ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
איך מכינים דאב בבית? מדריך להכנה הראשונה

איך מכינים דאב בבית? מדריך להכנה הראשונה

שתפו את החברים

מי שבאמת אוהב וויד כנראה כבר הספיק בעבר להזיל ריר על תמונות של דאב מאמריקה, ולקוות שגם כאן בארץ היה אפשר להשיג קצת דאב איכותי בלי לשבור את הראש. בפועל, הדרך הקלה ביותר להשיג דאב איכותי היא להכין אותו בעצמכם…

מי שבאמת אוהב וויד כנראה כבר הספיק בעבר להזיל ריר על תמונות של דאב מאמריקה, ולקוות שגם כאן בארץ היה אפשר להשיג קצת דאב איכותי בלי לשבור את הראש. בפועל, הדרך הקלה ביותר להשיג דאב איכותי היא להכין אותו בעצמכם בבית בעזרת כמה אביזרים פשוטים, והנה מדריך קצר שיעזור לכם לעשות זאת בהצלחה כבר בפעם הראשונה:

פרחיו של צמח הקנאביס, המוכרים יותר בכינוי האמריקאי שלהם ‘באדס’ (Budds), משמשים לא רק לצריכה ישירה באמצעות גלגול ועישון ג’וינטים או עישון “ראש” בבאנג, אלא גם להכנה של מגוון מיצויים שונים – משמן RSO ועד דאב.

בשונה משמן קנאביס, שהוא דבר מוכר יחסית בישראל שהכנתו הביתית נפוצה יחסית, בעיקר בקרב מטופלים שעושים בשמן שימוש רפואי, דאב הוא מוצר מעט “אמריקאי” שלא ממש עשה עלייה רשמית למיינסטרים הישראלי.

איך מכינים דאב בבית? הרבה יותר קל ממה שחשבתם

למרות השם המפוצץ (והשגוי, לרוב) דאב הוא לא מוצר שקשה “לשים עליו את ידיכם” בישראל. מלבד האפשרות של רכישה דרך אחת מתוך מגוון הקבוצות שמציעות וויד להמונים, ישנה עוד דרך קלה מאד להשיג דאב איכותי: להכין אותו בעצמכם בבית.

איך מכינים דאב בבית? למעשה אפשר לעשות זאת בקלות ובמהירות תוך שימוש במוצרים שניתן לרכוש בארץ.

הכנת דאב בבית – זה מה שאתם צריכים:

– גז ממס אורגני – לדוגמא גז דימתיל אתר (ידוע כ-DME – למשל של חברת ‘Dexso’) או גז בוטאן

– מערכת מיצוי גז ביתית (“צינור מיצוי) שניתן להשיג במגוון חנויות של ציוד מעבדה והפקת תמציות צמחים.

הכנת דאב בבית - זה מה שאתם צריכים:
מערכת מיצוי ומיכל גז DME – כל מה שאתם צריכים כדי להכין דאב

– מיכל ומשאבת ואקום – להוצאת הגז ואיסוף התוצרת

– פרחי קנאביס איכותיים בכמות הרצויה – לפי חישוב של 2 גרם דאב לכל 10 גרם תפרחת.

* השימוש במכל ואקום, מבטיח הסינון איכותי ונקי שייתן תוצאה נקייה וטעימה יותר לעישון.

שלבי ההכנה:

*חשוב: לא לבצע במקום סגור וצפוף אלא בחלל גדול או שטח פתוח*

1. מכניסים את הפרחים לצינור המיצוי, בלי לדחוס יותר מדי, וסוגרים את המערכת כך שלפרחים בתוכה יהיה מעט “אוויר לנשימה” דרכו יעבור הגז שאחראי על מיצוי החומרים הפעילים שבפרחים.

2. מניחים את קערית הזכוכית מתחת לפתח התחתון שבמערכת המיצוי, ממנו יצא הגז לאחר שספח את כל החומר הצמחי בפרחים.

דאב בהכנה ביתית , כך זה ייראה לאחר חימום וניקוי
דאב בהכנה ביתית , כך זה ייראה לאחר חימום וניקוי

3. מרססים את הגז מתוך המיכל אל חלקה העליון של מערכת המיצוי, מסיימים את המיכל כולו וסוגרים את המערכת כדי לתת לגז לחלחל מטה במורד הצינור ולעטוף את כל הפרחים. בשלב זה, הדאב שלכם שעדיין מלא בגז יתחיל לנזול לקערת הזכוכית ולהצטבר בתוכה.

לאחר ריסוס הגז יש להמתין לפחות רבע שעה כדי שכל השאריות יצאו דרך הפתח התחתון של מערכת המיצוי, ומומלץ לשקשק מעט את צינור המיצוי בכדי לנסות להוציא את כל השאריות שאולי עדיין קיימות בתוכו.

4. כעת יש להעביר את קערת הזכוכית עם הדאב שלכם לחימום, כדי להוציא מתוכו את כל שאריות הגז בפרק זמן סביר שלא ידרוש מכם לחכות יום שלם (הדרך האיטית) ליד הקערה. את החימום יש לעשות בשיטת “בן מארי” – חימום הקערה על פני מים חמים, כאשר היא צפה בתוך קערה גדולה יותר המלאה במים. שיטה נוספת היא להשתמש במכל ואקום למיצוי קנאביס מכל ואקום מבטיח הוצאה של כל שאריות הגז מתוך המיצוי.

איך צורכים דאב? אתם זקוקים לראש מיוחד או מכשיר אידוי איכותי

5. שלב “רשות” למהדרין – הוספת אלכוהול בריכוז גבוה (96% ומעלה, מתאים לשתייה בלבד) והקפאת הדאב – תהליך Dewaxing

שלב זה מתקיים בהכנה מקצועית ומסחרית של דאב במפעלי מיצוי קנאביס בחו”ל, ואפשר לעשות אותו גם בבית. כל מה שצריך זה להוסיף 10 מ”ל של אלכוהול על כל גרם של דאב שהכנתם, לתוך קערת הזכוכית בה נמצא הדאב בסיום אידוי הגז.

לאחר הוספת האלכוהול וערבוב טוב עד להגעה לתערובת אחידה (יש לבצע על הבן-מארי, כל עוד הוא חם) יש להכניס את קערת הזכוכית למקפיא ל-24 שעות לפחות, כדי לעורר תהליך של dewaxing המנקה את הדאב משכבות מיותרות של שעווה.

בסיום התהליך ייפרד הדאב האיכותי משאר השעווה, ואז יש להסיר את השאריות המיותרות ולהעביר את הדאב שלכם חימום נוסף ואחרון בשיטת בן מארי. שוב, תוכלו לראות את האלכוהול מתאדה מהדאב באמצעות בעבוע, וכאשר זה יסתיים, הדאב שלכם יוכל להתקרר ולהיות מוכן לשימוש.

איך צורכים דאב? עדיף ראש מיוחד, אבל גם ג’וינט עובד

צריכת דאב, כמו הכנתו, היא לא דבר מסובך בכלל. זה אמנם קצת דביק אבל מעבר לזה מדובר במשהו כמעט זהה לחשיש. ניתן לצרוך דאב גם בתוך ג’וינט רגיל, אבל זה נחשב בעיניי רבים לבזבוז של חומר איכותי.

השיטה האמיתית לצרוך דאב היא באמצעות ראש מיוחד לבאנג או מכשיר אידוי מיוחד, שמאפשרים חימום על ידי מבער לטמפרטורה גבוהה, לצורך אידוי של דאב במגע ישיר עם הזכוכית הרותחת ולא עם האש. בשיטה זו הדאב שומר על איכותו וטעמו הייחודי, ולא נשרף ומתבזבז בחלקו הגדול בין שאיפה לשאיפה.

איך מכינים דאב בבית? מדריך להכנה הראשונה
דאב בתוך ג’וינט – בזבוז של חומר איכותי

דרך נוספת לצרוך דאב היא באידוי בתוך מכשיר אידוי מבוסס קפסולות רב פעמיות, שבדרך כלל מגיע בתצורת “עט אידוי”. מכשירים כאלה נמכרים באירופה וארה”ב בתור מוצרים לצריכת שמן CBD והם אינם נבדלים מסיגריות אלקטרוניות כך שמותר להביא אותם באופן חוקי לישראל.

עד שיהיה לכם מכשיר כזה, מומלץ להצטייד קודם כל בראש מזכוכית מחוסמת שיאפשר לכם לצרוך את הדאב בלי לבזבז את רובו לחינם. פשוט מחממים את הזכוכית מראש, מצמידים את הדאב (בעזרת כלי כמובן ולא בידיים) אל הזכוכית הרותחת ואז שואפים את האדים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות