ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי לחיות מחמד

אני כלב ירוק – קנאביס רפואי לחיות מחמד

שתפו את החברים

רקסי ומיצי לא יתמסטלו, אבל ירגישו הרבה יותר טוב אחרי טיפול בשמן קנאביס, לפחות במקרים שהרפואה הווטרינרית הרגילה הרימה ידיים. וטרינרים בישראל עדיין לא מצויים במוצרי הקנאביס וקנאביס רפואי לחיות מחמד בגלל מצבו החוקי של החומר, אבל בקליפורניה, בעלי כלבים…

רקסי ומיצי לא יתמסטלו, אבל ירגישו הרבה יותר טוב אחרי טיפול בשמן קנאביס, לפחות במקרים שהרפואה הווטרינרית הרגילה הרימה ידיים. וטרינרים בישראל עדיין לא מצויים במוצרי הקנאביס וקנאביס רפואי לחיות מחמד בגלל מצבו החוקי של החומר, אבל בקליפורניה, בעלי כלבים מספרים על ניסים ונפלאות

 

כלבים מהסוג שמכניס כל דבר לפה יכולים לחמוד גם את החומר שלכם, כבר היו דברים מעולם וזה עלול להסתיים לא טוב. מהצד השני, קנאביס הופך בשנים האחרונות לתרופה, אולי לא רשמית, גם לכלבים וחתולים.

ממש כמו שמטפלים בהם היום בכימותרפיה, זריקות אינסולין ושלל טיפולים אלטרנטיביים, מדיקור ועד הומיאופתיה, כך לגבי לטיפולים מבוססי קנאביס. זה רק הגיוני, מאחר שלכלבים ולחתולים, יונקים כמונו, יש במוח מערכת קולטנים עצבית דומה לשלנו.

 

בלי להתמסטל

למרות שהמינונים אינם זהים, יש מחקרים שהראו שבשל הדמיון במערכות הגוף בין בני משפחת היונקים, קנאביס, בעיקר מוצרי CBD, “הקאנבינואיד הרפואי” שהוא נוגד כאבים, אנטי דלקתי ומאזן עצבית (המכילים כמות זניחה של ה- THC הממסטל), יעילים בחיות מחמד, כמו בבני אדם.

לאיזה מצבים ומחלות? ממש כמו אצלנו, מהפרעות חרדה ולחץ, דרך הקלה על כאבים, על בעיות עיכול, הפרעות שינה וחוסר תיאבון וגם לטיפול בתסמינים של מחלות קשות יותר, כמו אפילפסיה וסרטן.

זה לא אומר שתמצאו את המוצרים הללו במרפאות וטרינריות. כדי שזה יקרה, צריך עדויות מחקריות מסודרות ליעילותם על בעלי חיים וכאלה אין עדיין. בינתיים, יצרני מזון בעלי חיים במדינות כמו ארה”ב, בריטניה ואוסטרליה, החדירו לשוק בשנים האחרונות מוצרי קנאביס לא מעטים, המיועדים לחיות מחמד. 

 

הסכנה: מאנצ’יז

בעלי חיות מחמד מקליפורניה מספרים בכתבה בנושא, שהם משתמשים במוצרי קאנביס לטיפול ביקיריהם ההולכים על ארבע, במצבים של מחלות מפרקים, סרטן, אפילפסיה, גלאוקומה, חרדתיות, חוסר תיאבון, גרדת וגם לשיכוך כאבים והתאוששות מניתוחים ופציעות. 

מכיוון שעישון ג’וינט קצת מורכב עבור כלב או חתול, רוב מוצרי הקנאביס לחיות מחמד הם אכילים ובאים כשמן לזילוף על המזון או לפה, באבקות, קפסולות, עוגיות וחטיפים. כולם נמכרים כ”תוספי מזון לחיות”, בחנויות לקנאביס ומוצריו. 

תופעת הלוואי הבעייתית העיקרית שנצפתה, היא מאנצ’יז. מצד שני, ברור שחשוב לעקוב אחר התנהגות הכלב או החתול תחת השפעת קנאביס, כדי לשלול תופעות מדאיגות יותר כמו פעלתנות יתר, או טשטוש ועייפות. 

 

לא מחכים למחוקק

למרות שמסתמן שקנאביס יכול לעזור גם לבעלי חיים, בעיות של חקיקה תוקעות את המחקר. וטרינרים מקליפורניה מספרים, שלמרות הלגליזציה במדינתם, הם מנועים מלהמליץ על טיפול ב-CBD, בגלל האיסור של החוק הפדרלי.  

אבל בעלים רבים, בעיקר אלה המכירים את יתרונות הצמח, לא מחכים לאישור מהמחוקק או אפילו מהווטרינר. כשהתרופות הקונבנציונליות לא מועילות לכלב, הם פונים למוצרי הקנאביס על דעת עצמם ורואים כי טוב.

אלה שניסו, מדווחים על שיפור במצב הרוח, בהתנהגות, באנרגיה ובתיאבון של בני טיפוחיהם. גם אם לא מדובר בריפוי מוחלט של מחלות קשות, מוצרי ה-CBD מקלים, לדברי הבעלים, על הסבל של בעלי חיים חולים או מבוגרים ומשפרים את איכות חייהם.

 “הכלב שלי חזר לשחות ואפילו לרוץ בחופשיות בפארק”, מספרת אישה מקליפורניה, שמטפלת בקנאביס בכלב שלה הסובל מדלקת מפרקים, בעל כלב אחר סיפר, שהטיפול בשמן העלים התקפי פרכוסים שמהם סבל הכלב. 

 

בישראל- רק במסגרת מחקרית

וטרינרים בישראל, כך נראה, לא לגמרי מצויים בנושא. “אין לי שום מושג על טיפול בקנאביס”, הודה באוזנינו וטרינר ותיק, בעל רשת מרפאות. “כשחומר מסוים לא חוקי, הוא גם זמין ואין לנו דרך להשתמש בו או להכיר את ההשפעות שלו”.

“אמנם עוד לא נערכו מחקרים רבים בנושא”, כותב וטרינר ישראלי אחר, ד”ר דורון נרי, במאמר על קנאביס וחיות מחמד, “אך ברחבי העולם, מרפאות וטרינריות רבות, אימצו את הקנאביס כתרופה למקרים מסוימים. כיום בתחום הווטרינריה, קיימים מספר מוצרים המכוונים בעיקר לכלבים, מבוססי קנאביס. רובם מיועדים לשמירה על בריאות נוירולוגית, הרגעה והקלה במקרים של בעיות מפרקים”.

ד”ר חיליק מרום, וטרינר וחוקר באוניברסיטת תל אביב, צוטט בכתבה ב”מאקו” מלפני כמה חודשים, כמי שמאמין שמדובר בטיפול פורץ דרך עבור בעלי חיים וחבל רק שהחוק עומד בדרך. “המעמד החוקי של התרופה בישראל, למרות שאנחנו מעצמת מחקר בתחום הקנאביס”, אמר מרום, “הוא קצת עצוב. ניתן היום בישראל להשתמש בקנאביס רפואי לחיות מחמד, רק במסגרת מחקרית”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות