ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

גם בניו מקסיקו רוצים לגליזציה

שתפו את החברים

“אנחנו מייצרים מקומות עבודה, אנחנו מייצרים פעילות כלכלית, ואנחנו מייצרים גם תזרים הכנסות למדינה”: מחוקקי ניו מקסיקו מקווים כי לגליציית קנאביס תעניק למדינה את הדחיפה הכלכלית שהיא זקוקה לו כדי לחזור למסלול, ועם הזדמנות פז שכזו, לא פלא שאנשים רבים…

“אנחנו מייצרים מקומות עבודה, אנחנו מייצרים פעילות כלכלית, ואנחנו מייצרים גם תזרים הכנסות למדינה”: מחוקקי ניו מקסיקו מקווים כי לגליציית קנאביס תעניק למדינה את הדחיפה הכלכלית שהיא זקוקה לו כדי לחזור למסלול, ועם הזדמנות פז שכזו, לא פלא שאנשים רבים משנסים מותניים ומקדמים את הנושא במרץ.

עם תמיכתו של הממשל, והמעורבות הציבורית ההולכת וגדלה, המציאות בניו מקסיקו עתידה להשתנות כבר בשנה הקרובה. מחוקקי המדינה הדמוקרטית ניו-מקסיקו מכפילים את מאמציהם ללגליזצית קנאביס והסדרת המיסוי מהצריכה הפרטית כדי להגדיל את תזרימי ההכנסות של המדינה ולתת דחיפה לכלכלה המקומית. מקדמי חוקים מקבילים להם בסנט הכריזו על הצעתם לרגולציית מכירות קנאביס ומיסוי בגובה 15% על מכירות.

ניו מקסיקו

הממשל המקומי יחליט אם להתיר את מכירות הקנאביס בתוך תחום השיפוט שלו – ויוסיף לקופת המדינה עוד 5% מס, בעוד שגידול יותר על פני המדינה כולה, תחת הצעת מודל שמבוסס על חוקי הקנאביס בקולורדו.

“אנחנו מייצרים מקומות עבודה, אנחנו מייצרים פעילות כלכלית ואנחנו מציירים תזרים הכנסות למדינה” אמר הסנטור ג’רלד אוריטז, שמתכנן להציג לסנט את גרסתו לחוק מאוחר יותר השבוע. “זאת דרך אחת שיש למדינה, ואני חושב שהיא אחת הדרכים הטובות ביותר לעלות את הכלכלה שלנו בחזרה למסלול.”

הרשות המחוקקת פועלת כעת גם לסגור את הגרעון ותומכת גם בהורדה של צריכת הנפט ומעבר לצריכת הגז הטבעי, בין היתר בגלל הכלכלה העצלה. פרקליטת המדינה לשעבר והמושלת רפובליקנית סוזנה מרטינז, שהתנגדה באופן עקבי לליגליזציית קנאביס, ותוצרי המפ תעשייתיים ואפילו קידמה מיסוי נוסף. הייתה גם אחת מהרפובליקנים הראשונים לחתום על הרחבת הטיפול הרפואי תחת תכנית הבריאות של ברק אובמה הדמוקרטי. אז הסנטור ג’רלד אוריטז הביע תקווה שהממשל יכול להשתכנע בליגליזציית קנאביס – עם מעט לחץ מהציבור, כמו במקרה של תוכנית הבריאות.

באותו הזמן הסנטור ג’רלד אוריטז מציג הצעה לשינוי חוקתי לליגליזציית קנאביס והמפ תעשייתי להצבעה מדינית ב-2018. עם או בלי אישור הממשל – זה אמור לעכב את ההוצאה לפועל לפחות עד לאמצע 2019. “אם זה יעבור על ידי הרשות המחוקקת וייחתם על ידי הממשל זה יוכל להיות מיושם בניו מקסיקו עד יולי” אמר. עוד בעלי עניין בהגשת הצעת החוק מוסרים כי ההצעה תשמר את תכנית הקנאביס הרפואי הממשלתי במטרה לאפשר אספקה נגישה למטופלים.
יוזמות לליגליזציית קנאביס בניו מקסיקו נכשלו שוב ושוב בעבר. והפעם התומכים חוזים שהשנה הסבירות לרוב דמוקרטי ברשות המחוקקת והמעורבות הציבורית יגדילו באופן מהותי את הסבירות לכך שהלגליזציה תאושר השנה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות