ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ג'מייקה החלה לייצא שמן קנאביס לקנדה

בזמן שישראל עומדת – ג’מייקה החלה לייצא שמן קנאביס לקנדה

שתפו את החברים

מדינת ג’מייקה שהחלה לגדל לאחרונה יבולים ראשונים של קנאביס רפואי, חתמה עם הסכם ייצוא עם קנדה ושלחה השבוע משלוח ראשון של שמן קנאביס, שיגיע לאוניברסיטאות ומטופלים באומה הצפונית. בינתיים בישראל, כל השוק קפוא בגלל החסמים של ארדן, והרווחיות שכלולה בפוטנציאל…

מדינת ג’מייקה שהחלה לגדל לאחרונה יבולים ראשונים של קנאביס רפואי, חתמה עם הסכם ייצוא עם קנדה ושלחה השבוע משלוח ראשון של שמן קנאביס, שיגיע לאוניברסיטאות ומטופלים באומה הצפונית. בינתיים בישראל, כל השוק קפוא בגלל החסמים של ארדן, והרווחיות שכלולה בפוטנציאל הייצוא הולכת ופוחתת.

ייצוא קנאביס מישראל לחו”ל למטרת מחקר ורפואה הוא נושא שכבר שנתיים נמצא בדיון קפוא ועמוס חסמים מצד המשרד לביטחון פנים, מאז עלה לשיח הציבורי כחלק מרפורמת הקנאביס של ליצמן, שנועדה לכאורה להזניק את ישראל למעמד של מעצמת-על בעולם הקנאביס.

בזמן ששום דבר כולל החום הישראלי לא שובר את הקרח בנושא הייצוא, והרבה מדינות כבר מתכוננות לעקוף אותנו בסיבוב, יש מי שכבר עכשיו נהנה מההקפאה שלנו ומנצל אותה כדי להשיג לעצמו דריסת רגל מוקדמת בתעשייה הירוקה והמתפתחת.

ג’מייקה מתחילה לייצא – משלוח שמן ראשון יצא לקנדה

בשבוע שעבר הכריזה ממשלת ג’מייקה על יציאתו של משלוח רחב היקף של שמן קנאביס, הראשון מסוגו שעוזב את פעם את נמלי המדינה, שנשלח לרשויות הבריאות הקנדיות וארגון ‘Health Canada’, לאחר שאלו חתמו עם הממשלה המקומית על הסכם סחר.

החדשות לגבי המשלוח גדולות עוד יותר מכיוון שמדובר במשלוח השמן הראשון שיוצא אי פעם או נכנס אי פעם לאחת משתי המדינות, ובאופן כללי למשלוח הראשון בעולם של שמן קנאביס בכמות גדולה למטרת טיפולים רפואיים ולא רק מחקר.

החברה הג’מייקנית שתספק לקנדה את משלוח השמן היא חברת ‘Timeless Herbal Care’, שקיבלה אישור מרשויות המדינה לפעול בתחום של ייבוא וייצוא מוצרי קנאביס לשימוש רפואי, וכעת נמצאת לקראת צמיחה משמעותית שצפויה להתרחש בחודשים הקרובים.

“אנו ממשיכים להיות חברה פורצת דרך ולחגוג הישג חדש מסוגו, לאחר שמשלוח שמן הקנאביס הראשון שלנו עבר בהצלחה את ההליך הבירוקרטי, במה שמשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו לפני 5 שנים”, מסר קורטני בטי, מנכ”ל חברת Timeless, שהתראיין גם הוא במסגרת ההצהרה הממשלתית לתקשורת. “דבר זה התאפשר רק בזכות המסירות שלנו לפיתוח הכפר ותחום החקלאות הטכנולוגית, ואנו נמשיך בה בדרך להישגים נוספים”.

קנאביס רפואי בניו המפשיר
קנאביס רפואי – הלחם והחמאה של ג’מייקה

שר החקלאות, התעשייה, המסחר והדיג של ג’מייקה, אודלי שו (Audley Shaw), שחתום באופן אישי על הסכם הייצוא, מסר כי מדובר במשלוח ראשון מני רבים, שיעזרו להציג את ג’מייקה במעמד גבוה בתעשיית הקנאביס הרפואי שמתפתחת כעת בעולם כולו.

“ג’מייקה נהנית ממיקום ותנאים ייחודיים שעוזרים לה להשיג מקום של שחקנית בינלאומית משמעותית בתחום”, מסר שו בראיון שהעניק לתקשורת לאחר ההצהרה על חתימת ההסכם מול קנדה. “אנו מתחייבים לפעול ככל יכולתנו כדי לספק את כוח האדם והמשאבים הדרושים כדי לפתוח את כל השווקים הבין-לאומיים לחברות ג’מייקניות צעירות וותיקות”.

בהמשך להכרזה על חתימת הסכם הסחר מול קנדה, הודיעו בכירים בממשלת ג’מייקה כי מספר תוכנית נוספות בענף הקנאביס הרפואי ייחשפו בקרוב, חלק מתוכנית ארוכת טווח להפוך את ג’מייקה לאחת המדינות המובילות בעולם הרפואה החדש.

כמו כן, מקורות בארגון הממשלתי הג’מייקני שאחראי על רגולציית ענף הקנאביס (CLA) מסרו כי מלבד החברה שכבר החלה במגעים עסקיים, ישנן כ-5 חברות נוספות שקיבלו עד עתה היתר לגידול מסחרי למטרות ייצוא, וכבר החלו בפעילות הגידול שלהן.

קנאביס - פוסט טראומה - ישראל
קנאביס רפואי ישראלי – מוצר שבסוף לא יהיה לו שוק

עם התרחבות הפעילות של ג’מייקה כיצואנית עולמית של קנאביס רפואי באיכות גבוהה, בה מועסק גם כוח אדם זול יחסית, הפוטנציאל של ישראל בתור יצואנית מתחרה הולך ופוחת מדי יום, ובעיקר כאשר הצפי הקרוב מדבר על איבוד השוק הקנדי תוך זמן קצר.

עד שארדן (כרגיל, המתנגד היחיד) יתעורר, ויאפשר לחקלאים הישראלים להתחיל לגדל בשאיפה לחגוג את המשלוח הראשון שהם מוכרים לחו”ל, נקווה שיישאר איזה חו”ל שעוד לא התארגן בג’מייקה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות