ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שתיל קנאביס אחד בודד (גידל שתיל קנאביס בבית ושוחרר ללא הרשעה)

גידל שתיל קנאביס בבית ושוחרר ללא הרשעה

שתפו את החברים

צעיר תושב ירושלים נתפס על ידי המשטרה בזמן שגידל בדירתו שתיל בודד של קנאביס במשקל 312 גרם, והואשם בהחזקה שלא לשימוש עצמי. למרות המלצת המדינה לגזור עליו עונש חמור, פרקליטו של הצעיר הסתמך על ההנחיות החדשות של המשטרה והביא לכך…

צעיר תושב ירושלים נתפס על ידי המשטרה בזמן שגידל בדירתו שתיל בודד של קנאביס במשקל 312 גרם, והואשם בהחזקה שלא לשימוש עצמי. למרות המלצת המדינה לגזור עליו עונש חמור, פרקליטו של הצעיר הסתמך על ההנחיות החדשות של המשטרה והביא לכך שכתב אישום יהיה על שימוש עצמי בלבד, ובסופו של דבר הוא שוחרר ללא הרשעה כלל.

צעיר תושב ירושלים נעצר על ידי המשטרה לאחר שגידל בדירתו שתיל קנאביס אחד במשקל 312 גרם בתוך מערכת גידול בסיסית, ונחקר בחשד לביצוע עבירת ‘ייצור סמים קלים והחזקתם שלא לשימוש עצמי’.

במהלך חקירתו של הצעיר הוא הודה בעבירות המיוחסות לו, ומנגד טענה המדינה כי מדובר בכמות גדולה של קנאביס (לפי משקל), ולכן ביקשה לשלוח את הנאשם לתסקיר מבחן שיסייע לקבוע עד כמה יהיה חמור עונשו.

למרות שבתחילה היה מדובר בעונש מאסר בפועל, נסיבות המקרה ביחד עם תוצאות תסקיר המבחן והנחיות המשטרה לגבי גידול ביתי, הביאו לסגירתו של התיק ללא הרשעה כלל.

“אסור לפגוע בעתידו המקצועי”

תוצאות תסקיר שרותי המבחן שנערך לצעיר, העלה כי מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי אשר הסתבך עם החוק בפעם הראשונה בחייו. בנוסף, צוין כי הנאשם עבר חיים לא קלים, ועל אף כל הקשיים סיים בהצלחה לימודי תואר ראשון ביחסים בין לאומיים ואף החל לימודי תואר שני בצרפת, ועל כן, הרשעתו לא תשיג דבר מלבד פגיעה בעתיד המקצועי המונח לפניו.

שתיל קנאביס
שתיל אחד? לא מספיק להרשעה

לאחר קבלת תוצאות תסקיר המבחן, ביקש סנגורו של הנאשם עו”ד נדב גרינולד מבית המשפט לקבל את ההמלצות הכלולות בו, ולהתחשב בכך “שבכוונתו להשתלב בעתיד במשרדי הממשלה השונים או בשגרירויות זרות”, ולכן יש לשחררו ללא הרשעה ובליווי עונש מינימלי.

במסגרת הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הצעיר, הוסכם כי הוא גידל את הקנאביס לצריכתו העצמית בלבד, ללא שום כוונה לעשות רווח כספי, ובצורה כה דיסקרטית שחמקה אפילו מידיעתם של שותפיו לדירה. כתב האישום נגד הצעיר תוקן והוגש מחדש, וכעת כלל עבירה של שימוש עצמי בכמות קטנה הרבה יותר.

בסיכומו של דבר, פרקליטות המדינה הסכימה לקבל את המלצת שרותי המבחן, לפיה יש לשחרר את הצעיר ללא הרשעה ולגזור עליו עונש קל בלבד של עבודות שירות לציבור (של”צ) שלא יהיה מלווה בהרשעה.

השופטת שרון לארי – בבלי מבית משפט השלום בירושלים, שפסקה בתיק, קבעה כי כל הראיות, ובעיקרן העובדה שמדובר בצמח קנאביס בודד (למרות שהיה בתוך אוהל גידול), מצביעות על כך שיש לפסוק לטובתו של הנאשם ולא לפגוע בו יתר על המידה.

“מצאתי לכבד את ההסדר העומד במתחם הענישה ההולם. אני קובעת את אשמתו של הנאשם ללא הרשעתו, ודנה אותו לעונש 140 שעות עבודה לציבור ללא עונש כספי”, אמרה השופטת לסיכום, וקבעה כי הצעיר אכן ישוחרר ללא הרשעה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות