ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
המטופלים למען ד"ר ג'וני גרינפלד - גויסו 52 אלף ש"ח להגנה המשפטית

המטופלים למען ד”ר ג’וני גרינפלד – גויסו 52 אלף ש”ח להגנה המשפטית

שתפו את החברים

ד”ר ג’וני גרינפלד, אחד האונקולוגים המוכרים ביותר בתחום הקנאביס הרפואי בישראל ומי שחתום על רישיונותיהם של מטופלים רבים מספור, הסתבך בשנה האחרונה במלחמה משפטית עם רשויות הבריאות לאחר שהפך לאחד מ”רופאי הקנאביס” המובילים. כעת, המטופלים התאגדו מאחורי הרופא האהוב וגייסו…

ד”ר ג’וני גרינפלד, אחד האונקולוגים המוכרים ביותר בתחום הקנאביס הרפואי בישראל ומי שחתום על רישיונותיהם של מטופלים רבים מספור, הסתבך בשנה האחרונה במלחמה משפטית עם רשויות הבריאות לאחר שהפך לאחד מ”רופאי הקנאביס” המובילים. כעת, המטופלים התאגדו מאחורי הרופא האהוב וגייסו 52 אלף ש”ח למען המאבק המשפטי שלו בתוך חודש בלבד.

מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל מכירים רוכם ככולם את השם ד”ר ג’וני גרינפלד. מדובר באחד הרופאים האונקולוגיים המשמעותיים ביותר בקהילת הטיפול בקנאביס בישראל, ובאחד מאלו החתומים על המספר הגדול ביותר של רישיונות קנאביס שניתנו למטופלים.

למרות שכל פועלו של ד”ר גרינפלד מתרכז בעשייה למען מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל, בימים אלו הוא שרוי במאבק משפטי מול משרד הבריאות שמתרחש כבר למעלה משנתיים. 

הסיבה לכך היא שמאבקו של ד”ר ג’וני גרינפלד למען המטופלים נגד רשויות הבריאות האטומות, במהלכו הוא ניסה לספק לכמה שיותר מטופלים הזקוקים לקנאביס פתרון אמיתי וקבוע לבעיותיהם הרפואיות החמורות, הפך אותו לדמות “לא רצויה” במשרד הבריאות.

בתור דמות לא רצויה, וביתר פירוט רופא “שמגזים במתן קנאביס” ולכן לא תואם את העמדה הרשמית של משרד הבריאות כלפי קנאביס שאמור להיות תרופת “קו אחרון” בלבד, הוטלו על ד”ר גרינפלד הגבלות רבות שמנעו ממנו להמליץ על קנאביס למטופלים חדשים או ותיקים.

משמעות הגבלות אלו עבור מטופליו הרבים מספור של ד”ר גרינפלד היא אובדן היכולת להשיג את התרופה היחידה שמסייעת להם בצורה חוקית ונוחה, דרך הרופא היחיד שהיה נלחם למענם עד כה. מכיוון שמדובר במכה קשה מנשוא עבור רבים מהם, מטופליו של ד”ר גרינפלד ותומכים אחרים של ענף הקנאביס הרפואי התאגדו מאחוריו והחליטו לסייע לו במאבק המשפטי, כדי שיוכל לחזור ולספק לרבים את התרופה היחידה שהם זקוקים לה.

גויסו 52 אלף ש”ח בחודש – המטופלים מאחורי ד”ר ג’וני

מאחר וההגבלות שהוטלו על ד”ר גרינפלד על ידי משרד הבריאות כבר שרדו דיונים בבית משפט מחוזי, המוקד של הגנתו המשפטית כרגע הוא ערעור לבית המשפט העליון, שצפוי להחזיר לו את זכויות המרשם שלו כרופא מומחה.

מימון ההגנה המשפטית נעשה על ידי קבוצה של מטופליו שהקימה עבור כך פרויקט מימון המונים שסיים את מטרתו – 50 אלף ש”ח – בהצלחה מרובה בתוך פחות מחודש, והסתיים עם סכום כולל של 52 אלף ש”ח בסך הכל.

לדבריהם של נציגי המטופלים שהקימו את הפרויקט, מדובר בפועל חיוני מאד לרבים ממטופלי הקנאביס האונקולוגיים בישראל שבמקביל גם משרת מטרה מוסרית נעלה: החזרתו של ד”ר גרינפלד לפעילות מלאה.

תרופות מרשם מול קנאביס רפואי
קנאביס רפואי במקום תרופות – הדרך הטבעית

“אין צורך להציג את פועלו של ד”ר גרינפלד עבור מטופליו לאורך השנים. המענה האנושי, הקשב למצוקה והרצון לסייע ולהקל על סבל מטופליו, העמידו אותו לא פעם בחזית העשייה, ולעיתים בניגוד לדעת קובעי המדיניות של מערכת הבריאות”, כך נכתב הדף הראשי של הפרויקט. “מלבד הפגיעה בשמו הטוב ובזכותו הבסיסית של ד”ר ג’וני גרינפלד, לפעול בהתאם לשיקול דעתו המקצועי, להחלטה להגביל את סמכותו יש השלכות רוחב בלתי נתפסות על אלפי מטופלים שנותרו ללא כל מענה גם אם מדובר במענה בלעדי למצבם הרפואי”.

פרויקט מימון ההמונים הסתיים כאמור בהצלחה וכעת ישמש את הקבוצה כדי להגיש את הערעור לבית המשפט העליון כבר בחודש הקרוב. לאחר מכן, שאר הכסף שנותר בקופת ההגנה המשפטית ישמש למהלכים או ערעורים נוספים עד שתוחזר לד”ר גרינפלד סמכותו המלאה כשהייתה.

מלבד תרומות רבות, בדף הפרויקט ניתן גם לראות הודעות רבות שקיבל ד”ר ג’וני גרינפלד ממטופליו או ממכרים ובני משפחה שלהם, המכילות מילים חמות והרבה אהבה “לרופא שהציל אותם”. הודעות אלו, יותר מהכל, מציגות את החשיבות שיש לרופאים מומחים התומכים בקנאביס רפואי עבור קהל רחב ביותר של צרכנים הזקוקים לו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. סיגל |

    גם לי סייע ד”ר גרינפלד רבות , הרופא הכי אנושי ורגיש שפגשתי (ופגשתי הרבה ) .תודה גדולה.סיגל

  2. חיים הרוני |

    דר גוני אדם אנושי.שפו למטופלים..אין אדם ראוי יותר מגוני גרינפלד

  3. אורלי כהן גפן |

    הכרתי את דר גרינפילד במסגרת הוספיס שניהלתי. הרופא הרגיש המיטיב הענייני שהכרתי.
    תמהיל של ידע מקצועיות טוב לב וחמלה.
    חבל שאין רבים כמוהו בישראל ושהמערכת אינה מכירה בערכו הרב.

  4. ריקי גולן |

    אין למצוא רופא ברמתו של ד”ר גרינפלד!!!
    אדם מסור, מקצועי, ישר דרך ויעיל מאין כמותו.
    אי אפשר להגיד מילה אחת רעה עליו ויש לגנות את הפקידונים שיושבים במשרד הבריאות ופועלים מתוך יהירות.
    חבל שכך נראית מערכת הבריאות שלנו.
    מקווה שמישהוא יתעורר ויתקין את המצב.
    מאחלת לד”ר ג’וני גרינפלד שייצא מחוזק מהסיפור ההזוי הזה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות