאביס רבים בישראל נתקלו לפחות פעם אחת בחייהם בצורך לעבור בדיקת שתן לגילוי סמים. זה יכול לקרות עקב ראיון לעבודה נחשקת, כחלק מבדיקה שגרתית בעת הגיוס לצבא, בהוראת קצין מבחן (גם עבור בני נוער) או כחלק מהליך הנערך לנהג שנעצר בחשד לנהיגה תחת ההשפעה – בדיקות שתן נערכות בלא מעט הזדמנויות גם אם לא נתפסתם על ידי שוטר עם ג’וינט ביד.

בין אם הנכם צרכני קנאביס “כבדים” וקבועים או שבדיוק חזרתם מטיול עמוס וויד באמסטרדם, ברצלונה או קולורדו, ברגע שאתם יודעים על קיומה של בדיקת שתן עתידית הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות זה להעביר כמה ימים “סחים” בכדי לטהר ולנקות את את הגוף (ועל הדרך להרוויח ירידה בקיבולת).

בדיקת שתן – קודם כל לנשום עמוק ולהירגע

בשורה התחתונה, מה שצריך כדי לעבור בדיקת שתן בשלום זה בעיקר זמן, כמה טכניקות בסיסיות לטיהור הגוף וגם קצת מזל. עם הנחייה נכונה, מודעות גופנית והרבה סבלנות ואיפוק, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לצאת מזה בשלום. אז נתחיל בהתחלה:

מהי בדיקת שתן לגילוי סמים?

בדיקת שתן לגילוי שרידי סמים (Traces), בודקת את קיומם של מטבוליטים שונים בגוף. מטבוליטים הם תוצר הלוואי של חומר שעובר עיבוד טבעי בתהליך חילוף החומרים (מטבוליזם), וקיומם בזרם השתן מעיד על כך שהחומר עצמו נצרך בתקופה האחרונה. במקרה של בדיקת שתן לגילוי שימוש בקנאביס, נערך חיפוש שרידי THC.

כאשר אנחנו צורכים קנאביס, רמות ה-THC בזרם הדם והשתן שלנו עולות בצורה משמעותית, ועל אף שהגוף מנקה את עצמו מ-THC די מהר, מה שמורגש בתור חלוף ההשפעה הפסיכואקטיבית, נותרים ברקמות השומן בגופנו שרידי מטבוליטים שלו – כמו למשל החומר ‘THC-COOH’ שכלל אינו פסיכואקטיבי – לפרק זמן ממושך יותר.

אפשר לעבור כל בדיקה עם מים, זמן וקוקטייל של הויטמינים הנכונים

עד כמה ממושך? זה תלוי בעיקר בכמות ה-THC שעברה פירוק בגוף. כלומר כמה שצרכנו יותר, כך תהליך ניקוי הגוף יארך זמן ממושך יותר.

מבחינה מדעית, זמן מחצית החיים (BHL) של המטבוליטים השרידים ביותר של THC הוא שבעה ימים. כלומר לאחר שבוע יורד ריכוזם בשתן ובדם בכ-50%, אך עדיין ניתן לזהותם בבדיקת שתן עד כשבועיים לאחר מכן.

לכן, ניתן לומר שלאדם ממוצע שמעוניין במרחב ביטחון של זמן עודף, ייקחו בערך 3-4 שבועות להיפטר לגמרי מכל שרידי הקנאביס.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי נתונים אלו משתנים מאדם לאדם ומושפעים מ-4 גורמים עיקריים:
1. כמות ה-THC שנצרכה.
2. תדירות הצריכה החוזרת.
3. משקל הגוף.
4. קצב חילוף החומרים הטבעי.

המטבוליט THC – COOH – שורד בגוף עד 3-4 שבועות

היות ו-THC הוא חומר מסיס בשומן, הוא בקלות יכול לדפוק לכם קטע של סופגניה בערב חנוכה ולתפוס את מקומו אי שם ברקמות השומן העמוקות. כתוצאה מכך, תאי השומן ישחררו את המטבוליטים שלו אל זרם הדם והשתן בקצב איטי יותר, מה שיגרום להאטה של חילוף החומרים. לכן אם אחוזי השומן בגופכם גבוהים יחסית, קחו בחשבון שייקח לגוף שלכם יותר זמן להתנקות.

איך עוברים בדיקת שתן בהצלחה?

הדרך הטובה ביותר, והיחידה שלמעשה מבטיחה מעבר של כל בדיקת סמים בהצלחה, היא כאמור להפסיק לעשן מהרגע שנודע לנו על הבדיקה. אבל, אף אחד במערכת לא נולד אתמול, ולרוב מודיעים על בדיקות שתן בהתראה כל כך קצרה שלא נותר אלא להיאחז במעט הזמן שיש לנו ולנסות להפיק ממנו את המרב.

חשוב לזכור כי כדי לעבור בדיקת שתן אתם לא חייבים להיות נקיים ב-100% ממטבוליטים של THC, אלא רק להישאר מספיק נמוך מתחת לסף הבדיקה – שבדרך כלל עומד על 50 מיקרוגרם THC למ”ל שתן, סף מעט גבוה יותר ממה שהרוב חושבים. כל עוד אתם מתחת לערך הזה, תוצאות הבדיקה יצאו שליליות.

בואו נקווה שלא תזכו לראות את החותמת הזו

אחת השיטות הקלאסיות לצלוח בדיקת סמים היא לדלל את השתן. נשמע קל למדי, אבל יש קאץ’ שהופך שיטה זו למיושנת ולא יעילה: כיום המעבדות מחפשות אחר שתן מדולל ומדווחות על כך, דבר שעשוי רק להעלות את החשד ואף להוביל להחמרת העונש עקב אישומים נוספים של עיוות דין והסתרה או חיבול בראיות.

כמו כן אל תיפלו לכל מיני אגדות אורבניות. לשתות דברים מוזרים כמו מיץ חמוציות, תה ג’ינג’ר, חומץ ובעיקר ניאצין ואקונומיקה (כן, גם על זה שמענו) לא יעזור לכם לעבור את הבדיקה, אלא יביא לכם משהו בין עצירות לא נעימה לבין הבהלה לחדר מיון.

אז איך בכל זאת אפשר לזרז את הניקוי הטבעי של הגוף? הנה 8 טיפים לקראת בדיקת שתן שיכולים להוות את ההבדל החשוב בין פלוס למינוס:

1. מים – שתו הרבה, אבל לא מוקדם מדי

בניגוד לאמונה הרווחת, מים לא מנקים בדרך קסם את כל מערכות הגוף, ואין סיבה להתחיל לשתות כמות מופרזת של מים שבועות או ימים לפני הבדיקה. זה בזבוז זמן.

הדרך הטובה ביותר היא לשתות 2-3 ליטרים של מים רק ביום שלפני הבדיקה, ובערך 1-2 ליטרים נוספים כמה שעות טרם הבדיקה. אל תשתו יותר מדי ולא מוקדם מדי, זה לא בריא ולא אפקטיבי.

אחרי ששתיתם כזו כמות של מים, השתן שלכם חסר צבע ויהיו בו רמות נמוכות של קריאטינין. דבר שידליק נורה אדומה אצל כל טכנאי מעבדה ואוטומטית יעלה חשד לדילול שתן, ולכן ישנם עוד כמה צעדים שצריך לנקוט.

2. ויטמין B – ניקוי ושינוי צבע השתן

בויטמינים מקבוצת B קיים חומר בשם ריבופלאבין (Riboflavin) המתפרק באור ובתמיסות בסיסיות, והנו עמיד לחום. בעת המסתו במים, הוא יוצר זריחה בגווני צהוב-ירקרק ולכן משמש בתור הדרך האולטימטיבית לצבוע את השתן בצהוב ולטשטש את הדילול שיצרו המים.

ויטמין B2 או B12 הם היעילים ביותר למטרה זו, ורצוי לקחת 50-100 מ”ג של אחד מהם או שניהם כמה שעות לפני הבדיקה.

ויטמין B – עוזר גם לצמיחה תקינה של השיער והציפורניים ולבריאות העור

בדיוק כמו עם המים, זכרו כי יותר מדי ויטמין B עלול לשנות את צבע והרכב השתן שלכם עד כדי כך שיתעורר חשד לזיוף תוצאות, כך שחשוב לא לעבור את המנה היומית המומלצת על ידי היצרן.

3. קריאטינין – פירוק מולקולרי מואץ

קריאטינין הוא תוצר לוואי של פירוק קריאטין פוספט המתבצע כחלק מחילוף החומרים בשרירי הגוף. קריאטינין מצוי באופן טבעי בשתן, והוא האינדיקציה העיקרית שעוזרת לקבוע האם השתן מדולל או לא.

תוסף קראטין – בעיקר משמש ספורטאים ועוזר לבניית תאי שריר

ניתן לקנות תוסף קראטין (תרכובת החומצה החנקנית שמספקת אנרגיה לשרירים) כמעט בכל חנות בריאות, ומומלץ להתחיל לקחת אותו כרגיל יום או יומיים טרם הבדיקה, ולאחר מכן במינון גבוה מן הממוצע כמה שעות לפני הבדיקה עצמה.

4. משקאות טיהור – שילוב טכניקות

כמה חברות במשק האמריקאי לקחו את תחום הניקוי לקצה ויצרו מוצרים שקוראים לעצמם “משקאות טיהור“. מוצרים אלו הם אינם מבוססי פטנט אלא פועלים בדיוק באותה שיטה, שהיא דילול השתן והעלמת העקבות לדילול זה.

משקאות אלו מכילים ויטמין B וקראטין בכמות מדויקת שנועדה להסוות את הדילול של השתן, ביחד עם עוד כמה מרכיבים לא נחוצים שסתם הופכים אותם ליקרים יותר ובריאים פחות. משקאות אלה שימושיים לאנשים שלא בטוחים במינון, ורוצים להיות בטוחים שהם נוטלים את הכמות הנכונה של ויטמין B וקראטין, כמו גם לאנשים מאד עצלנים.

5. מיץ לימון – ניקוי טבעי

רבים מעידים כי שתיית מיץ לימון היא השיטה הטבעית לטיהור. נוגדי החמצון, האלקטרוליטים והויטמין C המצויים בפירות הדר חמוצים כגון לימון ותפוז, מסייעים רבות לתהליך חילוף החומרים ועוזרת לפירוק שרידי הקנאביס וסילוקם מהגוף.

מיץ לימון
לימון מוסיף המון, ואולי גם יכול לפתור אתכם מאישום פלילי

בשונה מפירות הדר אחרים, לימון מכיל גם רמת חומציות גבוהה מאד שתסייע לנקות שרידים של חומרים אורגניים מהשתן, בדיוק כפי שהיא מסייעת למלחמה בדלקות וזיהומים. פחות שרידים, פחות סיכוי לתוצאה חיובית.

6. פעילות גופנית – לא לפני הבדיקה

פעילות גופנית מאומצת וממושכת גורמת לפירוק תאי השומן בגוף, מה שיגרום לשחרור חלק מהמטבוליטים בחזרה אל המערכת ואל זרם הדם והשתן.

לכן, מצד אחד זה רעיון מצוין להתעמל הרבה במקרה ויש לכם זמן רב להתכונן, אבל מה שאף אחד לא אמר לכם הוא שיש גם חובה להימנע מכל סוג של פעילות פיזית מאומצת לפחות 24 שעות טרום הבדיקה. פעילות שכזו עלולה לגרום לתוצאה חיובית שלא הייתה מתקבלת בלעדיה, כתוצאה משרידים אחרונים של מטבוליטים שיצאו לגוף בדיוק לפני הבדיקה.

7. לשלוט בזרם – אמצע בלבד

תחילתו וסופו של זרם השתן, המגיעים התאם מחלקה העליון והתחתון של שלפוחית השתן, מכילים את הכמות הגבוהה ביותר של מטבוליטים. לכן, בעת ביצוע הבדיקה, יש לספק את השתן מה-“אמצע” בלבד. כמו כן, השתן הראשון של הבוקר מכיל את הכמות הגדולה ביותר של שאריות, ולכן חשוב שהשתן של הבדיקה לא יהיה השתן הראשון של היום.

8. שתן סינתטי – מוצא אחרון

אם מסיבה כזו או אחרת דילול וניקוי ממושך לא מהווים אופציה ריאלית עבורכם (עקב מחסור בזמן, צריכה מוגברת ועוד), ישנה אפשרות נוספת שמוגדרת כמוצא אחרון בהחלט: שקית עם שתן מזויף של אדם שאינו מעשן.

זמנים נואשים מצריכים מעשים נואשים. חגורת שתן סינתטי

היתרון של שיטה זו, הוא ניתן לדעת בוודאות שהדגימה שתסופק למעבדה תהיה נקייה, אך החיסרון הוא שצריך להסתיר את השתן לאורך כל זמן הבדיקה, וכמו כן, הבדיקה בודקת גם את טמפרטורת השתן, לכן יש לשמור עליו קרוב לטמפרטורת הגוף הסטנדרטית, מה שמעלה את הסכנה להיתפס ולעמוד בפני אישומים נוספים.

לסיכום, בדיקת שתן תהיה כמעט תמיד סיטואציה לא נעימה ואף מעט מלחיצה, על אחת כמה וכמה אם אתם מעשנים כבדים שלא קיבלו התראה מספקת מראש. עקבו אחר כל ההוראות והיו שלמים עם עצמכם בידיעה שעשיתם כל שביכולתכם על מנת שהתוצאה תצא שלילית, ומפה נשאר לכם רק לקוות.

ממש לפני הבדיקה עצמה שתו כוס מים, קחו נשימה עמוקה, כנסו בראש מורם. ובהצלחה!

שתפו את החברים
תגובות: 41

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אביטל |

    אתם אידיוטים שנותנים כאן במה לכל המסוממים למינהם , כתבה מפגרת.

    1. ג'וני סלומון |

      יש אלפי אזרחים שנשלל מהם רישיון נהיגה, אפילו אימהות עם ילדים קטנים, למרות שיש להם רישיון רפואי לקנאביס. המדריך הזה מיועד לכולם, ומי שלא מתאים לו יכול לא להשתמש בו

    2. יואב |

      את האידיוטית הכי גדולה כאן ! לא נאה לך הכתבה תתקדמי לדף הבא!!!

    3. סטלן |

      לאתר קוראים קנאה זה אתר לקנאביס יא חתיכת מפגרת לאן חשבת להגיע לפאקין אמיר מרלי?

    4. הסטלן |

      סאחית מטומטמת.

    5. יודל'ה השובב |

      תראה יש אנשים שצורכים קנאביס על בסיס יום יומי וכשפתאום דופקים להם בדיקת שתן זה לא נעים אז צריך להגיד להם תודה על הכתבה זה ממש לא כתבה מפגרת

    6. את מטומטמת |

      בואנה את מזה מטומטמת השם ישמור

    7. רוני |

      צודקת ב100 אחוז.. איכס..

    8. אני |

      מה שמצחיק אין בתגובות איזה אינטיליגנטים שמחפשים להחכים אלא חבורה של סטלנים שמחפשים דרכים להציל לעצמם תתחת בדיוק כמוני😄

  2. מוש קאשי |

    יש בסדרה חסרי בושה איזה סטלן שלקח שתן של הבן שלו ושמר את זה בפה ואז כשהוא משתין כאילו וזה יוצא מהפה שלו אקטואלי ביותר 🤣😂

    1. איציק |

      אהבתי

    2. חיים |

      נשמע דוחה

  3. אורי |

    למה את מנוולת אביטל למה ? הרי כתוב שיש אנשים שיש להם רישון רפואי וחלקם חולי סרטן אז למה כלבה כמוך אין לה לב אה? אם היה לך חס ושלום כן צורך בזה ואז היו שוללים את הרישון או לילדה שלך איך היית מרגישה אביטל אידיוטית או כותבת מפגרת

  4. אורי |

    לא הבנתי כמה זמן לוקח לעבור את הבדיקה ? אמרת שלהיות נקי לגמרי שלושה ארבעה שבועות . כמה זמן לעבור את הבדיקה שזה לא נקי לגמרי נכון?

    1. מאור |

      שמע זה לא למסוממים נגיד אני לא מעשן אבל יש לי חבר שמעשן לידי ויש לי בדיקת שתן מחר והודיעו לי לפני שבוע על הבדיקה אז אני לוקח כאן טיפים כי וואלה אני לא אשם חבר מעשן לידי ולא ידעתי שאם מעשנים לידי זה נחשב כאילו אני מעשן אז אני מנסה להעלים את מהגוף כבר שבוע

  5. דור |

    צריך לשתות מיץ לימון טבעי מהזמן שנודע לי על הבדיקה או רק יום – יומיים לפני?

  6. ינאי |

    חרא במניאקקקקק

  7. אלי |

    אין בעיה בקנאבי ובאים לעזור לאנשים שהמניאקים נטפלו אליהם
    בקיצור תברח מפה ימניאק

    1. אני |

      מה עשית שהצלחת לנקות וכמה זמן תהליך הנקיון ?

  8. דוד |

    סידורל למשך חמישה ימים מנקה את השרירים של הקנאביס?

    1. אביב |

      לפי מה שהבנתי(ולא באמת יודע אם זה נכון) סידורל היה מנקה אז את השתן אבל היום לא נראה לי שזה תופס…

      1. סטלן מת |

        כן גם אני שמעתי פעם אבל זה לקחת ריזיקה

      2. יוסי |

        חברים רוצה לדעת אם סידורל מנקה בחמישה ימים את השתן

    2. אחלה בן אדם סך הכול |

      לא ממליץ ביכלל ללכת על הסידורל זה פוגע בגוף וצובע את השתן ואפשר להתפס בקלות

  9. אחלה בן אדם סך הכול |

    הייתי ממש לחוץ בזמן ועזרתם תודה אחים 💪💪

    1. אני |

      מה עשית שהצלחת לנקות וכמה זמן תהליך הנקיון

    2. אני |

      מה עשית שהצלחת לנקות וכמה זמן תהליך הנקיון

    3. אזרח שומר חוק |

      מה הכי עזר לך אח?

    4. משה |

      אז זה עוזר או לא

  10. יודל'ה השובב |

    תודה לכם על הידע הכל כך ניצרך

  11. סיון |

    אך מנקים קריסטל מהשתן יומיים ליפני בדיקה

  12. שלמה |

    אני לא מבין את החוק האוסר שימוש בקנביס

    1. טום קשתי |

      בדיוק המקום לתגובה הזאת יבן של זונה

    2. לחוץ מהבדיקה |

      כמה זמן מהרגע שהתחלת ליטול את העניינים ועד לבדיקה ויצאת נקי

  13. יהודי |

    חברים אפשר לסיכום אני מעשן כבד והבדיקת סמים בעוד שבוע מה עושיםם

  14. אוראלה ענת שלם |

    מה הכמות thc בבדיקת שתן שמוגדרת בחוק , לפסילת רשיון?

  15. ליאון |

    אני לא מעשן 26 יום ועדיין הבדיקה יוצאת חיובית למה ככה

  16. אולדסקול |

    בעזרת ה נתנקה ונצליח שמרתי בץ לאחרי הבדיקה

  17. ניב מאירציק |

    יש לי קצינת מבחן מחר ואני בן 16,
    למרות שאני לא בטוח שהבדיקת שתן תהיה מחר אני מעשן קבוע ואני נקי שבועיים האם זה מספיק לעבור את הבדיקה שלילי?

  18. סטלן |

    מאיפה קונים תחגורת שתן הזאת

  19. אבי |

    הדברים האלה רלוונטים גם לבדיקת ניקוטין בשתן?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות