ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קליפורניה: אסיר תובע את הכלא ודורש לעשן קנאביס בחופשיות

קליפורניה: אסיר תובע את הכלא ודורש לעשן קנאביס בחופשיות

שתפו את החברים

אסיר המרצה מאסר עולם בכלא שמור ביותר במדינת קליפורניה שבארה”ב, תובע את המדינה ורשויות הכלא בדרישה שיותר לו לעשן קנאביס בתאו כחלק מדת הראסטפארי אליה הוא משתייך. במסגרת התביעה דורש האסיר מהמדינה פיצויים בסך מיליון דולר עקב נזק פיזי ונפשי…

אסיר המרצה מאסר עולם בכלא שמור ביותר במדינת קליפורניה שבארה”ב, תובע את המדינה ורשויות הכלא בדרישה שיותר לו לעשן קנאביס בתאו כחלק מדת הראסטפארי אליה הוא משתייך. במסגרת התביעה דורש האסיר מהמדינה פיצויים בסך מיליון דולר עקב נזק פיזי ונפשי שנגרם לו בעת כליאתו, בין היתר כאשר סוהריו גילחו בכפייה את הראסטות שאיתן נכנס לכלא.

במהלך מאות רבות של שנים בהיסטוריה המודרנית משמש צמח הקנאביס ככלי בטקסי פולחן דתי במגוון רחב של אמונות – בעיקר ממקור אסיאתי או אפריקאי – ובדת הראסטפארי הוא נחשב לחלק כמעט אינטגרלי מהדת עצמה ולאלמנט חובה בכל טקסיה ומנהגיה.

אחד האנשים המשתייכים לדת זו הוא ג’יימס רוז (James Rose), שהנו אסיר המרצה כיום מאסר עולם בכלא שמור ביותר המשתייך למערכת הכליאה המדינית, לאחר שהורשע ברצח אדם בשנת 2013 ונשפט למאסר ללא אפשרות חנינה.

קליפורניה: אסיר תובע את הכלא ודורש לעשן קנאביס בחופשיות
קנאביס – זכות בסיסית עבור דתות מסוימות

בין יתר ההגבלות להן מחויבים אסירים בכלא מעצם היותם בחסותה של מערכת הענישה, קיימת כמובן העובדה שאף אסיר לא רשאי לצרוך סמים מכל סוג שהוא, אפילו אם הם חוקיים (במדינות עם לגליזציה למשל), כל עוד הדבר לא מאושר על ידי רופא לצרכים בריאותיים.

למרות שמצבו הרפואי טוב למדי, ואין לו רישיון או סיבה רפואית לקבל קנאביס רפואי אפילו במדינת קליפורניה המתירנית, החליט רוז לדרוש את “זכותו הבסיסית לעשן קנאביס” למורת רוחה של המערכת.

הדרישה: מיליון דולר וקנאביס חופשי

בימים אלו מנהל רוז בן ה-41 תביעה פדרלית בהיקף גדול מאד (מיליון דולר בפיצויים ישירים ועקיפים) נגד מערכת הענישה הממלכתית של מדינת קליפורניה, בה הוא דורש בין היתר שבהמשך שארית מאסרו יותר לו לעשן קנאביס בחופשיות בתאו כחלק מטקס פולחן דתי שנמנע ממנו עד היום.

במכתב אישי שצירף לכתב התביעה הרשמי שמסרו עורכי דינו לפרקליטות המדינה, מפרט רוז את הסיבות בגינן הוא תובע פיצויים כה גבוהים ממערכת הענישה. סיבות אלו מתמקדות בעיקרן בהתעללות פיזית, מילולית ו”מנטלית” שעבר רוז לטענתו בכלא.

בין היתר, כך הוא מספר במכתב, הכריחו אותו הסוהרים לגלח את הראסטות איתן נכנס לכלא מיד לאחר שניגש לבקש מהם בפעם הראשונה לממש את מצוותו הדתית לעשן קנאביס בטקס מדיטציה עצמית. כסרב, קשרו אותו הסוהרים לכיסא וגילחו אותו בכוח בעצמם, מה לטענתו גרם לו “ללחצים נפשיים, מיגרנות, טראומה פסיכולוגית, דיכאון, התקפי חרדה וסיוטים נשנים”.

בהתבסס על הנזק שנגרם לו לטענתו עד היום, מחציתה של תביעתו עוסק בפיצויים שלכאורה מגיעים לו. מחציתה השנייה עם זאת, עוסקת בתנאים שהם מבקש לקבל בהמשך מאסרו, מכיוון שקיצורו או ביטולו אינם עומדים על הפרק בשום צורה.

גידול קנאביס ביתי: מעצר
קנאביס? לא בבית כלאנו

בניגוד למניעת הפולחן הדתי שחווה עד כה, כך הוא מסכם, מבקש רוז מעתה לקבל זכות לעשן קנאביס בחופשיות בתאו, או לכל הפחות בזמנים מוגדרים מראש עבור “מדיטציה ותפילה” שיקבלו הכרה מהנהלת הכלא.

כמו כן, דורש רוז כי יותר לו לגדל מחדש את הראסטות שלו ואת זקנו, שגידול שניהם נחשב למצווה יסודית בדת הראסטפארי תחת הדיבר “ולא יתנו קרחת בשערם, לא יגלחו את זווית זקנם ולא יפגמו בשלמות עורם” (Leviticus commandment).

תביעתו של רוז אינה ראשונה מסוגה, ובעבר כבר התעוררו מספר תביעות דומות של בני דת הראסטפארי נגד מערכת הכליאה בגין אותם עקרונות. מניסיון העבר, יש סיכוי טוב שיורשה לו לגדל חזרה את הראסטות על ראשו, אך ככל הנראה לא יותר לו לעולם לעשן קנאביס בשום מקום בשטח הכלא.

הנהלת הכלא סירבה להגיב לגבי התביעה עצמה או לגבי הטענות שהעלה רוז כנגד הסוהרים שהשפילו אותו ופגעו בו, ומסרה לתקשורת כי העניין יוכרע כדין בין כותלי בית המשפט.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דני סטלן |

    חחחח צודק, שהשהות בכלא תיהיה נעימה יותר !

  2. חגי רביב |

    חחחח איזה הזוי הבן אדם, נו ומה, יאשרו לו נראה לכם?

  3. יואב ברמי |

    חחחחחחח משום מה ישר עלתה לי בראש תמונה של סנופ דוג

  4. דניאל בנימין |

    חחחחח כל הרסטפארים האלה פשוט אדירים!!!

  5. יוליה |

    חחחח איזה גבר, תאחלס שהשהות בכלא תיהיה נעימה יותר מה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות