ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אמסטרדם למביני עניין - קופישופס איכותיים שחובה לבדוק

אמסטרדם למביני עניין – קופישופס איכותיים שחובה לבדוק

שתפו את החברים

ישראלים מאד אוהבים את אמסטרדם, אבל משום מה גם מאד אוהבים להיות “תיירים” ולפקוד רק קופישופס שמומלצים על ידי ההמון. אם אתם רוצים ליהנות מחווית קופישופ איכותית, חומר טוב ומחירים סבירים, תצטרכו לצאת קצת מהקופסה ולעזוב כבר את הבולדוג, הדולפינס…

ישראלים מאד אוהבים את אמסטרדם, אבל משום מה גם מאד אוהבים להיות “תיירים” ולפקוד רק קופישופס שמומלצים על ידי ההמון. אם אתם רוצים ליהנות מחווית קופישופ איכותית, חומר טוב ומחירים סבירים, תצטרכו לצאת קצת מהקופסה ולעזוב כבר את הבולדוג, הדולפינס והסמוקי. הנה כמה מקומות קסומים שמסתתרים בסמטאות אמסטרדם, ויעניקו לכם חוויה של מקומיים מנוסים:

אמסטרדם, אוי אמסטרדם. עיר של חלומות, קופישופס וחטאים (לפחות עד שחוסכים כסף לווגאס), ששמור עבורה מקום מיוחד בליבו של כל חובב קנאביס עלי אדמות.

אל אמסטרדם הגעתי בעקבות עבודה. קיבלתי הצעת עבודה שאי אפשר לסרב לה, ומאחר ואני מת על העיר הזאת המעבר היה בגדר הגשמת פנטזיה, אז לקחתי את אשתי ונסענו מיד.

החיים באמסטרדם היו עבורנו חלום, חלום שממש לא רצינו להתעורר ממנו.  גרנו במרכז העיר כ – 3 שנים, ממש בתוך הרינג. טיילנו באמסטרדם ומחוצה לה, רקדנו במועדונים המטורפים בעיר, פיזזנו בהופעות חיות של אמנים בינלאומיים, וכמשתמשי קנאביס בשעות הפנאי – שמנו לנו למטרה לחקור לעומק את הקופי-שופ’ס המשובצים בעיר כיהלומים בכתר.

אמסטרדם - תמיד יש מקום בלב
אמסטרדם – תמיד יש מקום בלב

כמו רבים וטובים, בהתחלה התלהבנו מהקופי-שופ’ס שבמרכז אמסטרדם, כגון הסמוקי שממוקם ברמברנדטפליין (Rembrandtplein 24, 1017 CV Amsterdam) או הבולדוג על סניפיו הרבים והצפופים. שהכרנו זה מכבר מתוקף היותנו תיירים נאמנים המגיעים לחופשה באמסטרדם מדי כמה שנים.

למרות שגם הקופישופס התיירותיים לא רעים בכלל, עם הזמן התחלנו לפתח מעין סוג של התנשאות מעליהם, והתחלנו לחפש קופישופס איכותיים של מקומיים החבויים בסמטאות הקסומות של העיר.

קופישופס – לא רק לתיירים

במסע לגילוי הסודות האמסטרדמיים גילינו לא רק קופי-שופים שכדאי מאוד לבקר בהם בטיול הבא שלכם לאמסטרדם, אלא גם גילינו שמסתובבים להם כל מיני אגדות ומיתוסים שגויים שרבים מהישראלים מחזיקים בהם.

אחד הבולטים שבהם הוא ש”ההולנדים בכלל לא מעשנים קנאביס וכל הקופי-שופים באמסטרדם מלאים אך ורק בתיירים”. זה כאמור מיתוס שגוי שמגלים אותו רק אם עוזבים לרגע את המרכז ההומה ומתרחקים ממנו.

'סמוקי' - קופישופ לא רע, בשביל תיירים
‘סמוקי’ – קופישופ לא רע, בשביל תיירים

בקופי-שופ’ס השכונתיים שביקרתי היו מלא הולנדים “ילידיים”, והם פוקדים אותם בתדירות גבוהה מאוד. ממש כמו שלאמריקאי הממוצע יש את הבר האהוב עליו, אליו הוא נוהג ללכת בתום יום העבודה, כך גם אצל ההולנדים. בסוף יום העבודה הם עוברים דרך הקופי-שופים השכונתיים שלהם, עושים שאכטה וחוזרים הביתה, לשגרת היום-יום שלהם.

עוד גיליתי משיחות עם מוכרים בקופי-שופ’ס, שלא מעט מההולנדים אוהבים דווקא חשיש ומעדיפים אותו על פני מריחואנה. ואסיים עם מיתוס נוסף שנשבר בעת שהותי באמסטרדם והוא שהם דווקא אוהבים את התיירים הישראליים (אנחנו כנראה באמת ישראלים יפים), זה התיירים האיטלקיים שמרתיעים אותם כי הם נוהגים לעשות להם בלגן.

אמסטרדם של מקומיים – קופישופס שחובה לבדוק

אם החלטתם שהפסקתם להיות תיירים ומתחשק לכם להיחשף לקופי-שופ’ס נפלאים שמציעים חוויה אמסטרדמית קצת אחרת, הנה כמה כיוונים:

1. הקאטצו – Katsu coffee-shope

ממש בסמוך לשוק אלברט קאופ המפורסם (Albert Cuyp Market), בלב שכונת הפייפ היאפית, ממתין לכם הקאטצו קופי-שופ. זהו קופי-שופ ייחודי, מקסים ומרווח (וזה יתרון לנוכח שפע הקופי-שופים הקטנים והדחוסים באמסטרדם), המעוצב כמעין גלריה בצבעים חיים עם אמנות על הקירות וצמחיה ירוקה ובו כמה מפלסים.

אפשר לשבת בשולחנות שבחוץ בימי הקיץ החמימים ולהשקיף על העוברים ושבים, או לשבת בפנים, בחלל הגדול, לקשקש עם השכנים או לקרוא עיתון בחלק האחורי עם השולחנות הקטנים יותר. למרות שהקופי-שופ די גדול עדיין יש בו אווירה אינטימית, הצוות מקסים ואדיב והוא לא מאוד רחוק מהמרכז.

קאטסו - גלריה לכל החושים
קאטסו – גלריה לכל החושים

בתפריט של הקאטצו תמצאו מוסיקה טובה, מיצי פירות טריים ומשקאות קלים, קפה איטלקי אותנטי ותה צמחים בטעמים מגוונים לצד תפריט קנאביס מגוון ואקססוריז עישון. בסביבתו תמצאו את פארק צרפתי (The Sarphati Park), מלא מסעדות נהדרות למאנצ’ס בהן, ברים מגניבים, את מבשלת הייניקן ואווירה נהדרת.

כתובת: Eerste van der Helststraat 70, 1072 NZ Amsterdam. שעות פתיחה: שני עד חמישי  00:00- 10:00, שישי ושבת 01:00 – 10:00, ראשון 00:00 – 11:00.

2. הסיטי הול – Coffeeshop City Hall

נעבור לקופי-שופ באזור החלונות האדומים. כי בואו נודה על האמת, כולם הולכים לשם בשלב זה או אחר, ולו רק כדי לראות על מה כולם מדברים. באזור הזה יש את אחד הסניפים המוכרים של הבולדוג שידוע בהיותו מאוד צפוף ודחוק. אבל אם מסתכלים קצת מסביב לבולדוג, ממש מול הבולדוג – רואים את הסיטי הול.

על אף שהוא ממוקם באזור סופר תיירותי, אני תמיד מצאתי מקום פנוי לשבת בו. יש בו אווירה טובה, מוסיקה נהדרת (גם אם היא קצת ישנה לפעמים) ושירות מאוד אדיב. אפשר לשבת שם על הבר או בשולחנות, לשתות תה, משקה קל או קפה ולבחור מבין מבחר די גדול של סוגי חשיש ומריחואנה. אהה, וגם יש שם ספייס קייק (עוגות קנאביס מיוחדות).

סיטי הול - רק תסתכלו קצת מסביב
סיטי הול – רק תסתכלו קצת מסביב

הקופי-שופ נמצא בקומת מרתף, אבל הוא מאוורר, לא מחניק ודי מואר. יש בו לא מעט תיירים אך האטמוספרה בו רגועה ונעימה. זה מקום נהדר לעצור בו בזמן ש”קורעים” את העיר במסע קניות או כאשר רוצים לנוח מטיולים רגליים בסמטאות החלונות האדומים.

תודות למיקום המרכזי שלו, אפשר למצוא בסביבתו די בקלות ובמהירות מסעדות ודוכני מזון, כך שלא צריך גם לדחות את המאנצ’יס.

כתובת: Oudezijds Voorburgwal 189, 1012 CD Amsterdam. שעות פתיחה: בכל ימות השבוע 01:00 – 11:00.

3. לה טרטוליה – La Tertulia

אם אתם מחפשים קופי-שופ שיספק לכם חוויה אסתטית מיוחדת, אז אתם חייבים לבקר בלה טרטוליה.

זה מתחיל בלוקיישן, הקופי-שופ ממוקם ליד קיר המעוטר בציורים של וינסנט ואן-גוך (הצייר ההולנדי המפורסם ביותר), אבל הוא לא מרשים רק מבחוץ הוא מקסים גם מבפנים.

הוא עשיר בצמחיה סמי-פראית וטובל בירוק, האווירה בו רגועה, נעימה ומשפחתית (כנראה כי הוא מנוהל על ידי אימא וביתה) ותפריט הקנאביס – מגוון ומשובח. יש שם באמת הכול, לרבות עוגיות מיוחדות ומכשירי באנג לשימוש המבקרים.

לה טרטוליה - כבר מבחוץ זה נראה טוב
לה טרטוליה – כבר מבחוץ זה נראה טוב

לה טרטוליה שוכנת לה על גדת תעלת Prinsengracht (תרגום: תעלת הנסיכה) ככה שלאן שלא תסתכלו – תראו יופי עוצר נשימה. בתפריט המשקאות ממתינים לכם קפה מסוגים שונים, תה, מילק-שייקים ומיצים טבעיים סחוטים.

בניגוד לרוב הקופי-שופים באמסטרדם – כאן גם תוכלו לנשנש איזה טוסט או איזה סנדוויץ’ (בררו היטב מה יש בסנדוויץ’ או בטוסט ותנסו להוסיף תוספות שאתם אוהבים, כי הסנדוויץ’ ההולנדי די יבש ביחס לכריך העסיסי הישראלי או האמריקאי).

עוד אלמנט שמשך אותי לקופי-שופ הזה יותר פעם אחת הוא – הבהירות. אין תחושה של מאורת סמים כפי שקורה בהרבה קופי-שופים אמסטרדמיים, המקום מואר וחי מאוד. לה טרטוליה ממוקמת בשכונה ההיפית – היורדן (The Jordaan) ולא רחוקה מבית אנה פרנק.

כתובת: Prinsengracht 312, 1016 HX Amsterdam. שעות פתיחה: שלישי עד שבת 19:00 – 11:00. סגור בימי ראשון ושני.

4. הימים השמחים/האפי דייס – Happy Days Coffeeshop

למרות שהשם של הקופי-שופ הזה נשמע כמו השם של תוכנית טלוויזיה שמתרכזת במעלליהם של בני נוער בשנות ה-50, מדובר באחד הקופי-שופים המודרניים ביותר שראיתי באמסטרדם.

המקום מעוצב בקווים נקיים, יוקרתיים-משהו ועכשוויים, והדובדבן של הקצפת – הוא ממוקם ממש מול נהר האמסטל. רק חוצים את הכביש, והנהר נפרס לפניכם במלוא הדרו.

האפי דייס - ממש לא שנות ה-50
האפי דייס – ממש לא שנות ה-50

זהו קופי-שופ שכונתי במלוא מובן המילה ואפשר למצוא בו אנשים מכל המינים, הסוגים והגילאים. יש בו אווירה רגועה, מסכי טלוויזיה, ברקע יש בעיקר מוסיקה שחורה (היפ הופ, רגאיי כו’) ושני מפלסים.

במפלס הכניסה אסור לעשן, אבל אפשר לשבת לשתות קפה או תה או לאכול איזה ספיישל קייק ליד הוויטרינה הגדולה, ובמפלס הפנימי הסגור – אפשר לשבת בנוחות ולעשן ואפילו לשחק סנוקר.

ממש ליד הקופי-שופ יש מסעדה נחמדה שאפשר לאכול בה ארוחות קלות והוא נמצא במרחק קצר מתחנת הרכבת המרכזית אמסטל-סטיישן.

כתובת: Amsteldijk 139, 1079 LE Amsterdam. שעות פתיחה: שני עד שישי 00:30 – 09:00, בימי שבת וראשון 00:30 – 10:00.\

5. בארני’ז – Coffeeshop Barney’s

מה שמשך אותי לקופי-שופ הזה הוא לאו דווקא העיצוב המושקע, או השם היחסית מפורסם שאפילו מוכר קצת בקרב תיירים. השוס של המקום הזה בא מכיוון השירות.

הצוות שעובד במקום לא נבחר שרירותית, אלא מונה עובדים עתירי ידע שאוהבים לעזור למבקרים להכיר סוגים שונים של קנאביס ולהתאים בסבלנות לכל לקוח ולקוח את הסוג המתאים לו ביותר.

בארני’ז קיים כבר 23 שנים והמקום שופץ ממש לאחרונה. האווירה במקום ממש תענוג והעיצוב נעים וחם עם נגיעות מודרניות. בארני’ז כבר קטף פרסים, אפילו בגביע הקנאביס האחרון שנערך בעיר, והתפריט במקום מאוד מאוד מגוון, גם מבחינת כלי העישון והאידוי שזמינים לשימוש המבקרים.

בארני'ז - למי שבאמת מבין בקנאביס
בארני’ז – למי שבאמת מבין בקנאביס

למרות שבארני’ז נמצא לא רחוק מהתחנה המרכזית, לא רבים מכירים אותו. יתרון חשוב נוסף שיש לקופי-שופ הזה הוא שהוא למעשה פתוח מהשעה 08:30 בבוקר, דבר שנחשב נדיר מאוד בנוף העיר האמסטרדמית שמתעוררת לה לאיטה.

אז אם אתם טיפוסי בוקר או מגיעים מוקדם מאוד לאמסטרדם ומחפשים מקום זמין לעשן בו ומיד, ובמקביל גם רוצים ללמוד קצת מה אתם לוקחים לריאות – בארני’ז זה המקום עבורכם.

כתובת: Haarlemmerstraat 102, 1013 EW Amsterdam. שעות פתיחה: בכל ימות השבוע 01:00 – 08:30.

לסיום – כמה המלצות חשובות

1. קופי-שופ’ס בהולנד בכלל ובאמסטרדם בפרט נועדו לחובבי קנאביס ומוצריו בלבד. אין שום טעם לחפש או ליטול בהם סמים אחרים או אפילו לשתות בהם אלכוהול. ראו הוזהרתם.

2. אם אתם רוצים ליהנות באמסטרדם אך גם לשמור על החוקים המקומיים, אל תסתובבו עם יותר מ- 5 גרם קנאביס עליכם (לכל אדם בחבורה). זו הכמות המותרת להחזקה בחוק ההולנדי. אין טעם להרוס את החופשה בגלל ביקור מיותר בתחנת המשטרה המקומית.

3. אפשר לראות בכניסה למרבית הקופי-שופ’ס כי חל איסור על עישון סיגריות רגילות או שילוב טבק בג’ויינטים. אבל בכל זאת, בקופי-שופ’ס רבים אפשר לקנות ג’ויינטים מעורבבים עם טבק. אם אתם לא יכולים לעשן ג’ויינט בלי טבק (כמוני, אחרת אני משתעל את כל הריאות שלי החוצה), שאלו בשקט את צוות העובדים אם זה מותר, ותכבדו את הכללים.

חופשה נעימה לכולם!

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות