ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

האו”ם וארגון הבריאות העולמי פרסם קריאה משותפת עבור הפסקת ההפללה של צרכני סמים

שתפו את החברים

הפסקת ההפללה – בהודעה משותפת האו”ם וארגון הבריאות העולמי מביע את תמיכתו במדינות ששינו את החוקים והמדיניות שלהם כלפי הסמים ומנהלים מדיניות של טיפול ומניעה במקום אכיפה פלילית. הודעה זו מגיעה לאחר ההודעה של האום כי אין אף מקרה מוות…

הפסקת ההפללה – בהודעה משותפת האו”ם וארגון הבריאות העולמי מביע את תמיכתו במדינות ששינו את החוקים והמדיניות שלהם כלפי הסמים ומנהלים מדיניות של טיפול ומניעה במקום אכיפה פלילית. הודעה זו מגיעה לאחר ההודעה של האום כי אין אף מקרה מוות אחד בכל העולם כתוצאה משימוש בקנאביס.

ארגון הבריאות העולמי קרא בעבר להפסקת ההפללה כאמצעי הכרחי לבריאות הציבור אבל הצהרה משותפת זו יחד עם האו”ם זה צעד משמעותי נוסף לכיוון הפסקת ההפללה בעולם כולו, ובהמשך גם לעדכון אמנת הסמים הבינלאומית.

ההודעה שפורסמה לפני כשבוע מדברת על הפסקת ההפללה לשימוש או החזקת סמים לצורך שימוש אישי, כשארגונים רבים בעולם כולל הצלב האדום הבינלאומי, האגודה האמריקאית לבריאות הציבור, האגודה האמריקנית לזכויות האזרח ועוד, תומכים גם הם במדיניות של אי הפללה.

גם דעת הקהל משתנה, והציבור מבין שהנזקים שנגרמים מהמלחמה בסמים הם גדולים יותר מנזקי השימוש והצריכה, ורק המשאבים שמופנים לצורך האכיפה הם אדירים, שלא לדבר על הנזק שנגרם ברובו לאזרחים נורמטיביים ושיבוש מהלך חייהם לפעמים אך ורק בשל שימוש עצמי, מה שמביא את הצורך בשינוי הגישה המדינית של אכיפה.

בישיבה מיוחדת של העצרת הכללית של האו”ם שנערכה בשנה שעברה הוחלט דווקא לשמור על המעמד הפלילית לתרופות נרקוטיות, למרות ההתנגדות של מספר מדינות. אבל בחודש שעבר, בעצרת הכללית של האו”ם, מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש כבר קרא לטפל בתופעה באמצעות “מניעה וטיפול” תוך דגש על זכויות האדם.

“למרות הסיכונים והאתגרים הטמונים בהתמודדות עם הבעיה הכוללת, אני מקווה ומאמין שאנחנו בדרך הנכונה, וביחד אנו אפשר ליישם גישה מתואמת ומאוזנת עם פתרונות טובים יותר, אני יודע מניסיון אישי איך גישה שמבוססת על מניעה וטיפול יכולה להניב תוצאות חיוביות.”

אומר אנטוניו גוטרש שהיה ראש ממשלת פורטוגל כשהושקה התוכנית לאי ההפללה לכל סוגי הסמים במדינה, כשגם שם הוקצו עיקר המשאבים למניעה ולטיפול.

הירידה במספר מקרי המוות בפורטוגל כתוצאה מהאי הפללה זו ראיה חותכת לכך, ורק בשבוע שעבר דיווחנו לכם מה קרה לאחר 16 שנים של אי הפללה בפורטוגל, שהורידה אותם לתחתית הרשימה עם 3 מקרי מוות למיליון איש, לעומת גרמניה (17) ושבדיה (69).

הקשר שבין פשע וטרור לסמים הוא אחד, איומים חדשים מופיעים כולל עליה בשימוש של אמפטמינים וחומרים פסיכואקטיביים חדשים, מודלים עסקיים חדשים מתפתחים, וגם העלייה בשימוש בדארקנט ובפלטפורמות מקוונות כמו טלגראס לצורך ביצוע עסקאות סמים נמצאת בעליה,

גם בישראל עדיין ממתינים להודעה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן שבה יוצגו הפרטים עבור מודל אי הפללה שמתוכנן בקרוב, ואולי הודעה משותפת זו של האו”ם וארגון הבריאות יקדמו מהר יותר את תהליך קבלת ההחלטות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות