ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
10 מדינות הלגליזציה בארה"ב - לפני הבחירות הקרובות

10 מדינות הלגליזציה בארה”ב – לפני הבחירות הקרובות

שתפו את החברים

נכון לסוף שנת 2018 ולפני חודש נובמבר איתו מגיעות בחירות אמצע הקנדציה הגורליות, בארה”ב ישנן 10 מדינות (כולל עיר הבירה וושינגטון DC) בהן קיימים חוקי לגליזציה כאלה או אחרים שמתירים צריכה של קנאביס חוקי. איזו מדינה היא המתירנית והפתוחה ביותר…

נכון לסוף שנת 2018 ולפני חודש נובמבר איתו מגיעות בחירות אמצע הקנדציה הגורליות, בארה”ב ישנן 10 מדינות (כולל עיר הבירה וושינגטון DC) בהן קיימים חוקי לגליזציה כאלה או אחרים שמתירים צריכה של קנאביס חוקי. איזו מדינה היא המתירנית והפתוחה ביותר לתיירים ישראלים? היכן אסור בכלל לעשן מחוץ לבית, ומה הסטטוס של המדינות החדשות שהצטרפו רק בשנה שעברה? לפניכם הרשימה העדכנית של מדינות ארה”ב בהן יש לגליזציה:

במרוצת השנים האחרונות ובעיקר מאז תחילת עידן הלגליזציה בארה”ב, צמח הקנאביס הפך די מהר מסם אסור, מסוכן ומפחיד לצמח די מגניב שאהוב לא רק על צרכני הפנאי והצרכנים הרפואיים אלא גם על ידי המשקיעים, החברות הגדולות ושווקי ההון.

6 שנים מלאות עברו מאז החל רעיון הלגליזציה להתעורר בקרב מדינות ארה”ב, אחרי עשורים רבים של איסור פדרלי חמור, והיום ישנן 9 מדינות בארה”ב, אליהן מצטרפת גם עיר הבירה וושינגטון DC שכפופה לחוקי מחוז עצמאיים, בהן קיימים חוקים המתירים צריכה של קנאביס.

ג'וינט עם דגל ארה"ב
ארה”ב – בירת הלגליזציה העולמית

לגליזציה היא מילה רחבה מדי כדי לתאר את החקיקה המדויקת בכל מדינה, ולמרות שקנאביס הפך לחומר מותר לצריכה והחזקה, לא בכל מקום מוכרים אותו לציבור בחנויות ולא בכל מקום מותר לצרוך אותו במרחב הציבורי.

כדי לדעת לתכן טוב יותר את החופשה הבאה שלכם בארה”ב, הנה רשימה מלאה של מדינות ארה”ב בהן יש לגליזציה ופירוט על החקיקה המקומית בהן:

1. קולורדו – גן עדן של קנאביס חוקי

המדינה הראשונה (יחד עם וושינגטון ב-2012) שהעבירה את חוקי הלגליזציה בארה”ב, היא גם המדינה שהכי שווה להיות תייר חובב קנאביס בה, לפחות נכון לשנה זו. תעשיית הקנאביס החוקית בקולורדו נמצאת עדיין בתנופת התפתחות ומניבה רווחי שיא, אולי בגלל שיש ברחבי המדינה יותר חנויות קנאביס מאשר סניפי ‘סטארבקס’ ו’מקדונלדס’.

קולורדו – בירת הקנאביס האמריקאית

כל תייר מעל גיל 21 יכול לרכוש בחנויות חוקיות עד 28 גרם של פרחי קנאביס או 8 גרם של תמצית או שמן קנאביס בריכוז גבוה, ובכל פינה של כל רחוב ראשי במרכזי הערים תוכלו למצוא לפחות אחת כזו. בניגוד להרבה מקומות אחרים, בערים בקולורדו יש המון אזורי עישון ייעודים למעשני קנאביס, כך שהחוויה היא אפילו קלה ונוחה יותר.

2. קליפורניה – לגליזציה מלאה לתיירים

מדינת קליפורניה היא מדינה יוצאת דופן בארה”ב מבחינת יחסה לקנאביס, ולמרות שהיא הצטרפה למועדון הלגליזציה באופן רשמי רק בשנת 2016, כבר מאז שנת 1996 נמכר בה קנאביס “רפואי בלבד” לכל דורש, כאשר תהליך הוצאת הרישיון הרפואי לוקח כ-25 דקות.

כיום תעשיית הקנאביס בקליפורניה התפתחה עוד יותר, ובמרבית הערים הגדולות בה, מלבד אלו שהחרימו את מכירות הקנאביס החוקיות והעישון הציבורי שלו באמצעות חקיקה עירונית, כל אדם בוגר מעל גיל 21 יכול לרכוש עד 28 גרם של פרחי קנאביס או 8 גרם של תמצית או שמן קנאביס בריכוז גבוה בחנויות חוקיות ללא בעיה, וכן לגדל בביתו עד 6 צמחי קנאביס בוגרים.

3. נבאדה – טירוף בוגאס ועוד קצת

הלגליזציה במדינת נבאדה (בעיקר בלאס וגאס למעשה) אושרה בשנת 2016 ונכנסה לתוקף ב-1 ביולי 2017, ומאז מכירות הקנאביס החוקי משגשגות מאד בעיר החטאים וגם קצת מחוצה לה.

עיר החטאים הירוקים - וגאס ועוד קצת מסביב
עיר החטאים הירוקים – וגאס ועוד קצת מסביב

החוק מתיר לכל תייר מעל גיל 21 לרכוש ולהחזיק על גופו עד 28 גרם של פרחי קנאביס או 4 גרם של תמצית או שמן קנאביס בריכוז גבוה, ובתוך העיר לאס וגאס ישנן עשרות רבות של חנויות כאלה שקמו בשנה האחרונה. מחוץ לוגאס מרבית החנויות נמצאות בעיר רינו, ומחוצה לה ישנן רק עוד כ-5 חנויות בודדות בכל שאר המדינה, זאת כיוון שכל תושב המדינה שגר מעל 25 ק”מ מחנות רשאי לגדל בביתו עד 6 צמחי קנאביס.

4. אורגון – הלגליזציה השקטה

מדינת אורגון אישרה את הלגליזציה בתהליך קצת שונה משאר המדינות (חוק מיוחד של המושלת, לאחר שהצעה אושרה במשאל העם שנה קודם לכן), ולכן למרות שהחוק בה עבר בשנת 2015 המכירות החוקיות נכנסו לתוקפן ב-2017, ומאז הן ממשיכות לצמוח בתדירות גבוהה.

למרות שלא שומעים על אורגון יותר מדי בחדשות, מעבר למשבר עודף הקנאביס שהתרחש בה השנה, בכל הערים הגדולות במדינה ישנן חנויות קנאביס חוקיות רבות, בהן כל אדם מעל גיל 21 יכול לרכוש ולהחזיק על גופו עד 28 גרם של פרחי קנאביס או 4 גרם של תמצית או שמן קנאביס בריכוז גבוה.

5. אלסקה – לגליזציה מלאה ללא גידול ביתי

במדינת אלסקה הקנאביס חוקי לגמרי מאז שנת 2015, ועם כניסתן לתוקף של חוקי הלגליזציה החדשים נפתחה במדינה חנות הקנאביס החוקית הראשונה בשנת 2016. אחריה נפתחו עוד כמה חנויות, וכיום פועלות באלסקה כ-65 חנויות קנאביס חוקיות הפזורות ברחבי המדינה.

אלסקה - אין הרבה חנויות אבל יש הרבה איפה לעשן בחוץ
אלסקה – אין הרבה חנויות אבל יש הרבה איפה לעשן בחוץ

החוק באלסקה מתיר לכל אדם בוגר מעל גיל 21 לרכוש והחזיק על גופו עד 28 גרם של פרחי קנאביס, ולמרות שהכמות המקסימלית שמותרת למכירה בחנויות היא גבוהה מכך (מיועדת למקומיים) לא כדאי להיתפס על ידי שוטר עם כמות גדולה יותר.

6. וושינגטון – לגליזציה מלאה, גידול ביתי רק לחולים

וושינגטון הייתה המדינה השנייה לאשר את חוקי הלגליזציה בשנת 2012 יחד עם קולורדו, וכמוה גם בה התפתחה תעשיית קנאביס חוקי מרשימה יחסית, שאמנם קיימת בעיקר בערים הגדולות במדינה אך בהחלט מכניסה מאות מיליוני דולרים בשנה.

החוק במדינה מתיר לכל אדם מעל גיל 21 לרכוש ולהחזיק על גופו עד 28 גרם של פרחי קנאביס או 4 גרם של תמצית או שמן קנאביס בריכוז גבוה, ואנשים שהנם גם בעלי רישיון רפואי לקנאביס רשאים גם לגדל בביתם עד 6 צמחי קנאביס.

7. מסצ’וסטס – לגדליזציה על הולד

חוקי הלגליזציה במדינת מסצ’וסטס, שאושרו גם הם בשנת 2016, קובעים כי כל אדם יהיה רשאי לרכוש בחנויות ולשאת על גופו עד 28 גרם של פרחי קנאביס, וכן לגדל בביתו עד 12 מצחי קנאביס בוגרים – רף גבוה יחסית לחוק בשאר המדינות שנועד למוטט את השוק השחור.

מסצ'וסטס - עצרו, הלגליזציה בשיפוצים
מסצ’וסטס – עצרו, הלגליזציה בשיפוצים

למרות שהחוק אושר באופן סופי ונחתם על ידי מושל המדינה, נציגי בית הנבחרים העלו בחילת השנה הצעה לדחיית מועד פתיחתן של חנויות הקנאביס החוקיות. המועד המקורי נקבע לינואר 2018 ונדחה ליולי 2018, אך נכון להיום הנושא עדיין נמצא בדיונים והחנויות עדיין סגורות.

8. מיין – לגליזציה מפוצצת, אבל עדיין לא

החוק החדש המתיר צריכת קנאביס חוקי במדינת מיין, שעבר בשיטה של הצעת חוק שאושרה במשאל עם וקיבלה מעמד של חוק, קובע כי לכל אזרח במדינה מותר לרכוש בחנות ולהחזיק על גופו עד 70 גרם של קנאביס – פי 2.5 מכל שאר המדינות שמתירות החזקת קנאביס לצרכי פנאי.

הקאטץ’ הלא מבוטל במיין הוא שהלגליזציה עדיין לא נכנסה בפועל לתוקף, והמושל הנוכחי פול לפייג’ עדיין מתנגד באופן עקרוני לאישור הסופי של החוק שאושר במשאל העם. לפי התחזית העדכנית ביותר, החוק יאושר בתחילת 2019 ועם אישורו ייפתחו החנויות הראשונות. עד אז, לגליזציה על הנייר.

9. ורמונט – לגליזציה רק למגדלים הביתיים

הלגליזציה בורמונט אושרה בתחילת השנה לאחר שמושל המדינה פיליפ סקוט אישר הצעת חוק מיוחדת שנוסחה ואושרה על ידי חברי בית הנבחרים, ואפילו לא עלתה למשאל עם אלא נכנסה ישר לחוק המדיני.

גידול קנאביס ראשון צריך להתבצע בחלל ייעודי, אפילו ארון קטן, ולא בחלל החדר הפתוח
ורמונט – רק מגדלים בינתיים הרוויחו

למרות שכבר כמעט שנה יש במדינת ורמונט “לגליזציה” (מעל גיל 21 עד 28 גרם כמו בשאר המדינות), אין שום מכירות קנאביס חוקי באופק מכיוון שהחוק שאושר אינו כולל מסגרת או תוכנית כלשהי לקידום של מכירות חוקיות בחנויות. בינתיים, תושבי המדינה יכולים לגדל עד 2 צמחי קנאביס בביתם, וממתינים להתפתחות לגבי המכירות החוקיות.

10. וושינגטון הבירה (DC) – לגליזציה ללא כלכלה

עיר הבירה של האומה האמריקאית וושינגטון DC, שהנה בעלת מעמד עצמאי של עיר בירה מחוזית הכפופה לחוקי מחוז עצמאיים, היא ביתה של הלגליזציה הנקייה ביותר מהתמסחרות בארה”ב.

הסיבה לכך היא החוק המקומי שמתיר לכל אדם מעל גיל 21 החזקה של עד 56 גרם קנאביס ומתן (אסור לסחור, רק לתת במתנה) של עד 28 גרם קנאביס לאדם אחר, שעל הנייר פותר אנשים מהצורך לקנות את הקנאביס באופן רשמי.

כמו בכל עיר שבה הקנאביס נפוץ ברחובות, גם בוושינגטון יש שוק שחור די פורה לקנאביס לא חוקי עבור תיירים, אך חשוב לזכור שכאן החוק לא מגן עליכם ואתם עלולים להסתבך אפילו עם הפרת החוק הפדרלי.

עדכון לאחר הבחירות:

11. מישיגן – החברה החדשה במועדון

מדינת מישיגן היא היחידה שצלחה את בחירות אמצע הקדנציה של 2018 עם הצעת לגליזציה מאושרת במשאל עם, ובכך היא הצטרפה למועדון מדינות הלגליזציה בתור חברה רשמית, כאשר החוק החדש ייכנס לתוקפו בחודש הקרוב.

החוק החדש במישיגן קובע כי לכל אזרח במדינה מותר לרכוש בחנות ולהחזיק על גופו עד 70 גרם של קנאביס וכן לגדל בביתו עד 12 צמחי קנאביס לשימוש עצמי בלבד, כאשר המכירות לציבור בינתיים נמצאות בתכנון לטווח הרחוק.

מישיגן, ארה"ב. ויקימדיה
מישיגן עשתה לגליזציה – היחידה בבחירות 2018

כמו במרבית המדינות בהן עברו חוקי לגליזציה בשנים האחרונות, צפוי להיות הבדל של כשנה בין כניסת החוק לתוקף רשמי (חודש דצמבר) לבין תאריך היעד של פתיחת החנויות הראשונות לציבור.

בכל מקרה, עכשיו כבר יש באופן רשמי 10 מדינות שמאשרות לגליזציה בארה”ב, ויחד עם עיר הבירה DC כבר חמישית מכלל המדינות בארה”ב עברו לצד הירוק של החוק. עד הבחירות הבאות נקווה לעוד מצטרפות חדשות, בדרך ללגליזציה הפדרלית שתביא סוף סוף את ההיגיון גם לישראל (כנראה).

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דנה דיין |

    אמן ויהיה גם בישראל

שינוי גודל גופנים
ניגודיות