ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ארה”ב: גורשה מהמדינה בגלל עבירת קנאביס מלפני 20 שנה

שתפו את החברים

תושבת ותיקה גורשה מארה”ב לניקרגואה עקב הרשעה בת 20 שנה בגין החזקת מריחואנה. האישה נתפסה בשדה התעופה, שם נאמר לה שעליה לשוב לארץ הולדתה בגלל העבירה שביצעה. “אף אחד לא חשב שנהפוך להיות מדינה שמסוגלת לגרש אישה שעשתה הכל כדי…

תושבת ותיקה גורשה מארה”ב לניקרגואה עקב הרשעה בת 20 שנה בגין החזקת מריחואנה. האישה נתפסה בשדה התעופה, שם נאמר לה שעליה לשוב לארץ הולדתה בגלל העבירה שביצעה. “אף אחד לא חשב שנהפוך להיות מדינה שמסוגלת לגרש אישה שעשתה הכל כדי לתקן את הטעות שלה, אבל המציאות הוכיחה אחרת, וההמשלה בחרה לעשות מעשה אכזרי וחסר לב”, אמר הסנגור שייצג אותה.

פאני לורנצו, תושבת חוקית בארה”ב, גורשה השבוע על ידי רשויות ההגירה בשדה התעופה חזרה אל ארץ מולדתה ניקרגואה, ממנה עלתה לבדה בשנות ה-80, והכל בגלל עבירה של החזקת קנאביס לשימוש עצמי אותה ביצעה לפני מעל 20 שנים.

בראיון טלפוני מביתה החדש-ישן, אומרת לורנצו שלא יכלה לחזות את מצבה. “אף פעם לא חשבתי שהם עומדים לגרש אותי, אני לא עבריינית”, היא מספרת בכאב. “חשבתי שלמרות שזה קרה לפני 20 שנה, הם יתחשבו בכך שהתיק הפלילי שלי נקי ולא ביצעתי שום עבירה לאורך השנים”.

5 שנות מאסר על גידול קנאביס

לאחר שברחה מניקרגואה לפני שנים רבות, לורנצו חצתה את הגבול ללא אישור בברונסוויל שבטקסס, חצתה את ארה”ב מדרום למזרח והשתקעה במיאמי. מאוחר יותר היא הפכה לתושבת חוקית בשנת 1995 לאחר שנישאה לבחיר ליבה, אנדי לורנצו, אזרח ארה”ב מפורטו ריקו.

גידול קנאביס – 5 שנות מאסר ו-10 אלף דולר פיצוי

שנתיים לאחר מכן, בני הזוג נעצרו על ידי סוכנים פדרליים לאחר שלקחו חלק בפעולה בלתי חוקית של גידול קנאביס. פאני שיתפה פעולה עם החוקרים ונידונה לחמש שנות מאסר על השתתפותה המצומצמת בעבירה, זאת לאחר ששילמה פיצויים בגובה 10,000 דולר לשירותי התאורה והחשמל של פלורידה אשר באמצעותם הפעילו השניים את חממת הגידול הביתית.

פאני טענה שבעלה, שריצה גם הוא עונש של חמש שנות מאסר, הנהיג את מבצע הגידול. “הייתי צעירה, ולא ידעתי מה נכון”, אמרה. “לא הרגשתי שיש לי אשמה, בעלי היה האשם בסיפור”.

החלום האמריקאי שהתנפץ

לאחר שהודתה באשמה, התגרשה פאני מבעלה, סיימה את תקופת המבחן שלה ללא בעיות, ומעולם לא נעצרה שוב. היא החזיקה בעבודה קבועה במחסן במשך שנים וחסכה מספיק כדי לרכוש בית נייד עבורה ועבור בנה הצעיר, שכיום משרת בצבא ארה”ב.

כמו כן, פאני החליטה ללמוד מקצוע. היא למדה והפכה לטכנאית שיניים מורשית מטעם המדינה. היא שמרה על תעודת התושב החוקי שלה ולא העלתה על דעתה שההרשעה העתיקה עלולה לחזור לרדוף אותה ולסכן את ביתה ומעמדה.

למרות ההיגיון מאחורי הנחותיה, בסתיו שעבר, אחרי ששבה לארה”ב מביקור משפחתי בניקרגואה, היא גילתה בנמל התעופה הבינלאומי שהיא סומנה על ידי קציני המכס ומבוקשת בגין אותה הרשעה ישנה. על אף שפאני הורשתה באותו רגע להיכנס לארה”ב, הגרין קארד שלה בוטל במהרה והיא נלקחה למעצר ביום למחרת.

לאחר שהוחזקה במתקן מעצר במשך ארבעה חודשים, פאני גורשה כעת בחזרה לניקרגואה תחת מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ. רויס ברנשטיין מוריי, מנהל מועצת ההגירה האמריקנית, מתנגד לגישה החדשה שנוקטים כלפי מהגרים, והתבטא באופן ישיר גם לגבי המקרה של פאני.

הגישה של טראמפ: מהגרים הביתה
הגישה של טראמפ: מהגרים הביתה

“זה עוד אחד מאותם הסיפורים הטרגיים, שנגרמים כתוצאה מהאופן בו הממשלה אוכפת את מדיניות הגירה”, אמר מוריי בראיון. “אף אחד לא מרוויח כאשר תושב ותיק שאינו מהווה סיכון לביטחון הציבורי מקבל צו סילוק ומגורש מהמדינה בה הוא חי. לאקט הזה אין שום הצדקה או הגנה על ביטחון הציבור”.

גם הסנגור פיליפ רייזנשטיין שייצג את פאני בתהליכי הגירוש, טוען שהטיפול במקרה אינו הוגן כלפיה ואף אינו עומד בסטנדרט חוקי. “הממשלה עשתה הסכם עם אישה. היא שמרה על חלקה בעסקה, קיבלה עליה את טעותה ומילאה את חובתה לחברה”, אמר רייזשטיין.

“יתרה מזאת, היא שיקמה את עצמה והתחילה מחדש”, הוא מוסיף לסיכום. “לפני 20 שנה אף אחד לא חשב שהמדינה הזאת תגדל להיות חברה המונעת משנאה ופחד מהמהגרים. אף אחד לא חשב שנהפוך להיות מדינה שמסוגלת לגרש אישה שעשתה הכל כדי לתקן את הטעות שלה, אבל המציאות הוכיחה אחרת, וההמשלה בחרה לעשות מעשה אכזרי וחסר לב”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות