ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ארה”ב: לגליזציה צפויה לייצר מיליון משרות חדשות עד שנת 2025

שתפו את החברים

אחד מיתרונותיו הבולטים של צמח הקנאביס, שכיום תופס תאוצה ופופולריות כלל עולמית, הוא הפוטנציאל הכלכלי האדיר שטמון בו. מלבד מיליארדי דולרים במכירות, שנתח נכבד מהן יגיע לקופת המדינה דרך רשויות המיסוי, דו”ח חדש קובע כי עד שנת 2025 שוק הקנאביס…

אחד מיתרונותיו הבולטים של צמח הקנאביס, שכיום תופס תאוצה ופופולריות כלל עולמית, הוא הפוטנציאל הכלכלי האדיר שטמון בו. מלבד מיליארדי דולרים במכירות, שנתח נכבד מהן יגיע לקופת המדינה דרך רשויות המיסוי, דו”ח חדש קובע כי עד שנת 2025 שוק הקנאביס האמריקאי יספק לציבור מעל מיליון משרות חדשות.

מחקר שוק חדש שנערך מטעם חברת אנליזת השווקים ‘ניו פרונטייר’ (New Frontier Data), עולה כי לשוק הקנאביס החוקי יש פוטנציאל לייצר לארה”ב הכנסות עוד יותר גדולות משחזו עד כה.

לפי הנתונים שנאספו על ידי החברה במהלך השנה האחרונה, ובהתבסס על תחזית צמיחה בינונית ללא שינויים משמעותיים, שוויו הכולל של שוק הקנאביס בארה”ב צפוי להגיע לכ-105.6 מיליארד דולר עד שנת 2025 (שווי שנתי של 57 מיליארד דולר), ולהפוך לאחת התעשיות הגדולות ביותר בארה”ב בפרט ובעולם בכלל.

קנאג’וב – מיליון משרות חדשות

מאמר ששוחרר במהלך חודש מרץ ועוסק בניתוח ופרשנות המידע שנאסף במסגרת המחקר, מתאר בין היתר את הפן הפיננסי של קנאביס בכלכלת ארה”ב, ואת המשמעויות העיקריות שלו על השוק בשלושה היבטים: קצב צמיחה וגידול, כמות ואיכות משרות חדשות שיתווספו לשוק, וכן גובה ההכנסות ממיסוי שיגיעו לקופת המדינה.

מלבד היקף המכירות והרווחים הכללי, שלפי המחקר החדש צפוי להיות גבוה בכ-30% מתחזיות שעלו עד כה, ישנו נתון מעניין נוסף שמוצג כעת בצורה ברורה ומפורטת יותר מבעבר, לפיו שוק הקנאביס יציע לציבור מעל מיליון משרות חדשות, מתוכן כ-500 אלף צפויות להיפתח בשנתיים הקרובות.

התחזית לגבי היקף המשרות לא מורכבת רק מאפשרויות תעסוקה הקשורות לחנויות או חוות הקנאביס ומהוות את התשתית העיקרית של התעשייה, אלא כוללת גם צפי לגבי היקף המשרות שיפתחו בתעשייה התומכת והמקיפה את תעשיית הקנאביס, בין היתר חברות משלוחים, אבטחה, עורכי דין ורואי חשבון, חנויות לציוד גידול ועוד.

שוק הקנאביס – מעל מיליון משרות חדשות

חשוב לציין כי הנתונים בדו”ח אינם מבוססים על מצב השוק הנוכחי, אלא בנויים על מודל תיאורטי בהנחה לפיה ארה”ב תחוקק לגליזציה כלל-ארצית, ותשנה את הסטטוס של צמח הקנאביס בפקודת החומרים האסורים.

אמנם מדובר בשינוי רחב היקף, אך כלל הנתונים שנאספו ונותחו מראים תמונה ברורה: מעמדה הכלכלי והתרבותי של ארה”ב לאחר החקיקה, ביחס למצב הנתון ולמדיניות שמיושמת בה כיום, יעלה בצורה משמעותית כל כך עד שבעתיד הקרוב כבר לא יהיה ניתן לדבר בגנות הלגליזציה.

לאחר השינוי, הלגליזציה תבטל את סעיף 280E של קוד המס הפדרלי, שמטיל סנקציות על עסקי הקנאביס בכך שהוא מונע מהם לנכות את ההוצאות העסקיות מהמיסים הממשלתיים שלהם. ביטול סעיף המיסוי 280E יגדיל את תחומי ההעסקה ויוביל להוזלה משמעותית במחירים.

“מיסים נמוכים יותר עשויים לספק לבעלי העסקים שמתמחים בקנאביס יותר חופש ויכולת כלכלית להתרחב, להתפתח וליצור מקורות תעסוקה נוספים,” מסביר מנכ”ל חברת ‘ניו פרונטייר’, ג’יאדה אגווייר דה קארסר (Giadha Aguirre De Carcer). “פרוייקטים חדשים תורמים להתרחבות המקומית והבינלאומית של שוק הקנאביס החוקי ועתידים להכניס לקופת המדינה מיליארדי דולרים ברווחי מיסים”.

בנוסף לרווחי המיסים שיניבו מכירות הקנאביס, כתוצאה מכמות המשרות החדשות ממשלת ארה”ב צפויה להרוויח עוד 3.3 מיליארד דולר בשנה רק ממיסי השכר והמע”מ, שצפויים להמשיך לצמוח בהדרגה עד שנת 2025 ולהגיע לסכום של 5.3 מיליארד דולר לאחר ניכויי השכר.

בהנחה שמס המכירה הפדרלי בארה”ב יישאר על 15%, סך כל ההכנסות ממיסים בין השנים 2017-2025 צפויות להגיע לסכום של כ-46 מיליארד דולר. כל כך הרבה כסף שנמצא כרגע באוויר, עד שהממשל הפדרלי בארה”ב יחליט להעביר את צמח הקנאביס לצד הנכון של החוק.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות