ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קילו של קנאביס - 1 ק"ג של תפרחת קנאביס

נתפס עם קילו של קנאביס והודה בהחזקה – אך ההרשעה בוטלה

שתפו את החברים

צעיר תושב הצפון שנתפס מגדל בביתו 9 צמחי קנאביס במשקל כולל של למעלה מק”ג, והודה בהחזקתם וגידולם לשימוש עצמי, השתחרר ללא הרשעה וקיבל עונש מינימלי של עבודות שירות למען הציבור. השופטת שפסקה בתיק קבעה כי למרות שהודה בביצוע עבירות לא…

צעיר תושב הצפון שנתפס מגדל בביתו 9 צמחי קנאביס במשקל כולל של למעלה מק”ג, והודה בהחזקתם וגידולם לשימוש עצמי, השתחרר ללא הרשעה וקיבל עונש מינימלי של עבודות שירות למען הציבור. השופטת שפסקה בתיק קבעה כי למרות שהודה בביצוע עבירות לא חוקיות, יש להתחשב בתסקיר שירותי המבחן שקבע כי הוא אדם נורמטיבי ולא פועל על פי דפוסים עברייניים, ולשחרר אותו “מטעמי שיקום וצדק”.

מדיניות הענישה המקלה כלפי צרכני ומגדלי הקנאביס הביתיים ממשיכה: צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב אחד הקיבוצים בצפון הארץ, שנתפס בביתו על ידי המשטרה וברשותו למעלה מק”ג של קנאביס, שוחרר השבוע ללא הרשעה.

במהלך פשיטה משטרתית על ביתו של הצעיר, נתפסו 9 צמחי קנאביס בוגרים במשקל כולל של 1.2 ק”ג, ומלבדם עוד 30.45 גרם של פרחי קנאביס יבשים ומוכנים לעישון. בגין הממצאים החליטו השוטרים לעצור אותו באופן מיידי לחקירה, שבסיומה הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות של ‘גידול, ייצור והכנת סמים מסוכנים’, ו-‘החזקה ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית’.

פרקליטו של הצעיר, עו”ד ראובן מלאך, פנה בשמו לבית המשפט והצהיר כי הוא מוכן להודות בעבירות המיוחסות לו ולקחת עליהן אחריות מלאה. הצעיר הודה בגידול הצמחים והחזקת הקנאביס, וסיפר כי הדבר נעשה למטרת טיפול רפואי במחלת הקרוהן בה הוא לוקה.

צמחי קנאביס - גידול ביתי
גידול קנאביס ביתי – עבירה פלילית, אבל כבר לא מסוכנת

עוד טען עו”ד מלאך כי עצם המעצר וההליך המשפטי שהחל כנגד הצעיר הוא גורם מרתיע לכשעצמו, ואין צורך בענישה המחמירה שדרשה התביעה (מאסר בפועל לתקופה שלא נדונה) בכדי לגרום לצעיר שלא לחזור על מעשיו שנית. השימוש הרפואי של הצעיר בצמח, כך סיכם עו”ד מלאך, ייעשה מעתה באישור משרד הבריאות בלבד.

שירות המבחן שסקר את מקרהו של הצעיר, פסק כי הוא אדם נורמטיבי המתמודד עם חולי פיזי ונפשי, וקבע כי למרות שעסק בתחום שאינו חוקי, הוא עצמו אינו אדם הפועל על פי דפוסים עברייניים.

בית המשפט התחשב בעובדה כי השימוש בקנאביס נעשה למטרות רפואיות, וכן בכך שהצעיר קיבל ממשרד הבריאות רישיון לקנאביס רפואי כחודשיים לאחר מעצרו, והחליט שעקב כך ועקב גילו הצעיר, הוא ישוחרר ללא הרשעה בעבירות הגידול וההחזקה “מטעמים של שיקום וצדק”.

השופטת שהורתה על שחרורו של הצעיר החליטה בכל זאת לגזור עליו גם עונש של 200 שעות עבודות שירות למען הציבור, זאת בשל העובדה שביצע עבירה על החוק שעודנה נחשבת פלילית. עוד הוסיפה השופטת שפסיקה מסוג זה היא חריגה ויוצאת דופן, ואינה תואמת את אופי מדיניות בית המשפט הכללית כלפי עבירות סמים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות