ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ארדן ייצוא קנאביס

“ארדן – עכשיו זה הזמן” – מחאת החקלאים בעד הייצוא

שתפו את החברים

לקראת ישיבה בכנסת שתעסוק בנושא פתיחת שוק הקנאביס הרפואי ואפשור ייצוא לחו”ל, התאחדות האיכרים והחקלאים פתחה במחאה נגד המתנגד היחיד – השר לביטחון פנים גלעד ארדן – וקראה לו להצביע בעד המהלך. “עד 4 מיליארד ש”ח בשנה. זה מה ששווה…

לקראת ישיבה בכנסת שתעסוק בנושא פתיחת שוק הקנאביס הרפואי ואפשור ייצוא לחו”ל, התאחדות האיכרים והחקלאים פתחה במחאה נגד המתנגד היחיד – השר לביטחון פנים גלעד ארדן – וקראה לו להצביע בעד המהלך. “עד 4 מיליארד ש”ח בשנה. זה מה ששווה למדינה פתיחת ענף הקנאביס הרפואי לייצוא. רק דמיינו מה תוכל לעשות הממשלה וכמה בעיות יהיה אפשר לפתור עם מנוע הצמיחה הזה”, סיכמו נציגי ההתאחדות.

רפורמות חקיקה שנוגעות לעולם הקנאביס זה משהו שלא ממש הולך טוב בישראל.

רפורמת “אי ההפללה” (אלף שקל לג’וינט) של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, נתקעה, נדחתה ועוותה עד שלא היה ניתן לזהות את הצעת החוק המקורית (שתיל בכל בית של ח”כ שרן השכל) או אפילו לקרוא לה אי הפללה, וגם אז נדחתה לעוד כמה חודשים בעתיד הלא ידוע והוגבלה לתוקף של 3 שנים בלבד.

כמו תמיד - ארדן מתנגד גם לייצוא קנאביס
כמו תמיד – ארדן מתנגד גם לייצוא

במצב גרוע עוד יותר נמצאת רפורמת ליצמן בתחום הקנאביס הרפואי, שעוברת בימים אלו תהליכי פיילוט כושל ובעייתי שמעורר את חמתם של המטופלים, וממשיכה לספק אכזבות גם באחד התחומים החשובים ביותר לציבור הרחב בפן הכלכלי – ייצוא קנאביס רפואי לחו”ל – שעדיין תקוע.

לקראת ישיבת ממשלה שתיערך היום ותעסוק בנושא הייצוא, התאחדות החקלאים והאיכרים פתחה אמש במחאה נגד השר ארדן, שכמו בכל פעם נותר המתנגד העיקרי (וכנראה היחיד לאישור המהלך, וקראה לו להסיר את התנגדותו לטובת החברה הישראלית כולה.

4 מיליארד שקל בשנה – לכיס משלם המיסים

הסיבה העיקרית בגינה תומכים החקלאים בייצוא קנאביס רפואי לחו”ל היא כמובן העובדה שאישור המהלך יהווה יריית פתיחה להקמתן של עשרות חוות קנאביס חדשים, מפעלי עיבוד, מיצוי וייצור וכן מעטפת נרחבת של שירותים נלווים, שיספקו לרבים מהם מקור פרנסה מכובד ויציב.

הרחבה זו של שוק הקנאביס המקומי, שמייצר המון משרות חדשות בעשרות חוות המשלמות מיסי ייצור, הכנסה ומע”מ, בשילוב עם ההכנסות האדירות שצפויות להיות לקופת המדינה ממיסוי המכירות לחו”ל, צפויות לפי הערכות להכניס לקופת המדינה מעל 4 מיליארד ש”ח בשנה.

לדברי ההתאחדות, בסקר שנערך בקרב 450 מצביעים מעל גיל 18 נמצא כי 93% תומכים באישור מיידי של ייצוא קנאביס רפואי מישראל, ומכיוון שמדובר במהלך שמניב רווח כלכלי לחברה כולה, לא צפוים להיות אחוזי התנגדות גבוהים יותר גם בקרב האוכלוסייה הכללית.

הידעתם? ארדן עולה לנו 4 מיליארד שקל בשנה, וזה עוד בלי המשכורת שלו
הידעתם? ארדן עולה לנו 4 מיליארד שקל בשנה, וזה עוד בלי המשכורת שלו

“למדינת ישראל ישנה הזדמנות נדירה להיות מעצמה עולמית בענף שיניב לה הכנסות של מיליארדים רבים. מדינות כמו אוסטרליה, קנדה, דנמרק שהבינו את הפוטנציאל הכלכלי והרפואי כבר החלו בייצוא ודווקא ישראל, שהינה המובילה בעולם במו”פ ובמחקרים הקליניים – נשארת הרחק מאחור”, כתבו נציגי ההתאחדות בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות.

“היום יתכנסו נציגי משרדי הממשלה הרלבנטיים – החקלאות, המשפטים, האוצר וביטחון הפנים – לקראת החלטה בנושא בשבועות הקרובים”, הם הוסיפו. “כולם בעד ולכן אנחנו קוראים לשר ארדן להסיר את החסמים, לא למשוך זמן ולקבל את ההחלטה הנכונה עבור המשק הישראלי. הגיע הזמן”.

בישיבה שתיערך היום לא תתקבל החלטה סופית בנושא הייצוא, אך היא צפויה להתקבל רק בעוד כשלושה שבועות, בהם כנראה יהיה דיון נוסף בכנסת לפני קבלת ההחלטה. אם יסיר השר ארדן את התנגדותו למהלך, סביר להניח שהוא יאושר ברוב גורף כפי שקרה באישור החוק בקריאה ראשונה בכנסת, ויהיה מיושם בשטח כבר בתחילת 2019.

אם לא, כפי שקרה עם ההצעה של שרן השכל והמתווה האמיתי של אי ההפללה, יכול להיות שארדן יראה לכולנו פעם נוספת שהוא יכול לקבל בעצמו החלטות בשביל מדינה שלמה, בניגוד לעמדת שאר בכירי הממשל, הציבור וההיגיון הבריא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דידי |

    מנוע צמיחה?! מנוע גזל.
    דואגים לנפיח את הכיסים שלהם.לא לייצוא ולהתיר לכל אחד לצרוך.ואם החקלאים יעשו רעש.אז גם שיתירו לגדל.
    גם כך זה יקר.
    למדינת ישראל אין מושג מלא לגבי הקנביס.ועדיין לא יודעים איך ללעוס אותו.אבל כשמדובר בכסף.כולם חכמים.בני זונות.דיפנו את המשאבים והכסף לחולים הזקוקים לזה ולא לכיסם של מקורבים.גם אני רוצה לגדל.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות