ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
האיחוד האירופי מצטרף להצהרת האו"ם: "קנאביס רפואי הוא תרופה"

האיחוד האירופי מצטרף להצהרת האו”ם: “קנאביס רפואי הוא תרופה”

שתפו את החברים

בעקבות דו”ח חיובי של ארגון הבריאות העולמי התומך בטיפול מבוסס קנאביס רפואי, הודיע האיחוד האירופי כי הוא תומך בהפיכת הקנאביס הרפואי לטיפול נגיש לאוכלוסייה רחבה יותר של מטופלים. רבים מדינות ונציגי האיחוד האירופי תומכים ברעיון, אך שינוי הגישה והחקיקה עוד…

בעקבות דו”ח חיובי של ארגון הבריאות העולמי התומך בטיפול מבוסס קנאביס רפואי, הודיע האיחוד האירופי כי הוא תומך בהפיכת הקנאביס הרפואי לטיפול נגיש לאוכלוסייה רחבה יותר של מטופלים. רבים מדינות ונציגי האיחוד האירופי תומכים ברעיון, אך שינוי הגישה והחקיקה עוד יקח לא מעט זמן.

ארגון הבריאות העולמי הודיע בתחילת החודש כי הוא תומך באופן רשמי בהקלה חוקית במדיניות העולמית לגבי טיפול בקנאביס רפואי – וקבע כי לא רק שמדובר בטיפול בטוח וחסר סיכונים אלא גם בטיפול יעיל שמניב בדרך כלל תוצאות חיוביות.

בעקבות הכרזה רשמית זו, הודיע בשבוע שעבר האיחוד האירופי כי הוא תומך בהרחבת הנגישות הציבורית לטיפול בקנאביס רפואי, על ידי רפורמה במדיניות האכיפה והחקיקה לגבי שימוש רפואי בקנאביס.

אמנם עדיין רפורמה שכזו המנוסחת בצורה סופית ומונחת על השולחן להצבעה, אך הודעת האיחוד באה לאחר הצבעה ראשונית בנושא, בה הוחלט לתמוך בקנאביס רפואי ולקדם את החקיקה לגביו.

קנאביס רפואי (משרד החקלאות מכיר בקנאביס לריפוי סרטן)
קנאביס – טיפול רפואי ולא סם מסוכן

ההחלטה התקבלה לאחר שבהצבעה זו עברה בתמיכה מלאה טיוטה ראשונה של הרפורמה, שהנה טיוטה רעיונית ראשונית הכוללת בעיקר את סעיפי היסוד שלה ואת ההתחייבויות הבסיסיות שיידרשו מהמדינות שיחתמו עליה – בשאיפה כל המדינות החברות באיחוד האירופי.

מלבד יסוד הרפורמה, שאומר בצורה גלויה וברורה ביותר כי קנאביס רפואי הוא טיפול רפואי ולא סם מסוכן, הטיוטה כוללת עוד מספר סעיפים מרכזיים עליהם חתומים נציגי האיחוד שניסחו אותה.

מהפכת הקנאביס הרפואי של אירופה – ההתחלה

הסעיף המרכזי ביותר בטיוטת הרפורמה הוא הרחבת הגישה הציבורית לקנאביס רפואי, שמוצעת ומנוסחת ביתר פירוט במודל שיהפוך את הטיפול בקנאביס רפואי להחלטה שיכול לקבל על עצמו כל רופא.

מודל שכזה, שבשאיפה אמור להירקם גם בישראל לאחר שרפורמת ליצמן תיכנס לתוקף מלא אחרי חודש אפריל, יוביל למצב שבו כל רופא משפחה שעבר הסמכה בסיסית בתחום הקנאביס הרפואי יוכל לרשום טיפול שכזה למטופל ללא צרכים בירוקרטיים מיוחדים.

אחת המטרות הראשיות של הרפורמה היא לבטל לאט לאט את מודל “רשימת ההתוויות” המחמיר ולקיים במקומו מערכת שיודעת לקיים עיקרון מרכזי אחד: קנאביס רפואי הוא טיפול בטוח, שעוזר בצורה משמעותית לחלק גדול מהמטופלים, וכל טיפול נרחב שמתבצע בו אמור להיערך במסגרת של טיפול קליני ולקבל עידוד ותמיכה מהממשלה.

קנאביס - טיפול יעיל לעשרות מצבים רפואיים
הטיפול הרפואי של העתיד, בינתיים בתיאוריה

סעיפי המשנה העיקריים של הטיוטה עוסקים בעידוד קידום אקטיבי של מחקר בתחום הקנאביס הרפואי, שנגזר מתוך הרחבת והנגשת הטיפול בו לציבור הרחב, וכן בגישה שיש לנקוט כלפי חקיקה ואכיפה נגד צרכני קנאביס רפואי, שבאופן אופטימלי אינם אמורים לסבול משום הטרדה מצד הממסד.

כמו כן, בסעיפי המשנה נמנה גם העיסוק בשיפור ברגולציה הנדרש עקב העובדה שעדיין אין כמעט מדינות אירופאיות שמיישמות גישה חופשית ופתוחה כלפי קנאביס רפואי, כפי שצריך להיות בשאיפה. שיפור זה כולל בעיקר הקלות על הפקה, מכירה, ייצור וייצוא של מוצרי קנאביס רפואי.

השורה התחתונה של טיוטת הרפורמה היא שקנאביס רפואי הוא לא סם מסוכן אלא טיפול רפואי שכל מדינות האיחוד צריכות להתחיל לקחת ברצינות, לקדם ולהפוך לכלי טבעי ובטוח לשימוש עבור אנשים רבים הזקוקים לו.

ככזה, הוא אמור לקבל בשנים הקרובות יחס חם יותר יותר, עד שיהפוך לטיפול מקובל יותר בכל מדינות האיחוד. חשוב להדגיש שלאיחוד עצמו אין “כוח” אמיתי והוא לא יכול לפעול בשום צורה ישירה כדי לשנות את החקיקה והרגולציה במדינות החברות בו, אלא רק לחכות שהן ישנו בעצמן את הגישה והחוקים בהתאם לגישה הרווחת בין כל מדינות האיחוד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות