ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גידול קנאביס ביתי הידרושופ הידרו

למה רק גידול ביתי יביא לגליזציה אמיתית

שתפו את החברים

גידול קנאביס ביתי, כלומר הפקה של פרחי קנאביס בדרך הטבעית והפשוטה של גידול בעציץ (רק) למען שימוש עצמי מבוקר ובטוח, הוא הבסיס ההתחלתי ללגליזציה אמיתית של קנאביס. זה לא רק מודל “לגדליזציה” של קאנה, אלא המודל הרעיוני שמניע את הלגליזציה…

גידול קנאביס ביתי, כלומר הפקה של פרחי קנאביס בדרך הטבעית והפשוטה של גידול בעציץ (רק) למען שימוש עצמי מבוקר ובטוח, הוא הבסיס ההתחלתי ללגליזציה אמיתית של קנאביס. זה לא רק מודל “לגדליזציה” של קאנה, אלא המודל הרעיוני שמניע את הלגליזציה בקנדה ובמרבית מדינות ארה”ב, והנה הרציונל מאחוריו:

קנאביס הוא צמח. בסך הכל צמח, שמסווג היום בצד הלא נכון של החוק לבקרה על “סמים מסוכנים” בשל מחקרים מיושנים שלכאורה מראים נזקים אפשריים שעשויים להיות מקושרים לשימוש בחומרים הפעילים שקיימים בו – קנאבינואידים, ובעיקרם החומר הפסיכואקטיבי THC.

מלבד ענייני פוליטיקה וקידום אינטרסים אישיים ומערכתיים, בעיקר בארה”ב של שנות ה-30 וה-70 שהתוותה לבסוף את “המלחמה בסמים” שנהוגה גם אצלנו, האיסור החוקי על קנאביס מתמצה לאותה “פקודת הסמים”שאוסרת את השימוש בו, ועקב כך גם את גידול קנאביס ביתי והפצתו.

הצלחה מובטחת - 4 טיפים למגדל המתחיל
גידול קנאביס ביתי – הבסיס ללגליזציה

האיסור על קנאביס, למרות שעדיין תקף וקיים במדינות רבות בעולם וביניהן כמובן גם ישראל, מוכיח לאט לאט את חוסר עמידתו במבחן הזמן. בעידן המודרני, “הסכנות” של השימוש בקנאביס כבר הוכחו בתור רשימה קצרה מאד של תופעות לוואי מינוריות, ולא רק שהשימוש הרפואי בו הפך לנפוץ במיוחד במדינות מודרניות עקב מחקרים מודרניים שמצאו ראיות הפוכות, אפילו המילה “לגליזציה” היא כבר לא מילה גסה.

היום, לגליזציה מלאה של קנאביס, במודל כזה או אחר (שייבחר בהתאם גם כאן בישראל, בבוא העת) שמותאם לחקיקה ולאופי הציבור המקומיים, כבר קיימת ב-10 מדינות בארה”ב ובכל אומת קנדה הפדרלית, וכמעט בכל המודלים האפשריים יש מכנה משותף אחד: גידול ביתי של קנאביס, כמאפיין בסיס של חופש אמיתי.

גידול קנאביס ביתי – כאן זה מתחיל ואולי אפילו נגמר

הרעיון המנחה מאחורי ההגדרה של גידול קנאביס ביתי בתור הבסיס ללגליזציה נכונה, כפי שהוא הוגדר למשל בהצעת החוק המקורית של ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו ולאחר מכן גם יושם הלכה למעשה בשטח, הוא שמדובר באפשרות היחידה ליישם את עיקרון החופש שעומד מאחורי הלגליזציה.

עיקרון זה, שנוגע לזכות לצרוך קנאביס אך היה תקף באותה מידה לגבי הזכות לצרוך אלכוהול בימי “היובש” בארה”ב, קובע כי כל עוד לא מדובר בחומר מסוכן שמהווה סכנה למשתמשים בו או לסביבתם, יש לכל אדם זכות לצרוך בעצמו כל חומר שיבחר בו.

יש לציין כי כל עוד מוצר אינו חוקי, המשטרה ושאר רשויות האכיפה והמשפט יפעלו תמיד כדי לצמצם את הסחר וההפצה של אותו מוצר, אך פעילות זו תתבצע כנגד הסוחרים והמפיצים ולא כנגד הצרכנים שקונים מהם. לאותם צרכנים, ברמת חופש הפרט, יש זכות לצרוך כל דבר.

עכשיו, ליישום החשיבה בשטח. העיקרון של חופש לצרוך קנאביס לא יכול להתקיים בהכרח בלי שלכל אדם תהיה דרך להשיג לעצמו קנאביס, ומאחר וזאת מותנית בגישה חוקית למוצר דרך חנויות חופשיות, או מתבצעת עד אז בלית ברירה דרך השוק השחור, הדרך היחידה להגיע למודל ישים ויציב שישרת את כלל הציבור (גם אלה שגרים רחוק ממוקדי תרבות ומרכזי ערים) היא לאפשר לכל הצרכנים המעוניינים בקנאביס לגדל אותו בעצמם, באותו האופן שמורשים אזרחים לגדל בביתם עגבניות, מלפפונים או כל גידול חקלאי אחר שבדרך כלל קונים בסופר.

שטיפת המצע - איזון חומציות ומניעת בעיות תזונה ודישון
גידול קנאביס ביתי – יותר זול, בטוח ובעיקר שומר על החוק (אחרי הלגליזציה)

למעשה, זו הדרך היחידה לאפשר לצרכן חופש אמיתי גם כאשר מדובר בסחר במוצר חוקי, כמו שקנאביס יהיה ביום שלאחר הלגליזציה. גם אם סוחרים גדולים יכולים למכור מה שבא להם במחירים פחות או יותר עצמאיים, כל צרכן רשאי “להתנתק” מהם ולגדל את אותם המוצרים בעצמו.

הלגליזציה בארה”ב (וקצת בקנדה) מוכיחות עד כה שהמודל עובד. ברגע שגידול ביתי של קנאביס, כלומר הפקתו בדרך בה הטבע התכוון לתת לנו אותו, הופך לחוקי, חלק גדול מאד מהצרכנים שאינם יכולים לקנות אותו מהחנויות עקב מרחק או בעיות כלכליות, או פשוט בוחרים באופן חופשי באג’נדה צרכנית חכמה, מגדלים אותו בעצמם בבית.

אותו חופש הבחירה מסייע לא רק לצרכני הפנאי אלא גם מסייע באופן גורף לכל מי שזקוק לו. הרבה צרכנים שזקוקים לקנאביס מסיבות רפואיות ונתקלים בקשיים או בחוסר התאמה למערכת של משרד הבריאות, יוכלו לגדל בעצמם את התרופה הטבעית שלהם מבלי להעמיס על המערכת ותוך חיסכון עצום של משאבים.

עד כאן נגענו רק ברווח האישי, האזרחי או הרפואי של הצרכן, שלכשעצמו צריך להוות מטרה של גורמי. אבל מדוע גם המערכת, עבור צרכיה “האישיים” מעדיפה לגליזציה שמבוססת על גידול ביתי?

המערכת רק מרוויחה – פחות פשע, אלימות וכספים לפח

היכולת לגדל קנאביס בבית, וכפי שאמרנו להפיק אותו ללא צורך בשום גורם חיצוני, מחליש בראש ובראשונה את אותם גורמים חיצוניים בהם נעזר ציבור צרכני הקנאביס עד היום, ששייכים באופן כללי לשוק השחור.

גורמים אלו הם אחד האויבים הגדולים ביותר של כל ממשל או גוף שלטוני ומהווים בעיה גדולה וחמורה הרבה יותר מזו שעלולה להיווצר עקב “זליגה” מינורית של קנאביס מבתים של אנשים פרטיים שמגדלים. גופים אלו עסוקים מסביב לשעון בגידול קנאביס מסחרי שעונה על הצורך של כל אותם אנשים שאסורים להם כיום לגדל בבית, ומעבר לעובדה שהם מפיצים לאוכלוסיה קנאביס לא מבוקר הם בעיקר גורעים כסף ממערכת המיסים של המדינה.

השקעות קנאביס בשוק ההון
קנאביס זה כסף – חיסכון למערכת ופגיעה בפשע המאורגן

אותם גורמים, מעבר לפשע שהם מבצעים בעצם המכירה הלא רשומה של מוצר לא חוקי שאינה עוברת בקרה ומחויבת במס,לרוב נקשרים גם בעבירות של אלימות או סוגים אחרים של פשע, המאפיינים בדרך כלל גופים העוסקים בפשיעה מאורגנת. ברגע שיש להם פחות מימון, פועלם השלילי בשטח שתלוי כולו במימון, קטן בהתאם.

מעבר לעובדה שאותם ארגונים מוחלשים הם מטרה קלה יותר עבור משטרת ישראל, ששואפת בסופו של דבר לפרק אותם, עצם האישור החוקי שניתן לדרך מסוימת להשיג קנאביס, אפילו אם הדבר נעשה רק בגידול ביתי בלבד כפי שנעשה למשל בחלקים ממדינות אורגון וקליפורניה, גורם למשטרה לחסוך הרבה מאד רדיפה מיותרת ולכוון את מיטב מאמציה אך ורק נגד אותם ארגונים בעייתיים, בדיוק כשהם נמצאים במשבר.

לסיכום, גידול ביתי של קנאביס הוא צעד משמעותי בדרך לביטול השליטה של השוק השחור בעולם הקנאביס, ולשחרור האיסור החוקי המיותר והלא צודק על הצמח בדרך הטבעית ביותר שיכולה להיות. המדינה מרוויחה, האזרחים מרוויחים, ורק הפשיעה המאורגנת מפסידה. נשמע כמו רעיון טוב? נקווה שגם המחוקקים יחשבו ככה בעתיד הקרוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רועי |

    אתם אכן צודקים, לגדל קנאביס זאת בהחלט הדרך הנכונה, הבעיה שזה לא חוקי והמון אנשים מפחדים להסתבך.

  2. עדי |

    לרוב הצרכנים עדיף לגדל מאשר לרכוש.. בקשר למטופלים ברישיון זה כבר סיפור אחר!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות