ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

אכילה לעומת עישון: מה ההבדלים ומה עדיף לכם?

שתפו את החברים

ישנן שפע של דרכים לצרוך קנאביס מלבד עישון ואחת הפופולריות שבהן היא למצות את התפרחת בתוך בסיס שומני לבישול כמו חמאה או שמן ולערבב אותה במאכלים שונים. מה ההבדל בין שתי שיטות הצריכה הפופולריות, ואיזו מהן מתאימה יותר עבורכם? הנה…

ישנן שפע של דרכים לצרוך קנאביס מלבד עישון ואחת הפופולריות שבהן היא למצות את התפרחת בתוך בסיס שומני לבישול כמו חמאה או שמן ולערבב אותה במאכלים שונים. מה ההבדל בין שתי שיטות הצריכה הפופולריות, ואיזו מהן מתאימה יותר עבורכם? הנה 6 הבדלים מרכזיים שיעזרו לכם להחליט:

ממש כמו בנושאים רבים אחרים בהם דעת הקהל הרווחת מתפלגת למספר תפישות עולם ודעות ממוקדות יותר, גם עמדתה של קהילת צרכני הקנאביס מתחלקת לכמה עמדות בנוגע לאחת השאלות הבסיסיות ביותר – מהי שיטת הצריכה הטובה ביותר?

לפני שמתחילים להעלות טענות לטובת כל אחת מהשיטות, חשוב לזכור שההשפעה המדויקת שמתקבלת מצריכת קנאביס הוא עניין אינדיבידואלי. מה שעשוי להעניק לאחד סטלה טובה ומהנה, עשוי להפוך אחר לפרנואיד וחסר שקט, ולכן לא ניתן באמת להגיע לשיטת צריכה אידיאלית שתתאים לכולם.

הכירו את ההבדלים – עישון מול אכילת מאכלי קנאביס

לכן, כדאי קודם כל להכיר את הפרמטרים הבסיסיים שמאפיינים שתיים משיטות הצריכה הפופולריות ביותר – עישון ואכילת מאכלי קנאביס (Edibles) – ולפיהם להחליט איזו מהן מתאימה לכם יותר בכל מקרה לגופו.

כמובן שקיימות שיטות נוספות לצרוך וויד כמו אידוי, מיצוי של שמן מרוכז וצריכה שלו בבליעה או בספיגה דרך רירית הפה, ספיגה מקומית דרך עור הגוף ועוד מספר דרכים שלכל אחת מהן יש את יתרונותיה וחסרונותיה, אך בינתיים נעסוק בהבדלים המהותיים בין עישון קנאביס לאכילה.

אכילה VS עישון קנאביס – 6 ההבדלים מרכזיים

1. עוצמת הסטלה

עוצמת ההשפעה הפסיכואקטיבית (פחות רלוונטי עבור צרכני CBD) היא אחת התכונות החשובות ביותר עבור מרבית צרכני הקנאביס, וגורם מכריע בבחירה בין אדיבלס לעישון.

טרם הצריכה, רוב האנשים היו רוצים לשאול “כמה זה ימסטל אותי?”. בעוד שצרכנים ותיקים והרפתקנים עשויים ליהנות מפריצת גבולות חדשים והגעה לרמת הסטלה המירבית שלהם, חלק אולי היו רוצים להיות יותר בשליטה על מידת ההיי שהם מקבלים, ולכן ההבדלים הם מהותיים.

מאכלי קנאביס חזקים עלולים לגרום לסטלה מעיקה

באופן כללי מאכלי קנאביס (צריכת קנאביס בבליעה דרך מערכת העיכול) חזקים יותר מעישון, או לפחות מעניקים תחושה כזו. כאשר אוכלים קנאביס, חצי מכמות ה-THC מתפרק לתרכובת בשם 11-hydroxy-THC שהנה חזקה יותר ולוקח לה יותר זמן להגיע למוח, מה שמאריך את משך הסטלה ועוצמתה.

עם זאת, כמובן שישנה משמעות לכמויות, ומי שצורך קנאביס באמצעות באנג יכול לטעון שהפלת ראש מעניקה סטלה חזקה לא פחות מאכילה, אך בהשוואה לעישון של ג’וינט רגיל, מאכלים הם האופציה החזקה יותר שתשאיר אתכם תחת ההשפעה לזמן ארוך יותר.

2. יכולת שליטה במינון

כל סטלן יודע שהיי יכול להיות גם שלילי, ומסיבה זו רבים מעדיפים להיות בשליטה ובקרה על הסטלה שלהם. כיוון שלוקח לאדיבלס יותר זמן להשפיע, ומשך ההיי שלהם ארוך יחסית, סטלה מאכילת קנאביס לפעמים מרגישה עוצמתית מדי ולא נפסקת מתי שהצרכן היה רוצה שתיפסק.

זה שונה כאשר מדובר בעישון. לקיחת שאכטות מבוקרות והאופציה לעצור כאשר הקנאביס מתחיל להשפיע, מאפשרת לצרכן יותר חופש ושליטה מאשר עם אדיבלס. לכן רבים מעדיפים את שיטת העישון על אכילה, בעיקר עבור צרכנים מתחילים.

3. סיכון בריאותי לריאות

זה לא סוד שעישון של כל חומר אורגני, כולל קנאביס, עשוי להוביל לאינספור בעיות בריאותיות. שעלולות להתעורר בגלל פגיעה מתמשכת בריאות. אז כאשר משווים בין עישון ואכילה, חשוב לקחת בחשבון גם את הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בעישון באופן כללי.

עישון טבק הוא מזיק ביותר, אבל עישון של כל דבר אחר הוא גם לא פיקניק

יתרה מזאת, גם במדינות רבות בהן קיים שימוש בקנאביס רפואי ישנה הנחייה לא לצרוך אותו בעישון מחשש לבריאות המטופלים, ואף פעם לא בקרב ילדים. חלק מהמדינות אף אסרו על מתן קנאביס רפואי לצרכי עישון בכל צורה שהיא, ומגבילות את המטופלים לשמנים ותמציות בלבד.

עם זאת, חשוב לציין כי הקנאביס הוא לא החלק שמהווה סיכון בריאותי, אלא פעולת העישון עצמה. בעירה של כל חומר אורגני גורמת לפליטה של רעלים המסוכנים לשאיפה, ולכן רבים בוחרים להשתמש בוופורייזר ולצרוך את הקנאביס באידוי במקום בעישון.

4. מגוון האפשרויות

בשנת 2018, הדרכים לצריכת וויד במאכלים, ממתקים ומוצרים שונים לבליסה רק מתרבות מחודש לחודש בשהראת השוק החוקי בארה”ב, וכיום, ניתן לשתות את הוויד שלכם ביין קלאסי או ללגום אותו בשייק ירוק אחרי אימון, וכן לצרוך אותו בכל סוג של מאכל מתוק או מלוח שניתן להעלות על הדעת.

בעולם העישון לעומת זאת, מגוון האפשרויות נשאר כשם שהיה במשך המון זמן. במקום ג’וינט אפשר להפיל ראש, לעשן בצ’ילום או לנסות מקטרת, אבל מעבר לזה עישון זה עישון, ואין יותר מדי לגוון.

5. עלויות נלוות

כשמשווים בין עישון לאדיבלס, גם העלויות משתנות ועשויות להשפיע על הבחירה. בעישון, הצרכן צריך לקנות את הפרחים ואת אביזרי העישון, כלומר מקטרת, באנג או ניירות גלגול, ולעומת זאת בהכנת מאכלי קנאביס רשימת המצרכים ארוכה יותר, שכן יש לרכוש יותר פרחים וכן את שאר הרכיבים במתכון.

מאכלי קנאביס זה יקר – בעיקר בישראל

אמנם לא מדובר בפער גדול של מאות אחוזים בין שתי השיטות, ואם תבחרו להכין אדיבלס בבית ולהוריד מעט את המינון שלהם זה עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף, אבל בכל זאת ברור לכל הדעות שלהכין בבית מאכלי קנאביס זה סיפור יקר מאשר לגלגל איזה ג’וינט.

6. מאמץ ועבודה

למרבה הצער, אי אפשר פשוט לאכול פרחי קנאביס טריים ולהתמסטל, מכיוון שהפרחים חייבים לעבור תהליך של דה-קרבוקסילציה (Decarboxylation), כלומר חימום לטמפרטורה מסוימת שמשחררת את החומרים הפעילים והפסיכואקטיביים המצויים בקנבינואידים ו”מפעיל” אותם כך שיגרמו להשפעה פסיכואקטיבית.

לכן, אם השקעת מאמץ בבישול והכנת מאכלים זה משהו שפחות בא עבורכם בחשבון ברגע נתון, כנראה שעישון היא האופציה העדיפה עבורכם.

חשוב לציין כי אם אתם מנסים לראשונה לבשל עם קנאביס במטבח, יש מצב שתשקיעו הרבה אנרגיה מיותרת וכל זה כשאתם אפילו לא מסטולים. חשוב לדעת כי מאוד קל לפשל בהכנת אדיבלס וצריך לדעת להימנע מטעויות שיבזבזו חומר, אנרגיה וזמן.

בשורה התחתונה, הגורם המכריע ביותר כשמדובר בעישון לעומת אדיבלס זו ההעדפה האישית. שימו בצד את כל ההבדלים, התכונות והגורמים, בסופו של דבר חשוב לבחור במה שעובד הכי טוב עבורכם. אין ספק שיש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן, כמו בכמעט כל השוואה שתעשו בחיים, אבל מה שעושה לכם טוב זו ההחלטה הנכונה בנושא זה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ופורייז איט |

    לאכול או לעשן?
    לאדות!

  2. אסי |

    אני באכילה אוכל סרטים, רק עישונים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות