ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
החוק החדש באופק: אי הפללה של קנאביס בכל ארה"ב

החוק החדש באופק: לגליזציה של קנאביס בכל ארה”ב

שתפו את החברים

הצעת חוק חדשה הגיעה לראשונה לדיונים בקונגרס האמריקאי, וייתכן כי בקרוב היא תחולל בחוק הפדרלי שינוי מהותי שלא היה כמותו מעולם: אי הפללה מלאה של צמח הקנאביס וביטול של הסטטוס הפלילי שלו ושל צרכניו, שתחולל מצב של לגליזציה הלכה למעשה…

הצעת חוק חדשה הגיעה לראשונה לדיונים בקונגרס האמריקאי, וייתכן כי בקרוב היא תחולל בחוק הפדרלי שינוי מהותי שלא היה כמותו מעולם: אי הפללה מלאה של צמח הקנאביס וביטול של הסטטוס הפלילי שלו ושל צרכניו, שתחולל מצב של לגליזציה הלכה למעשה בכל מדינות ארה”ב.

האומה האמריקאית עדיין לא התקדמה כולה לחוקים החדשים והנאורים לגבי צמח הקנאביס, ועד עתה רק כמה מדינות בודדות בתוכה אימצו אותם באופן מלא. עם זאת, ייתכן כי בקרוב הלגליזציה המדינית המקומית תהפוך לנחלת העבר, כאשר הצעת חוק חדשה שנמצאת כעת בדיונים בבתי הנבחרים קוראת לשנות לחלוטין את כל המצב.

הצעת החוק המדוברת (S.597 – Marijuana Justice Act of 2019) שהוגשה על ידי מובילי המיעוט הדמוקרטי בסנאט והרוב הדמוקרטי בקונגרס, משנה את נוסח רשימת החומרים האסורים ומוציאה מתוכה את צמח הקנאביס ושלל תוצריו השונים.

10 מדינות הלגליזציה בארה"ב - לפני הבחירות הקרובות
קול הלגליזציה מתקרב – קנאביס עומד להפוך לחוקי?

צעד שכזה, שקיים סיכוי שיעבור בגרסה כזו או אחרת בשנים הקרובות גם בישראל, מבטל את הסטטוס הפלילי של הקנאביס והופך אותו לסחורה חקלאית רגילה, שכל אדם רשאי להחזיק בה ואפילו לגדל אותה בעצמו.

כלומר, אם מוציאים מהתמונה את החנויות המפוארות ואפליקציות המשלוחים עד הבית – מדובר בלגליזציה מלאה, הלכה למעשה, שתהיה תקפה בכל מדינות ארה”ב, ותהפוך את יבשת צפון אמריקה ליבשת הראשונה שקנאביס חזר להיות בה חוקי.

נבחרי הציבור תומכים: “חובה לשנות את המצב הקיים”

הצעת החוק החדשה, שמכונה “אי הפללה פדרלית”, זכתה עד כה לתמיכה של עשרות נבחרי ציבור בשני הבתים, ובעלת סיכוי של ממש לקבל בסופו של דבר סטטוס מחייב של חוק.

הסנאטור הדמוקרטי צ’אק שומר (Chuck Schumer), פעם ממתנגדיה הבולטים של ביותר של המריחואנה והיום מי שמקדם את הצעת החוק לשחרור צמח הקנאביס, מסר כי ביטול הסטטוס הפלילי של צמח הקנאביס יאפשר לכל מדינה לקבוע את החוקים שהיא מעוניינת בהם כלפי שימוש, החזקה וגידול של קנאביס, במסגרת פרטית או מסחרית, ללא שום הגבלה מצד הממשל הפדרלי.

“זמנה של החקיקה הזו הגיע כבר מזמן, ועכשיו חובה לשנות את המצב הקיים”, מסר הסנאטור שומר בראיון שערך עם מגזין VICE. “ראיתי יותר מדי אנשים שחייהם נהרסו בגלל שילוב בין כמויות מזעריות של מריחואנה לבין חוקים מיושנים, והגיעו לתקופות ארוכות מאד בכלא בשל כך”.

מלבד ביטול הסטטוס הפלילי המחייב של הקנאביס, סעיף נוסף שכוללת הצעת החוק החדשה קובע כי מדינות שלא ישנו את החוקים שלהן וימשיכו לעצור אנשים על שימוש בקנאביס, ייקנסו על פי משתנים דמוגרפיים וגיאוגרפיים שונים, בסכומים שעשויים להגיע למיליוני דולרים בכל שנה.

בכך, שואפים תומכי הקנאביס בסנאט ובקונגרס ל להפוך את המדיניות הרשמית של ארה”ב כלפי קנאביס לנייטרלית, אם לא אפילו מעט חיובית, ולייצר מציאות שבה לגליזציה תהיה התשובה ההגיונית והברורה לכל אחת מהמדינות שמרכיבות אותה.

הדיונים בנוגע לחוק החדש צפוים להיכנס להילוך גבוה בעוד כחודשיים, וככל הנראה תהיה לנו תשובה סופית בנושא הלגליזציה האמריקאית עד סוף השנה הנוכחית. אם הכל ילך כשורה, סביר להניח ששנת 2020 תהיה שנה של חגיגה גדולה בעולם הקנאביס, והלגליזציה העולמית (במדינות העולם המודרני) תהפוך לעניין של זמן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות