ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השוואה גידול קנאביס מול קנייה

גידול מול רכישה של קנאביס: מה יותר משתלם?

שתפו את החברים

גידול קנאביס היה במשך עשרות שנים צורך חיוני עבור צרכנים ומטופלים, שבעקבות האיסור החוקי לא יכלו לקבל גישה לתרופה שלהם. הצורך העז דחף לא מעט אנשים אל נבכי הרשת והפורומים, בהם מגדלים אנונימיים זורקים טיפים לכל הכיוונים, אך למרות הכל…

גידול קנאביס היה במשך עשרות שנים צורך חיוני עבור צרכנים ומטופלים, שבעקבות האיסור החוקי לא יכלו לקבל גישה לתרופה שלהם. הצורך העז דחף לא מעט אנשים אל נבכי הרשת והפורומים, בהם מגדלים אנונימיים זורקים טיפים לכל הכיוונים, אך למרות הכל גידול קנאביס בבית הפך לתחביב פופולרי. מה קרה שכולם פתאום מגדלים בבית, וכמה כסף זה חוסך בדיוק? יצאנו לבדוק:

גידול צמחים ופרחים הוא תחביב ידוע ומקובל והוא מסב הנאה רבה למגדלים ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לגדל את צמח הקנאביס שלהם בבית בגלל ההנאה מתהליך הגידול עצמו שמאפשר להם לראות את כל תהליך התפתחות הפרחים, שהיה נסתר מעיני צרכנים רבים עד היום.

אבל זו בטח לא הסיבה היחידה שמביאה אזרחים שומרי חוק לעבור עליו, גם העלויות הגבוהות בשוק השחור, נוכחות של חומרי הדברה, איכות הפרחים ואפשרות בחירת הזן גרמו לרבים לפנות לאלטרנטיבה של גידול הצמח בבית – אך האם גידול קנאביס משתלם יותר מלקנות גרם בשוק השחור במחיר של 80 שקלים?

מה אומר החוק, וכמה תעלה לכם ערכה לגידול קנאביס מול רכישה של פרחים בשוק השחור לאורך זמן? ריכזנו את כל המידע והעלויות השונות לכל דרך שתבחרו, התשובות לפניכם:

מה אומר החוק על גידול קנאביס?

פקודת הסמים בישראל היא העבירה היחידה שהיא לא טריטוריאלית – אפילו אם אזרח עבר על חוק פקודת הסמים במדינה זרה, כאילו ביצע עבירה נגד מדינת ישראל ובפועל ניתן להגיש נגדו כתב אישום, למרות שבפועל זה לא קורה. החוק היחיד שזהה לו מבחינה זו הוא ‘חוק עשיית דין בנאצים’ שאף הוא ייחודי לישראל ולא היו תקדימים נוספים לכך.

למרות הסיכון הפלילי והעונש החמור כביכול שמרחף מעל מגדלי הקנאביס, בפועל מערכת המשפט אינה משתמשת בעונש הקבוע בחוק על גידול קנאביס (עבירת ייצור) שעומד כיום על 3 עד 25 שנות מאסר (!) כן כן יותר מרצח, אונס, ופעולות טרור.

רכישת קנאביס או גידול
קנאביס – אפילו החזקה היא עבירה

למרות זאת, בהנחיה חדשה שהעביר ראש חטיבת התביעות של המשטרה, “גידול ביתי של מספר שתילי קנאביס ייחשב מעתה כעבירה של ‘החזקה לשימוש עצמי’ – עבירה שדינה עד 3 שנות אך בפועל נגמרת כיום בסגירת תיק מחוסר עניין לציבור, בקנס כספי בלבד, על פי מודל אי ההפללה שהעביר לאחרונה השר לביטחון פנים גלעד ארדן בחוק.”

הנחיה זו ופסקי דין מקלים נוספים שניתנו לאחרונה יצרו מצב בו לצרכנים ומטופלים משתלם לקחת את הסיכון של גידול ביתי מכיוון שהוא שווה בחומרתו לשימוש עצמי, סיכון שהצרכנים כבר לוקחים על עצמם בין כה וכה.

מחיר גרם של קנאביס בשוק השחור – 80 ש”ח

המחיר הממוצע של גרם קנאביס בשוק השחור עומד כיום על כ-80 שקלים בהתאם לכמות, לאיכות, למיקום שלכם בארץ או לסוחר שאתם מכירים. כמובן שרכישה בכמויות גדולות מוזילה את המחיר לעיתים קרובות אך מסכנת את הרוכש בתיק פלילי חמור יותר על ‘סחר בסמים’ בהתחשב בכך שהכמות הנחשבת לשימוש עצמי כיום הינה 15 גרם.  

למרות שעלויות הגידול אינן גבוהות יחסית, הגידולים הפיראטיים אינם ממצים את פוטנציאל הרווח וסיבות כמו חוסר מקצועיות או מרדף המשטרה אחר המגדלים המסחריים גוררים איתם עלויות נוספות ומביאים לכך שהמחיר הגבוה של יבול קנאביס מורכב בעיקר מהסיכון הפלילי שלוקחים על עצמם המגדלים הקרוי “מס פחד” והוא זה שמהווה את הנתח העיקרי בתמחור של גרם קנאביס.

מחיר גבוה, תוצרת ירודה

כשנה לאחר תחילת הפעילות ב-“טלגראס”, מחירי הקנאביס בשוק השחור נמצאים אמנם במגמת ירידה אך עדיין שומרים על פער מחירים גבוה של 50 עד 100 שקלים בהתאם לכמות, לאיכות ולמיקום הגיאוגרפי שלכם במדינה.

אז אומנם נהיה יותר קל להשיג את הפרחים ואפילו המחיר ירד מעט, אבל הנגישות הזו גם גרמה למגדלים לא מקצועיים במקרה הטוב או רמאים במקרה הפחות טוב למכור את היבול שלהם באמצעות הטלגראס ודומיו.

טלגראס – המחיר ירד, אבל גם האיכות

גם התוצרת של השוק השחור לרוב אינה מספקת ולא נותנת תמורה הולמת לסכום הגבוה שמשולם עבורה. מקרים כמו עקיצות, הטרדות מיניות, פרחים מרוססים בחומרי הדברה, ואפילו “נייס גיא” הינם תוצאה של שוק שחור לא מפוקח שמהווה ברירת מחדל עבור צרכנים ומטופלים רפואיים כאחד.

מחיר גרם קנאביס בגידול ביתי

העלויות הגבוהות של גרם קנאביס בשוק השחור מביאים צרכנים רבים או מטופלים שהמינון אינו מספק עבורם להתחיל לגדל קנאביס בבית ולדאוג לאספקה ביתית יציבה יותר מהדילר של הטלגראס.

גידול ביתי של קנאביס מביא איתו יתרונות רבים עבור רבים שלראשונה יכולים לדאוג לעצמם מבלי לשלם סכומים אדירים בכל חודש, ויותר מכך הם גם יכולים לעקוב ולפקח אחר תהליך הגידול לקבוע איזה זן או באיזה חומרים הצמח ידושן – ולבסוף גם להיות ממעורב וליהנות מהתהליך הגידול שמרתק ומרגש בפני עצמו.

העלויות של גרם אחד מגידול ביתי מורכבות מארבעה גורמים עיקריים שהם ציוד הגידול, חשמל, מים וגנטיקה:

  • עלות ציוד ל-3 מחזורים = 3 גרם (בשוק השחור)
  • חשמל = 1.5 גרם
  • דישון – 2 גרם
  • גנטיקה = 0.5 גרם

ציוד הגידול הינו ההוצאה העיקרית של המגדל אך זו גם הוצאה חד פעמית שמורידה את העלות לגרם בכל מחזור שתסיימו. הטווח והמבחר הרחב של ציוד הגידול מאפשר להקים חלל קטן יחסית ובעלות נמוכה שיכול להניב פרחים עסיסיים גם מבלי להוציא סכום גדול במיוחד.

מעבר לציוד הגידול יש את הגנטיקה שעשויה לעלות כמה עשרות שקלים לחמישה זרעים, או במידה ותבחרו להנביט זרעי קססה גם העלות הזו תרד מכם (במידה והצמח יצא נקבי כמובן).

מהן עלויות החשמל בעת גידול ביתי?

גידול קנאביס - עלויות חשמל
חשמל. על קנאביס משלמים יותר.

עלות החשמל זה נושא שמעניין לא מעט מגדלים, הדעה הרווחת היא שעלויות החשמל לגידול קנאביס הינן גבוהות ומהוות גורם משמעותי בעלויות הגידול, אך לא כך הדבר.

עלויות חשמל לחודש עבור חלל גידול סטנדרטי של מטר על מטר:

  • נורת 600 ואט בהפעלה של 12 שעות ביום (ההפעלה הנדרשת לגידול) סה”כ 108 ש”ח
  • שאר מערכות החשמל – פחות מ 10 שח למחזור

גידול בנורה של 600 שהיא המערכת הסטנדרטית והמקובלת לחלל של מטר על מטר כולל ציוד פעיל נוסף כמו אוורור וקירור מחירו של קילו ואט שעה הוא כחצי שקל, והוא מה שנצרך על ידי נורת 600 (0.6 קילו ואט שעה ליתר דיוק) ואז 0.6X30X12=108 (צריכת החשמל של נורת 600 לשעה כפול מספר שעות ההפעלה כפול מספר הימים בחודש)

קראו גם: איך מחשבים את צריכת החשמל של חלל הגידול?

כמה יעלה פרח בגידול עצמי?

אם נחשב את עלות הציוד (החד פעמית) ואת עלויות החשמל והדישון לפי 3 מחזורים – מחירו של גרם קנאביס שמקורו בגידול ביתי עומד על 3.5 עד 4.5 שקלים בלבד, מחיר מפתיע בהתחשב בכך שחלק גדול מציבור הצרכנים משלם סכומים גבוהים של 80 עד 100 שקלים לגרם.

גידול קנאביס זה לא משימה מורכבת וניתן כיום למצוא בחנויות צומת ספרים את “המדריך הישראלי לגידול קנאביס” או לחפש ברשת מדריכים בעברית לכל שאלה ובעיה שנתקלים בה במהלך הגידול.

לסיכום, מחירו של גרם קנאביס מגידול עצמי יעלה לכם חמישית מהמחיר שתשלמו עליו בשוק השחור ואפילו בחנויות הקנאביס הרפואי, והינה האופציה הבריאה, הזולה, והאיכותית ביותר שניתן לבחור.

גידול עצמי כבר אמרנו? בואו ללמוד.

כתבה ממומנת שנכתבה עבור רשת ‘הידרושופ’ – ציוד גידול ואביזרי עישון.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דאגן |

    אם אני לא טועה, הוזכר איפשהו שמעתה יתייחסו לגידול של כמה שתילים, כשימוש עצמי רק אם לא נלווה לגידול ציוד מקצועי. בעיה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות