ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ישראלים בקולומביה: סיור חוקי במטעי הקנאביס של עמק קאלי

שתפו את החברים

בעקבות השינוי בחוק ופתיחת שוק הקנאביס הרפואי בקולומביה, נערכים כעת סיורים מודרכים למטעי קנאביס חוקיים, בהם תוכלו לקבל מידע רב אודות הצמח ושימושיו השונים ברפואה ובתעשייה וכן לקחת איתכם במתנה 20 גרם של תפרחת איכותית הביתה. “סיורים אלו היו מיועדים…

בעקבות השינוי בחוק ופתיחת שוק הקנאביס הרפואי בקולומביה, נערכים כעת סיורים מודרכים למטעי קנאביס חוקיים, בהם תוכלו לקבל מידע רב אודות הצמח ושימושיו השונים ברפואה ובתעשייה וכן לקחת איתכם במתנה 20 גרם של תפרחת איכותית הביתה. “סיורים אלו היו מיועדים בתחילה ליזמים, רופאים וחוקרים שהגיעו כדי לראות את האזור לצרכים עסקיים, וכעת התאמנו אותם לתיירים וחובבי הצמח,” מספר לנו אחד ממדריכי הסיור.

השינוי בחוקי הקנאביס של מדינת קולומביה שבמרכז אמריקה, בה אושר בסוף שנת 2015 שימוש בקנאביס לצורכי רפואה ומחקר, מביא איתו ענף חדש של תיירות קנאביס לחובבי הצמח – סיור במטעי קנאביס חוקיים.

חקיקת הקנאביס החדשה, שהתבססה על מדיניות אי ההפללה שקיימת בקולומביה מאז 2012, נכנסה לתוקפה בשנה שעברה ופתחה את הדלת לחברות זרות שהיו מעוניינות להקים חממות ומפעלי קנאביס במדינה – הזדמנות עסקית שכבר נוצלה עד כה על ידי עשרות גופים אגרונומיים שונים שהחלו לזרוע את השדות והחממות החדשות כבר בחודשים יוני עד ספטמבר של השנה שעברה.

עמק קאלי – “ארץ המריחואנה” החדשה

אחד האזורים העיקריים שקיבלו תנופה מהחקיקה החדשה הוא עמק קאוקה (Cauca Valley), בו גם שוכנת העיר קאלי (בשמה המלא סנטיאגו דה קאלי). האקלים הייחודי ופוריות האדמה הגבוהה שקיימי באזור משכו אליו חברות קנאביס מקומיות ובינלאומיות שהקימו בו לאחרונה עשרות חממות ענק.

שדות של צמחים: עמק קאלי בקולומביה

במקביל לפיתוח התחום למען התקדמות התעשייה הרפואית במדינה, אפשרות תיירות חדשה ומעניינת שכאמור נפתחה בעקבות הקממת החממות היא ‘סיור במטעי קנאביס חוקיים’, המודרך על ידי מומחים מקומיים מטעם חברות הגידול, בשיתוף עם מדריכי טיולים וחברות תיירות מקומיות, וכמובן כולל גם הדרכה בעברית עבור הקהל הישראלי הצעיר המרבה לטייל במרכז אמריקה.

מטעי הקנאביס המרהיבים בעמק קאלי דומים מעט לשדות הפתוחים של מחוז הומבלודט בקליפורניה, המוכר גם בשם “ארץ המריחואנה” ומהווה יעד נופש ועבודה עבור צעירים ישראלים שבאים לעבוד בעונת הקטיף, אך בשונה מהמתרחש בקליפורניה כאן מדובר בשדות חוקיים ומפוקחים. למרות שהסחר והגידול בקנאביס היה במשך עשרות שנים בשליטת הקרטלים, ענף הקנאביס החוקי מפנה כעת את הזרקורים לתעשייה רפואית, מוסדרת ומשגשגת.

המטרה מאחורי הסיורים המוסדרים, כך לפי הדברים שמסרנו לנו הישראלים המנהלים אותם, היא להעלות את המודעות לשימוש בקנאביס כתרופה ולא כסם, מתוך כוונה לשנות את האופן בו נתפסת קולומביה בעולם. מטרה נוספת, שעלתה גם בעת הדיון על הצעת החוק המקורית, היא תמיכה כלכלית באזור, שנפגע בעבר ממלחמת האזרחים בקולומביה וכעת הופך אט אט למרכז חיוני בפיתוח הכלכלי של האומה כולה.

סיור במטעי קנאביס – ישראלים בקולומביה

מאחר והישראלים לא מהווים את הרוב המוחלט של התיירות בקולומביה כמובן שקיימים סיורים כאלה במספר שפות ובעיקר בספרדית, אך אם אתם לא דוברים את השפה אז ייתכן שתחליטו בכל זאת ללכת על הגרסה העברית. ישנם מספר סיורים המתחילים ממלון בשם ‘מי-קאסה’ הנמצא בבעלות ישראלית בעיר קאלי, ומוכר היטב על ידי קהל המטיילים הצעיר. ניתן גם להגיע לסוכנות Promoviajes בעיר קאלי ולהירשם ישירות לסיור המיוחד המותאם לישראלים.

אחד המדריכים שמובילים סיורים אלו הוא וולטר גונזלס בעל הסוכנות ואיש חביב שיודע לא מעט על מריחואנה ועל ההיסטוריה של קולומביה. בתחילת הסיור הוא יקח אתכם לנסיעה שח כשעה וחצי עד לחוות הממוקמות באזור שבתוכן נפרשים שדות עצומים של צמחים בריאים המסודרים כמו חיילים.

במהלך הסיור ניתן לראות את תהליכי הגידול השונים, משלבי הנבטת הזרעים והייחורים, ולקבל הסברים מפורטים אודות שיטות הגידול והטיפוח השונות בהן נעשה שימוש בחווה. כמו כן כמובן שישנה אפשרות להצטלם עם הצמחים, ללכת ללטף כמה עלים באופן ולנשום עמוק את הריח של הטבע, לקבל מידע על הבניה הירוקה שנעשית במקום בעזרת המפ, ומי שיגיע בתקופה הנכונה יוכל גם להשתתף בקציר של הצמחים הבוגרים.

טיולי קנאביס בקולומביה
מצטלמים עם כמויות: סיור הקנאביס בקולומביה

החוק בקולומביה אינו מתיר שימוש בקנאביס לצורכי פנאי, אבל לאחר השינוי במדיניות כלפי קנאביס רפואי, עודכן החוק כך שניתן להחזיק עד 20 גרם או לגדל 8 עציצים בבית מבלי להיות צפוי לאישום או לעבירה פלילית. בהתאם לחוק זה, כחלק מהסיור מקבל כל משתתף 20 גרם של פרחי קנאביס כמזכרת טעימה הביתה.

המשך הסיור נערך ליד נהר קאוקה היפה שחוצה את העמק, ולאחר ארוחת צהריים טעימה וקצת מנוחה, מתארגנים לשוב לעיר ומגיעים בחזרה למלון לקראת הערב. חשוב לציין שזהו סיור בתשלום שעולה כ-200 שקל לאדם, אך העדויות המצולמות שתוכלו לראות בדף הפייסבוק של הסיור, ביניהן גם עדויות של ישראלים שהשתתפו בו, יראו לכם שמדובר בחוויה ייחודית שאולי שווה לכם לקחת בחשבון ההוצאות של הטיול.

“אחרי שבע בערב הכי יפה פה. מרחוק זה נראה כמו מנזרים בגלל האורות בחממות המריחואנה, תטוס מלמעלה וזה ייראה כמו ערים קטנות”, מספר גונזלס בראיון לעיתון המקומי ‘אל קולומביאנו’. “בתחילה השתתפו בסיורים האלו יזמים רופאים וחוקרים שהגיעו כדי לראות את האזור בעיקר לצרכים עסקיים ואז עלה לי רעיון, להתאמת החוויה לתיירים ומטיילים חובבי הצמח.”

לדבריו של גונזלס, רבים מהלקוחות המגיעים לסיורים אלו הם ישראלים, המגלים עניין רב במטעים מסביב, ובעיקר במפעל הקנאביס החדש שבנייתו הסתיימה באזור לאחרונה וצפוי להיכנס גם הוא לתוכית הסיור החדשה.

מטעי קנאביס בעמק קאלי – קולומביה הירוקה

טיולי קנאביס בקולומביה
גם בארוחת צהריים: פרחים בכל מקום
טיולי קנאביס בקולומביה
מעמיסים את היבול
טיולי קנאביס בקולומביה
אפשר לקבל 20 גרם פרחים
עיקר המבקרים הם ישראלים: קנאביס רפואי בקולומביה

אם אתם נמצאים כבר עכשיו בקולומביה ושוקלים לקפוץ לבקר בשדות הקנאביס, בימים אלו (26.11) מתקיימת בעיר מדיין (Medellin) תערוכת קנאביס גדולה בשם ‘expomedeweed‘, בה משתתפות כ-150 חברות בינלאומיות גדולות מהתחום. קיום התערוכה מראה לנו שהממשלה הקולומביאנית מתמקדת בגידול ובייצוא למטרות רפואיות, ובקרוב ייפתח השוק המקומי את שעריו לחו”ל.

מצאתם טעות בכתבה? יש לכם מידע עדכני אחר? עדכנו אותנו

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות