ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

בהאנג לאסי – מתכון להכנת משקה האלים ההודי

שתפו את החברים

אם אתם צריכים הוכחה לכמה זמן קנאביס קיים והשפיע על התרבות, אז אחת מהמסורות העתיקות ביותר שקשורות לקנאביס מתוארך לשנת 2000 לפנה”ס, והוא עדיין בשימוש כיום – בהאנג לאסי. זה לא בדיוק הבאנג שאתם מכירים ככלי העישון אלא משקה קנאביס…

אם אתם צריכים הוכחה לכמה זמן קנאביס קיים והשפיע על התרבות, אז אחת מהמסורות העתיקות ביותר שקשורות לקנאביס מתוארך לשנת 2000 לפנה”ס, והוא עדיין בשימוש כיום – בהאנג לאסי. זה לא בדיוק הבאנג שאתם מכירים ככלי העישון אלא משקה קנאביס שמהווה חלק מפסטיבלי הינדו מסורתיים.

גם בימינו הקנאביס ידוע ביכולותיו הרפואיות, ולא מפתיע בכלל שגם בתרבויות עתיקות מצאו שימושים רוחניים ורפואיים רבים לצמח. הבאנג הפך לחלק אינטגרלי מהתרבות ההודית והיה בשימוש במשך אלפי שנים. בחלקים הכפריים של הודו, האמינו שהבאנג לאסי מרפא קדחת, דיזנטריה ומכת שמש. בנוסף גם עוזר לעיכול, מנקה ליחה ואפילו מועיל לפגמים בדיבור. היה נהוג גם לאכול קנאביס כדי לטפל במחלות כמו מלריה ושיגרון. גם הלוחמים היו שותים את משקה הבאנג על מנת להרגיע את הלחץ בשדה הקרב, וזוגות שזה עתה נישאו היו שותים את זה על מנת להגביר את הליבידו.

את בסיס המשקה נהוג להכין ממשקה יוגורט, שידוע כי הוא מרכך את הטעמים החריפים של התבלינים ההודים, בחגים כמו ‘הולי’ – ראש השנה ההודי שחל בחודש מרץ, ו-Shivatri בחודש פברואר (חג של האל ההודי שיבה) כמעט כל הודי שותה לפחות משקה אחד כזה, ואפילו הילדים הקטנים מקבלים ממתק בהאנג. והם נמכרים בחנויות בהאנג שמנוהלות על ידי הממשלה. ונמכר לפעמים תחת השם ‘ספיישל לאסי‘.

מוכר בהאנג לאסי בפסטיבל הינדי

לצמח הקנאביס מוניטין ארוך בשל השימושים הרפואיים והדתיים שלו, בעיקר בדת ההינדו. המיתוס מספר כי האל ההינדי ‘שיבה’ היה משתמש בבהאנג כדי לפקס ולהעצים את כוחותיו. הקנאביס נחשב אחד מחמשת הצמחים הכי קדושים על כדור הארץ, ובטקסים מסוימים גם היו שורפים את ענפי הקנאביס כדי לעזור לנצח את האויבים ואת הרוחות הרעות. 

השימוש בקנאביס היה כה רחב ברחבי הודו עד כשהבריטים הגיעו לקולוניה הם הזמינו מחקר בקנה מידה בלתי נתפס לאותה התקופה בנושא הזה – מומחים רפואיים, בריטים והודים, ביצעו 1193 ראיונות בשלושים ערים שונות כדי לנסות לנתח ולהבין את ההשפעות החברתיות והמוסריות של השימוש הנרחב בקנאביס על תושבי הקולוניה. הדו”ח הסופי כלל שבעה כרכים של ראיונות ומסקנות, ולמרבה הפלא המסקנה הייתה ש”הסדרת הקנאביס לא תהיה ניתנת להצדקה מול התושבים, ושצריכת קנאביס מתונה אינה מזיקה. לא מבחינה פיזית ולא מבחינה חברתית”. נכתב בדו”ח “לאסור, או אפילו להגביל את השימוש בקנאביס יגרום לסבל ולחוסר שביעות רצון התושבים”.

ומאז, מכירת הבאנג חוקית בהינתן רישיון ממשלתי למוכרים. הבאנג פופולרי בעיקר בצפון הודו ונמכר בעיקר בפסטיבלים – לפעמים גם תחת השם ‘ספיישל לאסי’.

מתכון להכנת בהאנג לאסי (3 מנות)

כדי שתוכלו ליהנות מבהאנג לאסי גם לפני הנסיעה הבאה שלכם להודו צירפנו לכם מתכון להכנת המשקה – ניתן להוריד חלק מהמרכיבים אם אתם לא אוהבים – העיקר הוא בסיס החלב או היוגורט, סירופ ממתיק, ופרחי קנאביס. 

 

רכיבים:

  • 2 כוסות מים
  • 10 גרם פרחים ועלים טריים של קנאביס
  • 3 כוסות חלב פושר
  • רבע כפית גראם מסאלה
  • רבע כפית ג’ינג’ר טחון
  • רבע כפית שומר
  • חצי כפית אניס
  • חצי כפית הל
  • חצי כפית מי וורדים
  • חצי כוס סוכר או דבש
  • עלי וורדים, עלי נענע, שקדים או פיסטוקים חתוכים לקישוט

הוראות הכנה:

  1. הביאו את המים לרתיחה, כבו את האש והוסיפו את פרחי הקנאביס, וערבבו למשך כמה דקות.
  2. לאחר הערבוב סחטו את הקנאביס עד להוצאת כל המים. את הנוזל שסחטתם שימו בקערה נפרדת.
  3. הוסיפו שתי כפות חלב וכתשו בעזרת עלי ומכתש את הקנאביס ולאחר מכן סחטו את הקנאביס כדי למצות ממנו את כל הנוזלים. חזרו על התהליך עד שהשתמשתם בחצי כוס חלב.
  4. הוסיפו את השקדים, הפיסטוקים, עלי הנענע או כל תבלין אחר למכתש ועלי ותכתשו עד שזה הופך למשחה.
  5. ערבבו את כל הנוזלים יחד והוסיפו את המסאלה, ג’ינג’ר, שומר, אניס, הל ומי ורדים. לאחר מכן הוסיפו את הדבש או הסוכר ואת מה שנשאר מהחלב החם.
  6. ערבבו היטב וקררו את המשקה.
  7. להגיש וליהנות.

יש כל מיני גרסאות למשקה, וניתן גם להכין על בסיס חלב קוקוס. ‘ת’אנדאי‘ זו עוד גרסה פופולרית למשקה. טוחנים במכתש ועלי שקדים, קשיו, זרעי מלון ותמרים עד למשחה. משרים את המשחה בחלב חם ונותנים לה נוח למשך חמש דקות. לאחר מכן מוזגים לכוס גדולה ומקררים. בהגשה ניתן להוסיף זרעי צ’יה ועלי ורדים לקישוט.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות