ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי - תרופה לכל דבר

בריטניה: דו”ח ממשלתי קובע שקנאביס הוא תרופה

שתפו את החברים

ועדת בחינה ממשלתית שבדקה את ענף הקנאביס הרפואי בבריטניה, קבעה כי קנאביס צריך לקבל מעמד של תרופה רשמית, וכל רופא משפחה מוסמך בממלכה יוכל לרשום טיפול בקנאביס לחולה ללא צורך בהליכים בירוקרתיים מסובכים. “בריאות היא זכות בסיסית של כל אדם,…

ועדת בחינה ממשלתית שבדקה את ענף הקנאביס הרפואי בבריטניה, קבעה כי קנאביס צריך לקבל מעמד של תרופה רשמית, וכל רופא משפחה מוסמך בממלכה יוכל לרשום טיפול בקנאביס לחולה ללא צורך בהליכים בירוקרתיים מסובכים. “בריאות היא זכות בסיסית של כל אדם, ומשהו שתורם לבריאות תקינה של עשרות אלפי בני אדם חייב לקבל הגדרה של תרופה לכל דבר ועניין”, כתבו בכירי הוועדה בדו”ח הסיכום שהגישו לממשלה.

ממשלת בריטניה מתנדנדת כבר זמן רב ביחס לקנאביס הרפואי, שעדיין לא נחשב כטיפול רפואי רשמי בממלכה, אך ניתן תחת הגבלות חמורות לכמות מצומצמת של מטופלים, וזאת לצד העובדה שאין פיקוח או איסור על תוספי תזונה שמכילים CBD.

ועדה ממשלתית (ACMD) שבחנה את נושא הקנאביס הרפואי מטעם מזכירות המדינה, הציגה השבוע את ממצאי חלקו השני של דו”ח הסיכום, לפיהם קנאביס צריך לקבל הגדרה רשמית של תרופה מטעם משרד הבריאות, ולהפוך לטיפול שכל רופא משפחה יוכל לרשום לכל מטופל שלו.

קנאביס הוא תרופה – לא רק בחירום

הוועדה עסקה בעיקר בשאלה האם להפוך את רעיון רישיונות החירום לקנאביס רפואי, שקם לאחר מקרהו של הילד חולה האפילפסיה שכמעט מת ללא הרישיון שלו, ולהפוך אותו לנוהל שגרתי שיישרת את כל החולים במדינה ויאפשר להם לקבל טיפול בקנאביס ללא בירוקרטיה מסורבלת.

שינוי הליכי הטיפול בקנאביס רפואי עליהם המליצה הוועדה יהיו חלק מרפורמה ממשלתית כוללת בתחום הקנאביס, שתכלול גם ביטול של מעמדו הפלילי של הקנאביס בתור סם מסוכן מהקטגוריה הראשונה, והפחתת מעמדו לכדי סם שאינו מסוכן, כדי להקל על מטופלי הקנאביס הרפואי בפרט ועל צרכני הקנאביס בכלל.

בקרוב: קנאביס כתרופה שכל אחד יכול לקבל

“אנו ממליצים שכל מרפאה רשומה בממלכה תוכל לרשום לכל אדם טיפולים מבוססי קנאביס שעומדים בסטנדרט תרופתי”, מסר יו”ר הוועדה הממשלתית ד”ר אוון בוודן-ג’ונס. “כל עוד אותו חולה עומד בקריטריונים הרפואיים שהגדירה הממשלה, אין סיבה שהוא לא יוכל לקבל קנאביס בקלות”.

“בריאות היא זכות בסיסית של כל אדם, ומשהו שתורם לבריאות תקינה של עשרות אלפי בני אדם חייב לקבל הגדרה של תרופה לכל דבר ועניין”, כתבו בכירי הוועדה בדו”ח הסיכום.

אחת ההערכות שנדרשה הוועדה לגבש נוגעת לפרק הזמן שיידרש לממשלה ליישם את ההמלצות, הזהות לאלו שהגיש יועץ הבריאות הממשלתי הראשי לפני חודש, תוך בחינה של אפשרות יישום מהירה תוך 3 שבועות מרגע קבלת ההחלטה.

למרות שהוועדה קבעה כי לא עומדים מכשולים מהותיים בדרך ליישום החוק ושינוי מערכת הקנאביס הרפואי במדינה, הערכתה לגבי פרק הזמן שיידרש עד ליישומו בפועל היא ארוכה הרבה יותר מ-3 שבועות, ומדברת על כמה חודשים במקרה הטוב, עד שמשרד הבריאות ינסח תקן לפי יסווגו מוצרי קנאביס רפואי.

תפרחת טבעית היא עדיין לא תרופה

הדרך לניסוח התקנים עוברת דרך שני גופי הבריאות הבריטיים – DHSC ו-MHRA – ואחרי שיתקבל אישור מהם, יזכה קנאביס רפואי למעמד של תרופה רשמית. לאחר מכן, כל רופא בבריטניה יוכל לרשום לחולים מוצרי קנאביס שקיבלו את התקן החדש, בדומה למתווה שלא ממש עובד כאן בישראל, והבעיות יעברו מהחולים למגרש של חברות הקנאביס.

תחת החוק החדש יוכלו מטופלים לקבל מגוון סוגים של שמן קנאביס מרוכז המכיל THC או CBD, אך לא ידוע כרגע מה יעלה בגורלה של תפרחת הקנאביס הטבעית. בשבועות הקרובים צפוי מזכיר המדינה סאג’יד ג’אויד לקבל את החלטתו הסופית לגבי חוק הקנאביס הרפואי, ואז יישומה יתחיל באופן מיידי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות