ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
בירה עם קנאביס

פיתוח חדש: בירה ירוקה עם קנאביס

שתפו את החברים

חברת משקאות קנדית, שעבדה יחד עם קבוצת סטודנטים למחקר ופיתוח בתחום הקנאביס הרפואי, פיתחה משקה חדש שכבר מעורר הדים ברשת: בירה עם קנאביס. המשקה החדש, שעשוי כיום מהמפ אך בקרוב יכלול גם קנאביס פסיכואקטיבי, צפוי להפוך ללהיט בקנדה וארה”ב, וייתכן…

חברת משקאות קנדית, שעבדה יחד עם קבוצת סטודנטים למחקר ופיתוח בתחום הקנאביס הרפואי, פיתחה משקה חדש שכבר מעורר הדים ברשת: בירה עם קנאביס. המשקה החדש, שעשוי כיום מהמפ אך בקרוב יכלול גם קנאביס פסיכואקטיבי, צפוי להפוך ללהיט בקנדה וארה”ב, וייתכן שגרסה מבוססת המפ שלו תגיע גם לארץ.

בירה היא אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם, ועד שהלגליזציה תגיע למרבית מדינות בעולם, היא נפוצה לפחות כמו קנאביס ובמקומות רבים גם יותר ממנו.

למרות התחרות הסמויה בין בירה לקנאביס על לבם של צרכני הפנאי, ייתכן שבקרוב לא נצטרך עוד להתלבט, ונוכל לשלב בין השניים במוצר אחד: בירת קנאביס אמיתית.

בירה עם קנאביס בחסות הממשלה

המוצר החדש, שטרם קיבל מיתוג או שם רשמי, הוא תוצר של שיתוף פעולה שהתקיים בשנה האחרונה בין חברת ‘Province Brands’ הקנדית, העוסקת בייצור משקאות, לבין צוות סטודנטים מהמרכז למדע יישומי בתחום הקנאביס הרפואי באונברסיטת ‘Loyalist’.

מדובר בבירה אלכוהולית רגילה, שצפויה להיות בעלת ריכוז של כ-5.7% אלכוהול, ותכיל גם שמן או תמצית קנאביס פסיכואקטיבי בריכוז לא ידוע של THC, ככל הנראה ללא CBD כלל.

בירת קנאביס? בקרוב בקנדה
בירת קנאביס? בקרוב בקנדה

השפעתה של בירה המכילה קנאביס, כך לדבריה של פרופסור קארי קראמפ (Kari Kramp), המלמדת באוניברסיטה ומדריכה את צוות החוקרים שעוסק בפיתוח הבירה הירוקה, תהיה דומה לזו המתקבלת לאחר צריכת קנאביס דרך מערכת העיכול, ולא תושפע לרעה על ידי האלכוהול.

תהליך הפיתוח של המוצר החדש התבסס על מספר משקאות שמייצרת החברה מצמח הקנאביס, אך אינם כוללים בתוכם קנבינואידים או אלכוהול, אלא רק תערובת של חומרי טעם טבעיים וטרפנים. בייצור משקאות אלה נעשה היום שימוש בהמפ בלבד, מכיוון שגידול קנאביס הוא עדיין אינו חוקי, אך עם הלגליזציה המתקרבת לקנדה, תעבור החברה בקרוב לייצור משקאות מהדבר האמיתי.

בניגוד לחברות אחרות, שמשתמשות רק בקנבינואידים ובתמציות להכנת מזון ומשקאות המשלבים קנאביס, חברת ‘PB’ עושה שימוש בכל חלקי הצמח, כולל גבעוליו וענפיו ואפילו בעלים, במטרה להקנות למוצר הסופי טעם וארומה חזקים יותר של קנאביס.

מהנדסת בחברת 'PB' במעבדת הפיתוח של הבירה | צילום: 'Province Brands'
מהנדסת בחברת ‘PB’ במעבדת הפיתוח של הבירה | צילום: ‘Province Brands’

כיוון שהמוצר, בגרסה מבוססת המפ, הוא חוקי, תהליך הפיתוח כולו נעשה בחסות ממשלת קנדה ורשויות מחוז אונטריו, כחלק מפיתוח עסקי נרחב שמקדם השלטון לקראת הלגליזציה. כך שבקרוב, יוכלו אזרחי קנדה, ובמהרה גם ארה”ב ואירופה (ואולי ישראל, בגרסת ההמפ) ליהנות מבירת קנאביס צוננת, בחסות הממשלה.

“פיתוח המוצר נמצא כעת בשלב הסופי של התאמת המתכון, ובתהליכי בדיקה וניסוי אחרונים”, מסרה פרופסור קראמפ, בראיון שנערך עמה לתחנת הרדיו של רשת ה-CBC. “התהליך מורכב הרבה יותר כאשר נעשה שימוש בהמפ ומריחואנה לעומת שימוש בדגן קלאסי, ולפיכך האתגרים שעומדים בפני הצוות הם רבים יותר.”

לדברי צוות הפיתוח, ברגע שהמתכון הסופי של הבירה הירוקה יהיה מוכן, הוא יירשם כפטנט משותף של האוניברסיטה והחברה, ותתחיל הפצת רישיון הייצור שלו במדינות העולם המאשרות קנאביס חוקי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. פפו |

    כבר יש להם בירה מקנביס וללא אלכוהול

שינוי גודל גופנים
ניגודיות