ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה - רויטל חולת אפילפסיה

“אני רואה את הקנאביס כפלא”

שתפו את החברים

רויטל מטופלת בקנאביס רפואי עקב מחלת האפילפסיה ממנה היא סובלת כ-26 שנה מאז הייתה ילדה. בצעירותה עדיין לא היה מספיק מחקר לגבי קנאביס כטיפול לאפילפסיה ולכן היא הייתה מטופלת במגוון תרופות שלא הועילו למצבה, אך בעקבות המחקרים הרבים והמידע החיובי…

רויטל מטופלת בקנאביס רפואי עקב מחלת האפילפסיה ממנה היא סובלת כ-26 שנה מאז הייתה ילדה. בצעירותה עדיין לא היה מספיק מחקר לגבי קנאביס כטיפול לאפילפסיה ולכן היא הייתה מטופלת במגוון תרופות שלא הועילו למצבה, אך בעקבות המחקרים הרבים והמידע החיובי שזמין היום לכל דורש, גילתה גם היא את הצמח המופלא שהביא לשיפור משמעותי בחייה.

רויטל היא מטופלת קנאביס רפואי בת 40, הסובלת ממחלת אפילפסיה בדרגה חמורה (התקפים קלוניים), שבאה לידי ביטוי בפרכוסים קשים והתעלפויות שגורמות לה לעיתים לחבלות קשות בכל הגוף.

בגיל 14 היא חוותה את ההתקף הראשון שלה, ועד לפני כשנתיים היא הייתה מטופלת בסוגים רבים של כדורים, שלטענתה לא באמת הצליחו לאזן את מצבה הרפואי או אפילו להקל עליו במעט, אך כן גרמו לה לתופעות לוואי קשות שדרדרו את מצבה נפשי והבריאותי.

קנאביס רפואי כטיפול באפילפסית טוני קלוני
אפילפסיה – קבוצה של הפרעות נוירולוגיות המאופיינת בפרכוסים

לאור ההתרחבות המשמעותית שמתרחשת בשנים האחרונות בעולם הקנאביס הרפואי, בעיקר בתחום של הנגשת מידע מדויק ומחקרים חדשים לציבור, נחשפה רויטל למחקרים רבים בהם נצפו הצלחות מדהימות בתחום של קנאביס כטיפול לאפילפסיה. מאז, כבר שנתיים שהיא מחזיקה ברישיון הקנאביס שלה, ומספרת על שיפור גדול מאוד בחיים שלה.

רויטל הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט התרופה הירוקה של קאנה, ולספר על הצמח שמבחינתה הוא לא פחות מפלא של הטבע:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“כבר 26 שנים שאני סובלת מאפילפסיה בדרגה חמורה, מאז שקיבלתי את ההתקף הראשון שלי בגיל 14. המחלה שלי מתבטאת בהתקפים, פרכוסים ולפעמים גם התעלפויות, שכתוצאה מהם נגרמות גם חבלות בכל הגוף”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לטיפול בקנאביס רפואי נחשפתי בזכות חברה אשר שלחה לי בהודעה קישור למחקר בתחום אפילפסיה בדרגת קלוני, אשר במהלכו חולי אפילפסיה נבדקו לאחר צריכה של קנאביס. מחקר זה הניב תוצאות מדהימות, מה שגרם לי לחקור בעצמי ולמצוא באינטרנט שפע של מידע חיובי אודות קנאביס כטיפול באפילפסיה”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“לשמחתי הרבה, לעומת מקרים של חולים רבים שאני שומעת על כך שנמשכים בהליכים הבירוקרטיים המון זמן, תהליך הוצאת האישור שלי היה יחסית מהיר ופשוט. אושרתי כחודשיים לאחר הגשת הבקשה מכיוון שהיו לי את כל הקריטריונים לקבלת אישור לקנאביס”.

“יש לי רופא נוירולוג אשר מטפל בי כבר המון שנים, והוא זה שעזר לי בהגשת הבקשה והמליץ עלי לקבלת הקנאביס, לאחר שהוא ראה שכל התרופות שקיבלתי עד אז לא הצליחו להקל על המחלה שלי ויותר גרוע מכך, גרמו לי לתופעות לוואי חמורות מאוד”.

“לפני האישור לקנאביס טופלתי בכדורים רבים כמו: ‘טופומקס’, ‘טגרטול’, או ‘קלונקס’ שזאת תרופה מזעזעת, שבזכות הקנאביס הצלחתי להיגמל ממנה אחרי 10 שנים של צריכת התרופה הזאת. התופעות הלוואי של כל הכדורים הללו היו נוראיות. היו לי רעידות בידיים, תחושת עייפות תמידית, מצבי רוח משתנים, לחצים וחוסר תאבון תמידי”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אני עדיין נוטלת חלק מהתרופות האנטי אפילפטיות במינונים גבוהים. לתרופות אלו יש המון תופעות לוואי שמפריעות לי בחיי היום יום שלי ולפעמים לא מאפשרות לי לישון בלילה ברציפות”. 

תופעות לוואי בכדורים נרקוטיים
פרח מהטבע מקל על תופעות לוואי של כדורי מרשם

“בזכות הקנאביס, אני מצליחה להתמודד עם תופעות לוואי אלו יותר בקלות. אני הרבה יותר ערנית ומפוקסת, ההתקפים והניתוקים שלי פחתו באופן משמעותי, התאבון שלי חזר אלי וכתוצאה מכך עליתי במשקל, אני מצליחה סוף סוף להנות משנת לילה רצופה והכי חשוב, אני מצליחה להתמודד הרבה יותר טוב עם מצבי לחץ, דבר שלפני כן היה בלתי אפשרי בשבילי”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“אני נוטלת תרופות אנטי אפילפטיות שונות לצד הטיפול בקנאביס. אני נוטלת תרופות בשם ‘קפרה’, ‘למיקטל’, ו’דפאלפט כרונו’, אבל רק בזכות הקנאביס אני מצליחה להתמודד עם תופעות הלוואי שהכדורים הללו גורמים”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“ההמלצה שלי היא להגיע מוכנים מראש עם כל המסמכים הרלוונטיים ולבקש המלצה מהרופא המומחה שמטפל בהם. צריך לזכור לארגן את כל החומר וההיסטוריה הרפואית, גיליונות אשפוז והצגה של לפחות 5 סוגי תרופות שצרכו במהלך המחלה אך לא הצליחו, והכל בדיוק לפי הספר”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“למזלי לא עברתי חוויה כזאת”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ככל הנראה שהייתי ממשיכה לסבול, זאת המילה הכללית. הייתי ממשיכה לסבול מתופעות לוואי נוראיות שמביאות איתן התרופות, ההתקפים שלי היו מתגברים, הייתי ממשיכה לחוות קשיים בתפקוד היום יומי שלי בעבודה וכאמא לילדיי”.

קנאביס רפואי - התרופה הירוקה מהטבע
קנאביס – יש מי שבשבילו זה סם ויש מי שבשבילו זה פלא

“בנוסף למצב הפיזי שלי שהיה בוודאות מידרדר, אני חושבת שהכדורים ותופעות הלוואי שבאות איתן היו גם גורמים לי להידרדרות במצבי הנפשי עד לכדי דיכאון”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“כמובן שהייתי מאוד שמחה לגדל בביתי קנאביס לצרכים האישיים שלי. אך לצערי הרב זה דבר בלתי אפשרי כרגע במדינה שלנו”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“הייתי שמחה אם היו מאפשרים לגליזציה בארצנו, אני בעד. אני חושבת שצריכת קנאביס בשעות הפנאי יכולה להיות דבר משחרר ומרגיע”.

“אני רואה בצמח הזה פלא בעל סגולות רפואיות רבות עבורי ועבור המון חולים אחרים. צריכת קנאביס מבוקרת יכולה לעזור לאנשים בכל מני תופעות לוואי ומחלות ולהפחית את רמות הכאב ברמה משמעותית”.

סיפורה של רויטל פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.,
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות