ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ענקית הטבק 'אלטריה' השקיעה 1.8 מיליארד דולר בחברת קנאביס

ענקית הטבק ‘אלטריה’ השקיעה 1.8 מיליארד דולר בחברת קנאביס

שתפו את החברים

קבוצת ‘אלטריה גרופ’ (לשעבר פיליפ מוריס) שהנה אחת מהחברות הגדולות ביותר בשוק הטבק העולמי והבעלים של מותגים מוכרים כמו ‘מרלבורו’ ו-‘פרלמנט’, השקיעה סכום חסר תקדים של 1.8 מיליארד בחברת הקנאביס הקנדית ‘קרונוס’. כניסתה של ענקית הטבק לעסקי הקנאביס מסמנת ככל…

קבוצת ‘אלטריה גרופ’ (לשעבר פיליפ מוריס) שהנה אחת מהחברות הגדולות ביותר בשוק הטבק העולמי והבעלים של מותגים מוכרים כמו ‘מרלבורו’ ו-‘פרלמנט’, השקיעה סכום חסר תקדים של 1.8 מיליארד בחברת הקנאביס הקנדית ‘קרונוס’. כניסתה של ענקית הטבק לעסקי הקנאביס מסמנת ככל הנראה את תחילתה של מגמה כלל עולמית בתחום.

פתיחתו ההדרגתית של שוק הקנאביס החוקי בארה”ב, שמאז שנת 2014 מתרחב מוושינגטון וקולורדו לכמה עשרות מדינות נוספות שאישרו שימוש בקנאביס למטרות רפואיות או אפילו למטרות פנאי, קיבלה השבוע זריקת מרץ משמעותית מצד אחת מחברות הטבק הגדולות בעולם.

קבוצת ‘אלטריה’ (Altaria Group – MO) שהנה חברת האם של ענקית הטבק האמריקאית ‘פיליפ מוריס’ (יצרנית ‘מרלבורו’, ‘פרלמנט’, ‘Lַ&M’ ועוד) חתמה השבוע על עסקת השקעה רחבה בסך 1.8 מיליארד דולר עם קבוצת הקנאביס הקנדית ‘Cronos‘.

העסקה החדשה מסמלת עוד צעד במעבר של הקבוצה מעיסוק בייצור סיגריות וסיגרים בלבד, לעיסוק מגוון בתחום העישון, כולל סיגריות אלקטרוניות וכעת גם מוצרים מבוססי קנאבינואידים שיהיו מיועדים ככל הנראה גם לשוק הפנאי וגם לשוק הרפואי.

צעד זה מתהווה בעקבות הצניחה החדשה שחלה בשנים האחרונות בעישון הציבורי בארה”ב, הן מבחינת כמות הצרכנים והן מבחינת היחס החוקי כלפי סיגריות וטבק וההגבלים החוקיים, העסקיים והחברתיים המוטלים עליהם.

ענקית הטבק 'אלטריה' השקיעה 1.8 מיליארד דולר בחברת קנאביס
טבק זה העבר – וקנאביס העתיד

בסוף השבוע שעבר (ו’) הודיע מנכ”ל קבוצת ‘Cronos’ מייק גורנשטיין (Mike Gorenstein) על חתימת העסקה, והצהיר כי צעד משמעותי זה מהווה את יריית הפתיחה של החברה ושל תעשיית הקנאביס האמריקאית המודרנית באופן כללי.

“השגנו שותף חדש ומשאבים חדשים, אך הרבה מעבר לזה השגנו תמיכה ומקצועיות מהסוג שרק חברה בסדר גודל כזה יכולה להציע”, סיכם גורנשטיין בראיון שהעניק לאתר ‘MarketWatch’ לאחר חתימת העסקה הראשונית. “מדובר בהסדר כללי של שותפות, אבל לא מדובר בעסקה עם מתווה סגור. כולנו מתרגשים מאד מההתחלה, וכעת אנחנו מתחילים להיכנס לתוך מה שאנו רוצים לעשות ולהשיג”.

במסגרת העסקה, כפי שפורסם בכלי תקשורת אמריקאים, תקבל קבוצת ‘אלטריה’ בעלות והחזקה מלאה ב-45% מכל אחזקותיה ונכסיה של קבוצת ‘קרונוס’ בשוק הקנאביס הקנדי, ותשמור לעצמה גם אפשרות לרכוש בעתיד נתח נוסף של מניות שיקנה לה רוב ושליטה בחברה כולה.

סביר להניח שאחרי הצעד המשמעותי של ‘אלטריה’ יגיעו צעדים דומים נוספים מצידן של חברות טבק אחרות, כיוון שכולן מתמודדות עם אותו משבר בתוך ארה”ב ומחוצה לה ונמצאות בחיפוש מתמיד אחרי שווקים חדשים להשתלב בהם, וכולן רואות בשוק הקנאביס את העתיד הטבעי של התפתחות שוק העישון למטרות פנאי.

נכון לכרגע טרם ידוע כמה מהר נראה על המדפים מוצרי קנאביס של ‘אלטריה’ ולא פורסם מידע אודות תהליכי הפיתוח או השיווק של המוצרים החדשים – לא בתחום הסיגריות הרגילות ולא בתחום הנוזלים לסיגריות האלקטרוניות – אך לפי ההערכות זה יקרה כבר בשנה הקרובה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות