ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
תעשיית הקנאביס

דיווח בארצות הברית: תעשיית הקנאביס גונבת את העובדים של תעשיית היין

שתפו את החברים

אף על פי שאפילו ההשוואה הבסיסית ביותר בין אלכוהול לקנאביס תגרום לכמה מהצדקנים הגדולים להרים גבה, חלק ניכר מתעשיית הבירה והיין האמריקאית מקושר לתעשיית הקנאביס של היום. המחוקק והרגולטורים במדינות ארצות הברית מבססים את מודל הרישוי והתכניות של הפצה מסחרית…

אף על פי שאפילו ההשוואה הבסיסית ביותר בין אלכוהול לקנאביס תגרום לכמה מהצדקנים הגדולים להרים גבה, חלק ניכר מתעשיית הבירה והיין האמריקאית מקושר לתעשיית הקנאביס של היום. המחוקק והרגולטורים במדינות ארצות הברית מבססים את מודל הרישוי והתכניות של הפצה מסחרית של קנאביס על תעשיית האלכוהול.

רגולציית הקנאביס הרפואי של קליפורניה כולה – כמו גם בחינת הקנאביס על פי ניתוחי טעם וריח, ממש כמו טועם יינות, נלקחים באופן ישיר מספר החוקים של תעשיית האלכוהול עתיקת היומין.

קנאביס כיום חוזר לשוק עם איום קיומי. ספקי האלכוהול חוששים שהאמריקאים יפסיקו לרכוש יין ויתחילו לרכוש קנאביס במקום, עם נגיסה עתידית במכירות האלכוהול, שכבר עתה צונחות באופן ניכר. בשנה שעברה בנק השקעות מבוסס בניו יורק Cowen & Company שחרר דו”ח המצביע כי ליגליצית קנאביס פגעה במכירות הבירה, כולל במספר מדינות המערב בהם בירה מהחבית היא חלק מאורח החיים.יין וקנאביס 1

לפי ניתוחי האנליסטים, ליצרניות הגדולות יש הרבה ממה לחשוש כשהצרכנים מחליפים את ה-Happy Hour שלהם בסשן עישון, כך צופים גם בבנק “סיליקון וואלי” על בסיס כמה מהדוחות שהוא שחרר, וכפי שנכתב ב-FORTUNE שאם הכיוון הזה באמת משקף את מה שטוענים שמתרחש בעולם הבירה, אז היינות הזולים יספגו את הפגיעה הגדולה ביותר במכירות היין.

אבל למעשה תעשיית היין לא ממש בירידה. המכירות עדיין בעליה של 7% השנה, אך בו בזמן, מכירות הקנאביס ממשיכות להרקיע שחקים עם כ-53.3 מליארד דולרים בצפון אמריקה בלבד, הכוללים 7 מליארד דולרים במכירות של קנאביס חוקי.

יין ובירה 2קנאביס הוא כבר עכשיו היבול הרווחי ביותר שקיים בתעשייה, כששוויו עולה פי כמה וכמה על יבול היינות של קליפורניה. עם גדילתו של שוק הקנאביס, וגם מסיבות הגבלת תקציב של צרכנים, נראה מצב בו לפחות חלק מצרכני הקנאביס החדשים יהיו שותי יין לשעבר, שחולצי הבקבוקים שלהם מעלים אבק ותקציב הפנאי שלהם עבר לפרחי הקנאביס ומוצריו.

הבעיה האמיתית תהיה כנראה לא היעלמותם של צרכני היין, אם כי נראה שקנאביס מוביל למחסור באנשים שירימו את הענבים מהרצפה. שמעתם נכון. שני זני הצמחים הללו, גפן וקנאביס משגשגים באקלים החם והיבש ששורר על רוב שיטחה של מדינת קליפורניה. לחקלאים במדינה יש בחירה בין לעבד מטעי ענבים ולהרים ענבים מהרצפה בשמש היוקדת, לבין לגזום פרחי קנאביס (Triming). ב-Forbes מדווחים כי תעשיית הקנאביס משלמת 35 דולר לשעת עבודה, בעוד שתעשיית היין משלמת 15 דולרים בלבד לשעת עבודה שגם קשה יותר, די ברור לאן העובדים ילכו.

אחת התוצאות מהמצב הוא שיתוף פעולה בכוח אדם, וב-Guardian מדווחים שחנויות הקנאביס לא פוגעות בברים וחנויות האלכוהול, אלא דווקא להפך – אם אנשים נוסעים עד לקולורדו כדי לקנות קנאביס מעבר לדלפק, הם בהחלט יכולים להוציא כמה דולרים בפאב.

יחד עם זאת, בואו לא נשכח שכמה מחברות האלכוהול הגדולות שפכו לא מעט כסף בניסיון למנוע את הלגליזציה, כך שנגיסה קטנה של שוק הקנאביס בתעשיית האלכוהול האדירה לא גורמת לנו להוזיל דמעה.

מקור

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות