ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שלומי סנדק, "מדברים קנאביס" - על דרכי צריכה של קנאביס

שלומי סנדק מסביר – דרכי צריכה של קנאביס

שתפו את החברים

ניתן לצרוך קנאביס במספר דרכים שונות – כולל אידוי, עישון, אכילה וספיגת שמן מתחת ללשון – ולכל אחת מהדרכים ישנם יתרונות וחסרונות משלה, שהופכים אותה למתאימה עבור קהל צרכנים מסוים. מה עדיף למתחילים שמנסים קנאביס בפעם הראשונה, ובמה כדאי למטופלים…

ניתן לצרוך קנאביס במספר דרכים שונות – כולל אידוי, עישון, אכילה וספיגת שמן מתחת ללשון – ולכל אחת מהדרכים ישנם יתרונות וחסרונות משלה, שהופכים אותה למתאימה עבור קהל צרכנים מסוים. מה עדיף למתחילים שמנסים קנאביס בפעם הראשונה, ובמה כדאי למטופלים לבחור? שלומי סנדק מתראיין בתוכנית “מדברים קנאביס” ומספר על דרכי צריכה.

השפעתו של הקנאביס, שעשויה להשתנות לפי הזן הנצרך והכמות המדויקת של חומרים פעילים שקיימים בו (כולל טרפנים), היא השפעה אחידה יחסית המוכרת היטב על ידי מטופלים המשתמשים בו לצרכים רפואיים.

עם זאת, ישנן מספר דרכים שונות לצרוך קנאביס, שעשויות לשנות גם הן את אופי ההשפעה: עישון של ג’וינט או באנג, שימוש במכשיר אידוי (וופורייזר), בליעה או ספיגה תת-לשונית של שמן קנאביס מרוכז, אכילת מאכלים המכילים תמציות, ואפילו מריחת קרמים ומשחות שונות.

מה עדיף לצרכני פנאי, מה עובד טוב יותר עבור חולים, ובאיזו שעה ביום כדאי לצרוך את הקנאביס בדרך מסוימת? שלומי סנדק, מנהל המרכז הישראלי לקנאביס רפואי, מתראיין בתוכנית “מדברים קנאביס” ומסביר הכל על שיטות צריכה.

צפו: שיטות צריכה של קנאביס

שיטות צריכה – הבדלים משמעותיים

כפי שמסביר שלומי בראיון, אחת השיטות המקובלות ביותר בעולם הקנאביס הרפואי, שמועדפת בעיקר בקרב חולים הסובלים מכאבים קשים לכל אורך שעות היום, היא שימוש בשמן קנאביס, שהשפעתו מתחילה לאחר זמן רב יותר לעומת עישון או אידוי, אך מחזיקה פי 3-6 יותר זמן.

ההבדל באורך ההשפעה טמון, בעיקר, בעובדה שצריכת קנאביס באמצעות עישון וגם באמצעות אידוי מכניסה ריכוז גבוה יותר של חומרים פעילים לזרם הדם בבת אחת, כלומר מרכזת את ההשפעה לתקופה קצרה יותר בה עוצמתה גבוהה יותר.

מנגד, שימוש בשמן אינו מניב למטופל תוצאה מיידית, וייתכן כי רק לאחר שעה שלמה מרגע הנטילה יתחילו החומרים הפעילים בשמן להשפיע, אך השפעתו תהיה ארוכה ואחידה יותר, ולפיכך יותר מתאימה לצרכים טיפוליים.

גם השימוש בשמן בעצמו מתחלק ל-2 שיטות נפרדות: אורלי (בליעת שמן) או ספיגה תת-לשונית. ההבדל העיקרי בין השיטות הוא שספיגה תת-לשונית תניב השפעה מהירה יותר, אך השפעתה של הבליעה תהיה אחידה וארוכה יותר.

דרכי צריכה של קנאביס - השוואה בין עישון, אידוי, בליעה וספיגה תת לשונית
דרכי צריכה של קנאביס – השוואה בין עישון, אידוי, בליעה וספיגה תת לשונית

מלבד ההבדל העקרוני בין שיטות הצריכה העיקריות, דנים שלומי ומגישת התוכנית, האחות ומטופלת הקנאביס אירית אבישר קלינג, במספר שיטות צריכה אלטרנטיביות – כמו למשל צריכת CBD באמצעות מוצרי קוסמטיקה – וכן מדגימים מספר מוצרים כמו מסקרה לריסים ורולר למריחה נגד כאבים.

כמו כן, מסבירים השניים למשתמשים מתחילים כיצד יש להשתמש במכשיר אידוי, איך מגלגלים ג’וינטים כמו שצריך (ביד או בעזרת מכונת גלגול), ולמה לא מוכרים נרות קנאביס לשימוש פנימי בארץ, למרות שהם יכולים להקל על כאבי מחזור.

התוכנית “מדברים קנאביס” משודרת בכל יום א’ ברדיו “קול החיות” בפייסבוק ובערוץ האינטרנטי “עולם חדש”, ועוסקת בכל שבוע בתחום אחר בעולם הקנאביס והתעשייה הישראלית.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות