ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
האבקה - איך נוצרים זרעי קנאביס בתוך הצמח?

האבקה – איך נוצרים זרעי קנאביס בתוך הצמח?

שתפו את החברים

תהליך ההאבקה (פולינציה) הוא תהליך במהלכו האבקנים שנוצרים בתוך השקיקים שעל גבי הצמח הזכר, נקלטים בתוך הצמח הנקבי וגורמים לו לייצר זרעים בתוך הפרחים הרגילים שלו. זהו התהליך הטבעי שקורה בטבע כדי לייצר זרעים ולהמשיך את השושלת, אבל איך מונעים…

תהליך ההאבקה (פולינציה) הוא תהליך במהלכו האבקנים שנוצרים בתוך השקיקים שעל גבי הצמח הזכר, נקלטים בתוך הצמח הנקבי וגורמים לו לייצר זרעים בתוך הפרחים הרגילים שלו. זהו התהליך הטבעי שקורה בטבע כדי לייצר זרעים ולהמשיך את השושלת, אבל איך מונעים מזה לקרות בגידול ביתי? כל מה שצריך לדעת על האבקה ויצירת זרעי קנאביס.

צמח הקנאביס הוא צמח המתרבה בטבע באמצעות הפצת זרעים, כמו צמחים אחרים שאינם מסוגלים להפרות את עצמם (הרמפרודיט) ונזקקים לעזרתם של הרוח ובעלי החיים.

זרעי קנאביס שנוצרים בתהליך טבעי ואינם נחשבים לזרעים “נקביים” (Feminised) מתפתחים בתוך הפרחים שגדלים על הצמח הנקבי, לאחר שזה עבר הפריה על ידי צמח זכרי.

זרעים (זרעי קנאביס) - הדרך הפשוטה למגדל המתחיל
זרעים – הדרך הטבעית

בגידול ביתי של קנאביס ניתן ולעיתים אף מומלץ להמשיך את השושלת הגנטית באמצעות ייחורים, אך בטבע כמובן ששיטה זו אינה רלוונטית, מה שמשאיר הצמחים עם אופציה אחת של רבייה טבעית.

איך זה עובד, מה החיסרון בפרחים מלאי זרעים ואיך נמנעים מזה בעת גידול ביתי? קצת על רבייה טבעית של קנאביס למתחילים.

יצירת זרעי קנאביס בטבע – האבקה בין זכר לנקבה

התהליך בו נוצרים זרעי קנאביס בתוך פרחיו של הצמח הנקבי מתחיל בשלב ראשוני שנקרא האבקה או פולינציה (Pollination) בו האבקנים של הצמח הזכרי (לא להתבלבל עם טריכומות) נקלטים בתוך אברי הרבייה של הצמח הנקבי.

האיברים בצמח שאחראים לתהליך זה הם עמוד העלי (נקבה) הקולטים את האבקנים הזכריים שמתפתחים בשקיקי האבקנים שגדלים מתחת לפרחיו הזעירים של הצמח הזכרי. בדיוק כמו אצל בני האדם, גם במקרה של קנאביס כל מה שצריך כדי לבצע הפריה מוצלחת זה גרגר אבקה אחד שיגיע לשחלה בבסיס עמוד העלי.

אם אבקן אחד בודד ייקלט בהצלחה בשחלה הנקבית, הוא יגרום להפריה של הצמח ויגרום לו להתחיל את תהליך הרבייה – תהליך קצר שלוקח כשלושה שבועות ובסופו הצמח יהיה מוכן להתרבות באמצעים הטבעיים.

צמח קנאביס נקבי פורה, פרח ובתוכו זרעים | תמונה: Royal Queen Seeds
צמח קנאביס נקבי פורה, פרח ובתוכו זרעים | תמונה: Royal Queen Seeds

שלא כמו צמח קנאביס נקבי שלא הופרה, המפתח פרחים עסיסיים, ריחניים ונקיים מזרעים, צמח קנאביס נקבי מופרה יפתח פרחים מלאים בזרעים, המוכרים לצרכני קנאביס שקונים את החומר שלהם ממקורות לא טובים.

החיסון הברור בפרחי קנאביס המלאים בזרעים הוא שהרבה פחות נוח לעשן אותם, מכיוון שהזרעים נוטים “להתפוצץ” במגע עם חום ותוקעים את הגריינדר. בנוסף, מה שלא כולם יודעים זה שבפרחים הללו יש הרבה פחות THC וחומרים חושבים אחרים, מכיוון שהצמח השקיע יותר מדי משאבים בפיתוח הזרעים.

אז איך נמנעים מזה בגידול ביתי? ככלל, מומלץ שלא לקחת סיכונים ולבחור בדרך אחרת. אם בכל זאת הגעתם למצב מוותרים על ייחורים וזרעים “נקביים” ובמקום זה בוחרים בגידול זרעים אקראיים ממקור לא ידוע, כלומר שייתכן שיהיו לכם זכרים, יש לנקוט במשנה זהירות.

קודם כל, תהיו ערניים בשלב טרום הפריחה, בו יתגלו סימני המין. אתם רוצים לזהות את הזכרים מוקדם ככל האפשר ולהיפטר מהם מיד, לפני שתתבצע הפריה. את הזכרים שמצאתם יש להוציא מהאוהל מאד בעדינות, בלי לטלטל את הצמח בכלל, או שאתם מסתכנים בהפריה רחבה של חלל הגידול כולו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות